Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 20.12.2014 av Anonym.
Morgenrødens stemme
http://www.fortell.no/index.php?name=Fortellinger_og_artikler/Morgenrodens_stemme._Fra_gresk_mytologi..html

Hmm... de er guder. Eos søster av sol og måne? haha, latterlig... Solkongen bedre tid? uhu... På grunn av sex. Det eneste jeg vet er at guder skapte meg. Var dere lik Jesus Kristus ville dere ikke ha skapt meg slik, så dere er av Djevler og ugudelige for de var manndraper fra begynnelsen. Dere ugudelige skapte Skaperverket for å ha uendelig sex. Men jeg har spørsmåler til dere; hvorfor skapte dere ugudelige en begrenset skaperverk og hvorfor har dere ikke sterk tro lik Den Høyeste, Skaperen skapte Skaperen (Satan)???? Hvorfor klarer dere ikke å være allmektige?

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 20.12.2014 av compaq
Jehova Gud skapte ikke Satan. Djevelen har ikke alltid vært djevelen. Det var en tid da han en av Guds åndesønner Lusifer hadde en høy stilling i Guds familie og han fikk en betrodd og ansvarsfull stilling. Han ble menneskenes overherre. Åndeskapningen Lusifers plikt å hjelpe Adam og Eva til å oppfylle Guds krav og å undervise dem om deres rette forhold til Skaperen.

Men Grishet og havesyke gjorde sitt inntog. Lusifer hadde store planer. Han fikk vendt det første menneskepar bort fra Gud så de falt i nåde og nå tenkte han at han var på god vei til å nå sitt mål, så stige opp til himmelen og reise sin trone høyt over Guds stjerner og gjøre seg lik den høyeste.

Nå kaller bibelen han ikke lenger lusifer, men Satan, Djevelen og Dragen. ( åp 12:9 )
Anonym
#2. Postet 22.12.2014 av Anonym
Så hvem skapte Skaperen?

Lucifer... det står om han i Jesu Kristi kirke av de siste dagers hellige.

Hvis Skaperen er en mann og Lucifer er en mann, så må det være en kvinnelig engel fra himmelen.
Jeg tror egentlig at en engel fra himmelen snakket gjennom en slange og bedro Eva så Adam men i følge NT så ble Adam ikke lurt.

Paulus første brev til Timoteus, kapittel 2, vers 14 så tar vi med 15 etterpå.
Slange lokket Eva og fikk henne til å bryte budet sånn at hun følte riktig å føde barn for å oppfylle slangens nøyaktige ønske.