Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 13.03.2015 av Anonym.
Bibelen vs Darwin.
http://www.nrk.no/ytring/det-var-en-gang-et-menneske-1.12249966

Først og fremst gutta boys og jenter girls, værsåsnill og les hva NRK skriver i linken ovenfor.

Har virkelig ikke folk i dette landet og verden forstått hva Bibelen lærer og hva bevisene i verden sier?
Forteller ikke Bibelen om dinosaurer og om hvor gammel denne verden er?
Jo den gjør nemlig det. Men ordet Dinosaur er ikke brukt ;)

Jeg har nå vært kristen i 1 år. Og dette emne var det første jeg hoppet i!
Bibelen er Guds ord og den bruker jeg som mitt leksikon for og svare på alle spørsmål, bare Bibelen.
Jeg kan høre på mange som snakker og forkynner om Bibelen og Jesus Kristus, men så lenge det ikke stemmer overens med Den Hellige Skrift så er det falsk lære.

Dr Kent Hovind er en som er veldig flink og ta opp dette emne med Bibelen og dinosaurer, jorden og Noha ja alt! så jeg håper noen av dere ser på noe av han på youtube.

Men bruk altid Bibelen Guds ord som den endelige fasitt! :):):)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 14.03.2015 av Anonym
Bibelen vs Darwin? Hvorfor velge? :)
Anonym
#2. Postet 14.03.2015 av Anonym
Hehehe, ja du spør godt! :) det er vel som alt annet her i verden, Man må velge en av delan.. Å så må man da også ta konsekvensene av valget man tar. :)
Anonym
#3. Postet 15.03.2015 av Anonym
Kanskje en enda bedre resurs på nettet er: https://answersingenesis.org.
Mye spennende der.
Anonym
#4. Postet 15.03.2015 av Anonym
Tnx man! :):):) den skal jeg se på!
roy2
#5. Postet 15.03.2015 av roy2
Tror du ikke på Bibelen canax?!
Anonym
#6. Postet 16.03.2015 av Anonym
Jo i høyeste grad, roy2, men ser ingen grunn til å velge (mer korrekt velge bort) av den grunn :)
Anonym
#7. Postet 16.03.2015 av Anonym
No ble jeg nyserrig, hva mener du? Bruke begge religionene til og komme med svar?
For mange gjør faktisk det! Men jeg mener litt gift kan ødelegge alt..Og det er det mange som også mener ;)
Foreksempel: Milliarder av år og slik lære er det mange kristene som tror på. Men det kommer ikke fra Bibelen.

Matteus: Kap 7 vers 15 til 23 Og kap 24 vers 4 til 24
Apstlenes gjerninger kap 20 vers 29 og 30
Paulus brev til romerne kap 1 vers 21 til 23 og gjerne hele kapitel 1. den like æ ;)
Paulus brev til romerne kap 16 vers 17
Paulus første brev til korinterne kap 1 vers 10
Paulus andre brev til korinterne kap 11 vers 4 til 6
Paulus brev til galaterne kap 1 vers 8 og 9
Paulus brev til Filipperne kap 3 vers 2
Paulus brev til kolosserne kap 2 vers 7
Paulus første brev til Timoteus kap 1 vers 3 til 6. Og kap 4 vers 1 til 4. Og kap 6 vers3 til 5
Paulus brev til Titus kap 3 vers 9 og 10
Peters andre brev. kapitell 2 vers 1 og 2.

Dette er ikke mine ord, Men Gud.
dettte var noe av det jeg fant, det er mye mer! :P
Det er noe Han vil advare oss om.
Anonym
#8. Postet 16.03.2015 av Anonym
Hvis man vil tro at stamfedrene våre var primater (og går man langt nok tilbake: bakterier) så må man jo få lov til det. Men det skaper jo litt av et menneskesyn, for å si det pent. Og selvfølgelig fullstendig fremmed i forhold til Bibelen (Guds Ord).
Og ikke minst så har ikke evolusjonsteorien noe med sann empirisk vitenskap å gjøre. Det er mer en religion.
Kan jo snakke i timesvis om hvor latterlige de såkalte "bevisene" er. Fra Heckels forfalskede fosterdiagrammer til Piltdown-mannen, Java-mannen, radiometrisk datering etc etc..
Men det er iallefall godt at det finnes tidligere erke-evolusjonister som har skiftet syn,
bl.a Dr. Grady McMurtry: https://www.youtube.com/watch?v=WxVxS0z3aTk
(Evolution no evidence)
Anonym
#9. Postet 16.03.2015 av Anonym
Tusen Takk Lasse :) Jeg liker og se og høre alt som er om dette tema og gjøre!
Jeg tror jo mer vi studerer dette og lærer, jo lettere kan man ved hjelp av Jesus vinne sjeler.
Så jeg håper på mer lære :)
roy2
#10. Postet 16.03.2015 av roy2
Dersom man tror på skapelsesberettningen i Bibelen må man forkaste evolusjonslæren!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16