BraMann50 sier: Det er lov å ta kontakt om du er slank kvinne under 53 og har lyst til å bli kjent med en snill mann fra Romerike :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 04.06.2015 av Anonym.
Dating - menighet - osv
Hei. Jeg leste et stykke i Dagen der noen diskuterte litt rundt dating, singelliv og menighet. Hva tenker dere om dette? Det er ikke veldig lett å treffe kristne i det norske samfunnet, så at man har øynene åpne i menighetslivet må være greit. Hva tenker dere om det å jakte på tvers av menigheter? (Har ikke gjort det selv, men begynner nesten å vurdere det)...

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.06.2015 av Anonym
Er sjølvsagt kjekt og ha en partner som kan gå i menigheta samman med deg

Så lenge det fundamentiske er noko lund likt så trur eg ikkje at eg hadde hatt problemer med å date ei frå en annen meninghet... No veit eg ikkje kva slags meninghet du tilhører så no tar eg berre et eksembel :
Altså stats kyrkja, pinsemenighetene, IMI kyrkja, Nordmisjon/santalmisjonen, indremisjonen, Norsk Luthers Misjonssamband er jo noko lunde like så her hadde vertfall ikkje eg hatt problem..

Det viktigaste for meg er bekjennelsen, at vedkommande bekjenner med sitt hjarte og munn
at Jesus Kristus er vår Frelsar. Feirar Påske, Pinse og Jul........
At hun tror at Bibelen er Guds Ord og a t hun vil vokse i troa samman med meg, ei som kan hjelpe meg i troa og ei som eg kan hjelpe i troa.....

Kva er viktigaste for deg Magnus??? kva meninghet hun tilhører eller at hun er frelst / kristen.
For eg trur at når Jesus Kristus kjem tilbake for å hente oss så spelar det null rolle
om du tilhører pinsemeningheten eller NLM eller stats kirka..... Det viktigaste er at
man har Ham i hjarte...... ikkje sant?

God bless
Anonym
#2. Postet 04.06.2015 av Anonym
Det viktigaste for meg er bekjennelsen, at vedkommande bekjenner med sitt hjarte og munn
at Jesus Kristus er vår Frelsar. Feirar Påske, Pinse og Jul........
At hun tror at Bibelen er Guds Ord og a t hun vil vokse i troa samman med meg, ei som kan hjelpe meg i troa og ei som eg kan hjelpe i troa.....

Kva er viktigaste for deg Magnus??? kva meninghet hun tilhører eller at hun er frelst / kristen.
For eg trur at når Jesus Kristus kjem tilbake for å hente oss så spelar det null rolle
om du tilhører pinsemeningheten eller NLM eller stats kirka..... Det viktigaste er at
man har Ham i hjarte...... ikkje sant?
Hei. Jeg tror at vi er på linje her. Med å "jakte på tvers av menigheter" tenkte jeg nok litt mer: 'dra litt aktivt rundt omkring med det formål å finne aktuelle personer'. Jeg er relativt åpen med tanke på min og andres menighetstilhørighet, med bakgrunn fra Misjonsforbundet...
Anonym
#3. Postet 06.06.2015 av Anonym
Jeg har vært samboer/gift med ei som ikke var troende i 11 år. Nå er det 2 år siden jeg fikk beskjed om at hun ønsket å bli min ekskone ;-). Kuttet ut menighetsliv i 1999, men var medlem av en lokal Pinsemenighet frem til nylig. Etter at jeg ble separert/Skilt/Singel for 2 år siden begynte jeg å søke tilbake til menighetslivet igjen og i denne Pinsemenigheten finnes det ingen single kvinner i min aldersgruppe (35-43 år). Da begynte jeg å gå i en større menighet og har et håp om å finne kjærligheten der.

