Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 08.06.2015 av Anonym.
SEX!
Kristne har latt "verden" få definere sex og mye av det er skittent og ikke bra. Kristne har derimot undertrykket denne lysten somGud har gitt oss og vi er nærmest flasket opp med at dette er noe man ikke snakker om. I min ungdomstid snakket man om det, men på feil måte. Unge mennesker gikk med fordømmelse og skyldfølelse for at de var forelsket og man skulle sky disse følelsene som pesten inntil man var voksen nok til å gifte seg.

Vel, hva gjør ungdommen da? Når presset blir for stort søker man til noen som våger å snakke om det. Da er det ikke alltid man får et sunt bilde av hva sex er. Flere jenter i mitt ungdomsmiljø fikk seg kjærester, gjerne utenfor kirken, siden de kristne gutta omtrent ikke turde se på dem. Noen av dem hadde sex. Noen av dem ble gravide og noen av dem tok abort for å holde den kristne fasaden.

I USA finnes det kristne Swingersklubber(???). I Norge har jeg snakket med kristne mennesker som deltar aktivt i gruppesex og som ikke blander tro og sexliv. Er det et resultat av at sex i alt for lang tid har vært et ikketema i kristne miljøer?

Kan vi våge å innrømme at sexleketøy ikke nødvendigvis behøver å være galt? Kanskje litt sexlek kunne reddet noen kristne ekteskap? JA! Sex er noe privat, men når skal vi kristne våge å si med store bokstaver at vi DIGGER SEX og at vi IKKE skammer oss over det?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 10.06.2015 av Anonym
Registrerer at mange har lest. At ingen har svart her kommer ikke som noen overraskelse. Har fått noen svar meldinger sendt via profilen min fordi folk ikke vil kommentere her uten å være anonyme. Det er helt greit. Jeg tar gjerne imot flere meldinger. Din identitet og det du velger å dele med meg blir mellom oss.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16