Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 20.12.2014 av Anonym.
Til dere som er plaget av demoner i helvete, her er tipsene...
Lek med redskapene til demoner ha det morsomt med dem.
Lat som om du er svak.
Så flott at Djevelen med hale i følge http://overcomersgroup.org/latest-divine-revelation-that-encourage-your-walk-with-christ-2562014/ bare la han hoppe opp og ned, fint å se han slik; men jeg tror han er ikke sånn egentlig men av frykt for demoner som er i flertallet som tar han og flår han.
Si til dem i tanker takk for lån.
Si også til dem at det brenner vel i hjertet til demoner at de har så sterk begjær etter vakre engler som de får aldri se mer.
Ikke tenk for mye og tro med uvitenhet, bare be.
Det er nok å lese 1. Mos 1:1 og Åp 22:21.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 20.12.2014 av Anonym
Hei

Det er flere kristne som trenger hjelp på dette området. For å sette andre fri, så trenger en å være fri selv.
Men jeg må erlig innrømme at jeg ikke forstod innlegget. Har du erfaring at Jesus setter deg fri? Om du har et vitnesbyrd så hadde det vært fint å få høre?

Skattileirkar
compaq
#2. Postet 20.12.2014 av compaq
Hvem er ansvarlig for denne læren som er så vanærende for Jehova Gud og hva er formålet med den. Det er Satan selv som har kunngjort den og hans formål med å føre den fram har vært å skremme folk bort fra å studere Bibelen og få dem til å hate Gud. Ufullkomme mennesker piner ikke engang en gal hund, men dreper den og likevel tilskriver prestene Gud som er kjærlighet ( 1.Joh 4: 16 ) den forferdelige forbrytelsen å pine mennesker bare fordi de har hatt den vanskjebne å bli født som syndere.

Læren om evig pine var ukjent i de første fire tusen år etter Adams fall. Både den og læren om skjærsilden er bygd på en annen falsk læresetning, nemlig læren om sjelens udødelighet. Hvis menneskesjelen skulle lide evig pine ved full bevissthet etter døden, måtte den jo være udødelig og uforgjengelig.

Læren om et brennende helvete hvor de onde skal pines evig etter døden, kan ikke være sann, hovedsaklig av fire grunner. 1. Den er fullstendig ubibelsk. 2. Den er ufornuftig. 3. Den strider imot Guds kjærlighet. 4. Den er uforenlig med rettferdigheten.

Av alt dette kan vi lett forstå at helvete eller dødsriket eller sheol eller hades betyr graven, den tilstand som alle både gode og onde er i etter døden mens de venter på oppstandelens dag. Gehenna derimot er den tilstand av tilintetgjørelse som Djevelen, hans demoner og alle motstandere av Jehova Guds teokratiske regjering kommer i og fra denne tilstand finnes det ingen redning eller oppstandelse.
Anonym
#3. Postet 22.12.2014 av Anonym
Hei
Det er flere kristne som trenger hjelp på dette området. For å sette andre fri, så trenger en å være fri selv.
Men jeg må erlig innrømme at jeg ikke forstod innlegget. Har du erfaring at Jesus setter deg fri? Om du har et vitnesbyrd så hadde det vært fint å få høre?
Skattileirkar
Ja, jeg er fri fordi jeg forstår at demoner er EGENTLIG redd for Skaperen, i endetiden kommer demoner, mennesker, dyrene, og alle livsvesener til å forstå hva Djevelen er i stand; nemlig å være allmektig. Ikke engang Jesus Kristus spottet og sa ikke èn eneste vondt mot Djevelen, det samme med Mikael da han våget ikke å håne Djevelen men sa omtrent: "Måtte Jehova refse deg". Djevelen forakter seg selv og ulykkelig for hans egen egenskaper som vi setter stor pris på og han hater seg selv på grunn av hans valg å bli Djevelen for det var han ikke før han ble manndraper. Fordi det står skrevet: Gud, sin Far – ham tilhører æren og makten i all evighet. Amen. og "Og la oss ikke komme i fristelse, men frels oss fra det onde. For riket er ditt og makten og æren i evighet. Amen."

Det hjelper ikke stort å endre Djevelen, for det står skrevet "Han elsker oss og har fridd oss fra våre synder med sitt blod og har gjort oss til et kongerike, til prester for Gud, seg selv – ham tilhører æren og makten i all evighet. Amen."
Anonym
#4. Postet 02.03.2015 av Anonym
Vi har fått nøkklene utlever og vi har fått redskaper fra vår Herre slik at vi kan kjempe mot demoner og onde ånder som plager oss. I Jesu navn skal vi drive bort onde ånder. Men vær ops på at man må vite hvordan man driver ut ånder,for det er ikke noe å spøke med. For ånden man driver ut kan ta bolig i din egen kropp om man ikke har den kunnskap eller beskyttelse som man trenger. Men ånder og demoner som ikke har tatt bolig i mennesker,men bare er under påvirkning,kan man drive ut,ved navne Jesus.
Anonym
#5. Postet 02.03.2015 av Anonym
Lek med redskapene til demoner ha det morsomt med dem.
Lat som om du er svak.
Så flott at Djevelen med hale i følge http://overcomersgroup.org/latest-divine-revelation-that-encourage-your-walk-with-christ-2562014/ bare la han hoppe opp og ned, fint å se han slik; men jeg tror han er ikke sånn egentlig men av frykt for demoner som er i flertallet som tar han og flår han.
Si til dem i tanker takk for lån.
Si også til dem at det brenner vel i hjertet til demoner at de har så sterk begjær etter vakre engler som de får aldri se mer.
Ikke tenk for mye og tro med uvitenhet, bare be.
Det er nok å lese 1. Mos 1:1 og Åp 22:21.
Å leke med demoner må jeg sterkt fraråde, demoner er åndevesener som kjenner dine tanker og din ånd. Du kan ikke lure dem. Si ditt og si datt?? Nei!! Enklere....vik bort fra meg i Jesu navn! og kom aldri tilbake...er alt d trenger å si....i avgrunnen skal de brenne.
annonseRadio 3:16