En ting er sikkert. Hun kommer ikke å ringer på døra :).
Anonym
#4. Postet 06.06.2015 av Anonym
Det jeg tror er at man må sørge for at man er der Heren vil at man skal være. Og da må man også høre litt etter hva herren sier....hvor leder Herren deg? Er du på rett sted på rett tid? Om du søker herren først vil du få det du trenger atpåtil har han sagt i sitt ord. Bønn og faste er også ett redskap for å få gjennombrudd for det man ønsker seg (innenfor herens vilje) Men å besøke andre menigheter enn den man normalt går i, tror jeg kan være sunnt for tros liv og det kan ikke være feil å se seg rundt etter ett koneevne der heller. Men man går jo på møte for å få påfull for herren. Jeg mener det er en distaksjon å ha en fyr som sender deg lange blikk fra en stolrekke. Som skal prate og hilse mens lovsangen bryter løs. Hele min møteopplevelse blir for meg ødelagt når det foregår på det viset. Men å hilse på og prate enten før og etter møte, er greit. Det er jo noe å ta med seg og huske på...Det blir litt feil om man er på møte bare for å sjekke opp damene...Desuten så finnes det mye soaialt i menighetene, av både bibelgrupper, og samenkomster hvor man kan flørte og sjekke.
Anonym
#5. Postet 28.07.2015 av Anonym
Har vært her på KD i noen år nå, og har egentlig bare kommet over én person som virkelig var interessant. Kaster jeg bort tida her inne?
Anonym
#6. Postet 28.07.2015 av Anonym
Har vært her på KD i noen år nå, og har egentlig bare kommet over én person som virkelig var interessant. Kaster jeg bort tida her inne?
Om du kaster bort tida her inne eller ikke må du jo selvsagt bestemme selv, men jeg tror det viktigste er å ha tålmodighet og ikke ha dårlig tid. Tenk igjennom hva du vil ha, hva du ikke vil ha og om kravlisten kan være noe overdrevet. Viktig å ikke begrense dine egne muligheter til å finne den jenta som vil digge deg like mye som du beundrer henne :). Lykke til!
sofie777
#7. Postet 06.08.2015 av sofie777
Kanskje flere her inne burde vært flinkere til å skrive hvilken menighet de går i, så kunne andre gå og speide litt rundt. Eller kanskje det er en dum tanke...

Jeg holder på å flytte til et nytt sted og så på profiler derfra, det var en som skrev nøyaktig hvilken menighet han gikk i og siden jeg har tenkt meg innom den menigheten likevel (for å finne menigheten "min"), så kunne det være greit å se om jeg ser denne mannen. Absolutt ikke for å kaste meg over ham, men for å se hvem det er og om vi blir naturlig kjent via bibelgruppe eller lignende.

Ellers synes jeg at mange burde brukt KD mer. Det er så utrolig mange som kommer inn her, legger inn to setninger om seg selv, tror at det er nok, og så forsvinner igjen. Nei, fortell om deg selv, bli med og chat, si noe på forumet og ikke minst, send meldinger til de som virker interessante.
IntFerdsel85
#8. Postet 13.08.2015 av IntFerdsel85
Jeg synes at det var mye fint å lese i temaet her. Jeg fant selv kjærligheten på Kristendate, og jeg ble medlem her enkelt og greit for at jeg følte jeg måtte ha en kristen kjæreste\partner. Da var det ikke så viktig hvilken menighet hun hørte til. Det var viktig at hun trodde på Jesus Kristus Guds sønn, og at hun forstod Herren er nummer 1.

Menigheten jeg hører til har ca. 10 000 medlemmer på landsbasis. Men, jeg omtaler meg selv som kristen og det er det som teller. Alternativet ville jo vært og funnet seg en partner som ikke var kristen, og det hadde vært veldig vanskelig for meg å leve med.
Selv om jeg står i en menighet selv, så besøker jeg andre trosamfunn i forskjellige byer for å treffe mennesker og høre om Gud. Vi er jo alle del i hans hær, det har Han bare en av.

Jeg har en veldig god barndomsvenn i Filadelfia, han er veldig aktiv der, men kaller seg ikke pinsevenn. Han anser seg som kristen. Vi har vært mye sammen, og hatt det veldig hyggelig og givende med Jesus.
Mitt tips, se på personen og ikke på hvor de står. Det var det jeg gjorde og kunne ikke hatt det bedre sammen med ei kristen jente.
BraMann50 sier: Det er lov å ta kontakt om du er slank kvinne under 53 og har lyst til å bli kjent med en snill mann fra Romerike :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16