Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 20.05.2015 av Anonym.
En utrolig historie
Er djevelen iferd med å bindes? Historien er som følger. 4. Okt 2006 ble djevelen flyttet inn i en 55 år gammel mann. Det. Skjedde i røkepaviljongen ved. SUS og tilstede var en kvinne og tre menn. Djevelen (kvinne i 40 årene), bonde fra Jæren på 85 sittende i rullestol ( Gud), en ung gutt i 20 årene ( Jesus ) foruten mannen på 55 (målet for hendelsen). Han beskriver det som skjedde slik. Bonden tente pipa og sa jeg ser ikke den som sitter der borte og kikket bort på kvinnen. Idet han slukket fyrstikken skjedde to ting med 55 åringern. Han så ikke kvinnen tydelig samt at han kjente at noe sank inn i ham. Etter denne hendelsen har livet hans så og si vært et sammenhengende helvete. Han har bla 13 selvmordsforsøk bak seg.

Takk til alle dere som har lest innlegget mitt. Love YOU.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 23.05.2015 av Anonym
En utrolig historie ja. Og usannsynlig. Dessuten, her må du velge, du får ikke i pose og sekk. Enten er du her for å date, eller komme med røverhistorier. Kommer du med flere slike kommer ikke damene.
Anonym
#2. Postet 25.05.2015 av Anonym
Ja,sånt går det når man forsøker å lage debatt og liv her...."Nei da kommer ikke damene"

Men Gud er jo ikke på jorden,han er i himmelen...det er også Jeus.Men hans ånd (den hellige ånd) er her på jorden. Djevelen er i helvete. det er bare hans engler og demoner som kan påvirke og ta over mennekser. Altså djevelånder,plageånder. Så at han følte noe gikk inn i han, noe ondt, som førte til 13 selvmordsforsøk kan jeg fult ut forstå. Så djevelen er fremdeles bundet som han har vert siden han ble kastet ut av paradis. Men du kan heller spørre....er han iferd med å løses?For det kommer en tid hvor satan skal slippes løs på jorden, for meg ser det ut for at det blir når antikrist trer frem,og kommer til makten. Det tror jeg ikke at de som blir opprykket (menigheten) skal oppleve.
Anonym
#3. Postet 26.05.2015 av Anonym
Ja,sånt går det når man forsøker å lage debatt og liv her...."Nei da kommer ikke damene"

Men Gud er jo ikke på jorden,han er i himmelen...det er også Jeus.Men hans ånd (den hellige ånd) er her på jorden. Djevelen er i helvete. det er bare hans engler og demoner som kan påvirke og ta over mennekser. Altså djevelånder,plageånder. Så at han følte noe gikk inn i han, noe ondt, som førte til 13 selvmordsforsøk kan jeg fult ut forstå. Så djevelen er fremdeles bundet som han har vert siden han ble kastet ut av paradis. Men du kan heller spørre....er han iferd med å løses?For det kommer en tid hvor satan skal slippes løs på jorden, for meg ser det ut for at det blir når antikrist trer frem,og kommer til makten. Det tror jeg ikke at de som blir opprykket (menigheten) skal oppleve.
Ja får håpe du har rett. Det er nok antikrists ånd som herjer med verden. Han er iallefall veldig aktiv i disse tider. Og han åpenbarer seg ikke før frafallet har kommet. Han står imot skriver Paulus. Det kunne vært interresant her på dette forumet for tro og religion å høre om noen tror bønnen i Jesu navn er det sterkeste våpenet man kan bruke i denne kampen?
Anonym
#4. Postet 26.05.2015 av Anonym
Vel,frafalle har allerede kommet.....se deg rundt. Ja,det er ikke så lenge før antikrist trer frem. Bønn er sterk,men denne tid som er nå må komme før det kan komme en ny og bedre tid. Men man kan be om veiledning og beskyttelse. Holde ser nær til gud,så man blir beskyttet fra elendigheten. Da har man ikke noe å frykte.Bønn om menneskers frelse,det hjelper det.Bønn om å bli beskyttet. Men jeg tror ikke at man kan be bort antikrist...han kommer uansett om man vil eller ei.Frafall er og noe som ligger i tiden...alle desse tingene er endetidstegn,som er forutbestemt fra jorden ble grunnlagt.Jeg tror ikke man kan be det bort. Det må komme.
Anonym
#5. Postet 27.05.2015 av Anonym
Enig. Dette er ikke noe vi slipper unna med. Det begynner jo å stemme mer og mer med tegnene Jesus fortalte sine disipler hvilke tegn de skulle se etter når tiden er nær... Nå er det ikke slik at man skal se etter tegn hver dag, for da går man i garnet til antikrist som nettopp forfører folkene med falske tegn og undere. Noe av det som skal komme er kristendomsforfølgelse. Noen sier kanskje at det er det lite av, men det er feil. Jan Egeland i røde kors opplyste i et tv intervju at 4 millioner kristne er drept eller drevet på flukt bare i områdene rundt Irak. Et annet tegn som Jesus fortalte om er alle krigene som blusser opp hele tiden. Så var det alle naturkatastrofene som kommer og går hele tidern. Nå var der nettopp en kraftig tornado i Mexico. Noe av det kraftigste som har vært på de kanter. For meg ser det ut for at det som kommer er hyppigere og med stadig større kraft. Men den som tror, har ingenting å frykte. Vi er vel kanskje besatt av x antall onde ånder alle sammmen i perioder. Man kan ikke dra på mer enn 8. Så det er vel lignelsen om bonden og vinåkeren som gjelder. På godt norsk kalles det trengsel. Ta det med godt humør for da vandrer du i lyset og blodet fra Sønnen renser deg for all synd. Det er Gud's vilje.
Anonym
#6. Postet 28.05.2015 av Anonym
Djevelen bindes? Skal ikke det skje senere da rett før de 1000 årene? Er ingen bibelekspert men såpass har jeg fått med meg.

Ok, røkepaviljongen ved SUS (hvor nå det er), Djevelen representert ved en kvinne i 40-årene og Gud en bonde fra Jæren på 85 sittende i rullestol, en ung gutt på 20 er Jesus og så offeret da. Hallo, hvor er logikken her, hva er sammenhengen? Tror du virkelig på dette? Hva er vitsen med å spre noe som mest ligner en vandrehistorie og som høres ut som det rene sprøyt og vissvass, og det vil jeg påstå er en snill karakteristikk.
Anonym
#7. Postet 28.05.2015 av Anonym
Er ikke rart det heter Ro-GAL-(l)and, hehe.
Anonym
#8. Postet 28.05.2015 av Anonym
Bra du henger med i debatten. Ja djevelen skal bindes først, og så kommer 1000 år's riket etter min ringe forstand.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16