Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 14.01.2015 av Anonym.
Politikk
Etter valget i 2017 Kan det være 1,2,3,4 eller 5 partier som er med i Regjering.

Arbeiderpartiet styre alene eller med Senterpartiet og Kristelig-Folkeparti eller med Miljøpartiet de grønne, Senterpartiet og Kristelig- Folkeparti eller med Rødt, Miljøpartiet de grønne, Senterpartiet og Kristelig-Folkeparti.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 15.01.2015 av Anonym
Gradert deg bra der... :) :p ;p ;)

Blir nok ett spennende valg då men vi slepper
Og tenke på valget riktig ennå :)
Anonym
#2. Postet 24.01.2015 av Anonym
Hva med en regjering bestående av Kristent Samlingsparti, Kristelig Folkeparti, Demokratene, Fremskrittspartiet og Norsk Folkeparti? Hva tenker folk her inn om det? Ville vel ha vært en ideal regjering? Til deg som postet innlegget takk for meget interessant og informativt innleegg.
Anonym
#3. Postet 25.01.2015 av Anonym
Hva med en regjering bestående av Kristent Samlingsparti, Kristelig Folkeparti, Demokratene, Fremskrittspartiet og Norsk Folkeparti? Hva tenker folk her inn om det? Ville vel ha vært en ideal regjering? Til deg som postet innlegget takk for meget interessant og informativt innleegg.
Hadde vært en katastrofe om NF ( Norsk Folkeparti ) skulle komt i regjering...... Desutan heter dei ikkje NF lenger. Men Nasjonalalliansen.. Og dei er rett og slett et rasistisk parti... Om dere meinar FrP er rasistiske så er desse 10 ganga værre... Og bør ikkje få sette sin fot innanfor stortinges vegger.

Nasjonalalliansen og NF var for utsending av ALLE innvandrara ( henholdsvis alle ikkje kvite innvandrara )
nekte flyktningsborn og gå på norsk skule. Samt og skille mellom nordmenn og samer...

Forøvrig så er registeringa i partiregisteret gått ut og det er således ikkje noko parti.

Vel så var det Kristen Samlingsparti. ( KS ) KS legger bibelen i sitt grunnlag (noko som er bra ), Dei vil forby både homofilt partnerskap, og forby abort. OG vil fjerne likestilingsloven... For meg virkar det som en manns klubb og en kvinnefiendtlig parti.

For sjølv om eg er imot både abort og homofilt ekteskap
så synast eg det for være opp til kvar enkelte...

At dei er annerkjenner Israel og er i mot EU og EØS er bra. Men det er ikkje nok...
for å støtte dei.

Verken KS eller NF ( nasjonalalliansen ) kjem heldigvis IKKJE inn på stortinget.
Anonym
#4. Postet 06.06.2015 av Anonym
Jeg håper at dagens Regjering får lov til å fortsette, men med rent flertall slik at vi slipper dagens kaos. Det begynner å bli slitsomt at KrF og Venstre skal syte og sutre hver gang de føler samarbeidet litt vanskelig, mens Høyre og FrP skal bøye av hver gang. Det begynner også å bli flaut å se på det ene partiet etter det andre drive med symbolpolitikk hvor symbolet er viktigere enn resultatet. Symbolbarmhjertighet er det siste beviset på at de fleste politiske partiene på Stortinget er mer opptatt av seg selv enn av handlinger som faktisk virker!

Min oppfordring både i høstens lokalvalg og til Stortingsvalget i 2017 er å svare på pressens tragiske forsøk på å henge ut FrP (og Høyre) i Regjering når de er så inderlig klar over at de er avhengig av å følge et flertall siden de selv sitter i mindretall. Stem på FrP og Høyre i høst og i 2017(!).

Alternativet er en ny Sosialistisk Regjering ledet av Jonas, Gahr og Støre (som aldri blir helt enig med seg selv) og det trenger ikke landet. Det er også negativt for de troende i dette landet.

En stemme til KrF, Kristent Samlingsparti (som jeg faktisk var med på å starte) og De Kristne er bortkastet. Det er mulug disse har gode kandidater lokalt og at det der kan være hensiktsmessig å stemme på disse, men ikke i 2017. I 2017 står valget mellom en ny Arbeiderpartiledet Regjering eller fortsatt Regjering med Høyre og FrP. Da velger jeg det siste. I høstens lokalvalg dreier nok også mye seg om sosialstisk eller borgerlig styre. Da er det etter min oppfatning også bortkastet å stemme på de små partiene, men bedre å stemme på de store som faktisk har en mulighet til å få makt. I noen kommuner er det valget om AP og SP på venstresiden og Høyre og FrP på den andre siden. På Sørlandet stiller nok også KrF blant de store partiene.

Norske velgere må lære seg til å stemme taktisk og det kan være vanskelig. Hadde KrF og Venstre velgerne i 2013 stemt på Høyre og FrP isteden ville vi hatt en flertallsregjering som kunne styrt uten den sutringen og sytingen som har vært fra KrF og Venstre de siste 2 årene. Merkelig at de signerte den samarbeidsavtalen hvis de er så misfornøyde med den.

Mitt råd er derfor helt klart. Tilhører du venstresiden i norsk politisk landskap? Stem på Arbeiderpartiet eller Senterpartiet(og KrF der de er størst). Tilhører du høyresiden stemmer du på Høyre eller FrP.

-Godt Valg-
Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16