Forum > Religion og tro > Debatt

løvemann
Opprettet 12.05.2015 av løvemann, mann, 68 år, Oslo.
Det ufattelige og uforklarlige skaperverket,
Mange kristne vil bare ta til seg det som står i bibelen om skaperverket,og setter seg dermed på sidelinjen når det gjelder hva vitenskapen har funnet og oppdaget ved bruk av nye metoder.

Nye tanker om hva bibelen skriver om.

Finnes det liv på andre planeter? Finnes det virkelig flygende objekter også kalt for ufo,som kan reise gjennom tid og rom ved å bruke snarveier,også kalt for ormehull,-slik at de har vært,og fremdeles driver å besøker oss primitive og enkle mennesker her på jorden?

I det gamle testamentet står det at moses var på et fjell og fikk hugget ut de ti bud under mye bråk og spetakkel,og da han kom ned av fjellet med steintavlen, så lyste det av pannelappen hans.

Hvem var det som hjalp Moses med å hugge inn de ti bud,var det en engel,eller hvar det en ufo fra det ytre rom som kom og fortalte Moses hva som skulle stå i de ti budene,slik at ikke det skulle bli kaos blant jordens folk?

I bibelen står det også om Enok som reiste med Gud og kom tilbake:Reiste Enok med en ufo ut i verdensrommet, og kom tilbake full av visdom om skaperverket han hadde sett en del av?

Det fornuftige elektron.

Jesus sier:i min fars hus er det mange rom. Dette høres for mange av oss ut som et hus med mange rom,som skal huse milliarder av mennesker som har levd,og som er blitt lovet en plass i himmelriket.

På jorden har det levd minst 30 milliarder mennesker fra vi ble menneske,og frem til i dag. Hvor er alle disse sjelene blitt av? I min fars hus er det mange rom sa Jesus, hva mente han egentlig med det utsagnet?

Ser vi på Jesu ord med vår teknologi innen data, så er dette slett ikke umulig å få til. For hva skjer med sjelen vår etter døden.,det er det nok mange som lurer på. Forskere har lenge lurt på hvor i kroppen sjelen sitter,men noe endelig svar er ikke kommet til dags dato. Så her må man filosofere litt. Det er nærliggende å tro at sjelen sitter i hodet et sted,og sitter fast i en kjemisk elektrisk strøm som er i alle levende pattedyr. Den strømmen vises blant annet når vi er på sykehuset og tar en Ekg test for hjertet.

Det er her teorien om det fornuftige elektron kommer inn i bildet, som sjelen reiser avgårde med etter døden,.

I det fornuftige elektronet sitter menneskets erfaring og opplevelser gjennom hele livet,som er akurat det samme som når vi sender avgårde våre e-mailer elektronisk.

Når vi så dør,så slukkes strømmen og sjelen med det fornuftige elektronet slipper fri,og er programert til å bli sendt til Guds datamaskin,der det finner sin plass blant andre sjeler.

I min fars hus er det mange rom sa Jesus,:mente han da at himmelriket han snakker om er i Guds datamaskin,for der det jo mange rom for milliarder av sjeler?

Jesus sa:mitt rike er ikke av denne verden-hvilken verden var det han prediket om? Den digitale verden blant oss mennesker er nå en realitet,og spørsmålet som vi må få svar på:er om den digitale verden også fortsetter etter døden,og blir til det som vi i dag kaller for himmelriket?

Jeg tenker at mange av dere som leser dette vil mene, at slikt går det ikke an å tenke om Gud og skaperverket,,jo mener jeg:for skaperverket vil med disse nye tanker,bare bli enda mere mer utrolig og uforståelig for oss mennesker,og det var kanskje meningen også?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 14.05.2015 av Anonym
Er du JV?
løvemann
#2. Postet 14.05.2015 av løvemann
Nei langt der i fra. Kun min barnetro å lene meg tilbake på.
Anonym
#3. Postet 19.05.2015 av Anonym
Det er viktig å få med seg at vi er i Jesus, og Jesus er i Gud, og at vi lever av å spise Jesu legeme og drikke hans blod.Det betyr at Jesus er i alt og alle. Her er det snakk om 3 nivåer og rekkefølgen er viktig. I eldre ugaver av Bibelen omtales tre tidssoner. 2 ganger tiden, 1 ganger og en 1/2 ganger tiden. Jeg tror, men har ikke noe bevis, at ved korsfestelsen skjedde det flere ting utenom at Jesus tok på seg all synd på veien fra Getsemane
til døden på Golgata. Alt ble gjort på 12 timer fra hanegal som er kl 03.00 om natten til han utåndet kl 15.00 langfredag. Han etablerte en lettere vei å gå for de som følger ham inntil de er framme i Guds hus med mange rom. Sannsynligvis ble også Satan og hans engler kastet ut av himmelen og ned på Jorden. Det har mao blitt umulig for onde krefter å trenge inn i tidsonen 2 ganger tiden. Du skriver om ufoer som etter min mening er onde åndskrefter på lik linje med andre onde ting og som har sin kraft fra Satan.