Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 17.12.2014 av Anonym.
Evig dom er svært umodent
Tilgivelse er viktig for begge parter. Ikke bare for at overgriperen skal kunne bli tilgitt, men også for at den det har blitt begått urett mot skal kunne legge ting bak seg. Jeg er vant til en fundamentalistisk tolkning der mennesker fortjener evig pine/straff/helvete for å være syndige eller gått imot Gud. Uten mulighet til å vende om. Jeg kan da forestille meg gud si til en ateist etter 15 millioner års straff: "Du er syndig. Ja, jeg vet det er 15 millioner år siden, men du var syndig. Jeg kan ikke ha noe med deg å gjøre. Og du trodde ikke på meg, jeg må fortsette å straffe deg. Det er din feil. Jeg har såvidt begynt." Definitivt ikke særlig konstruktivt.

Har folk som tror på evig straff ikke tenkt over at denne guden er psykisk usunn? Ved å gå å bære på menneskers gamle synder i all evighet vil han bryte seg selv ned med bitterhet og nag. Han vil ikke ha det bra selv, og da blir det nok heller ikke så moro for de kristne i paradis som skal bo sammen med ham. Jeg forstår at det kan være vanskelig for en gud at mennesker synder og går imot ham, men etter mange millioner år burde han ha lagt mye av dette bak seg. Å holde på i all evighet virker veldig umodent. Kanskje han har et stort mindreverdighetskompleks som gjør at han må trykke ned andre for å føle seg mer som gud?

Så til dere som tror på evig straff: For guds skyld, skaff ham en god psykiater, kanskje det kan hjelpe ham til å legge ting bak seg. Eller hvis dere gir gud masse kjærlighet og positive bekreftelser, så kan det forhåpentligvis hjelpe ham til å bli tryggere på seg selv og glad i seg selv. Da vil han også lettere kunne tilgi andre.

For min del tror jeg Gud er moden nok til å kunne håndtere ting på en bedre måte.

[Jeg er ikke betalende medlem, så det nytter ikke å sende meg private meldinger. Har bare tilgang til forumet]

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.12.2014 av Anonym
Det var ganske bra sagt; så, jeg vil kommentere dette.
Kort oppsummering av hva jeg skulle skrive hvis det var plass til flere karakter; Skaperen gjorde så godt han kunne og har kalkulert at alt må skje til hver fastsatte tid.
compaq
#2. Postet 20.12.2014 av compaq
Alle dem som fra barndommen av er blitt lært opp til å tro på noe så gudsbespottelig som den religiøse læren om et brennende helvete hvor menneskelige sjeler skal pines i all evighet ved full bevisshet.

Hvis han skulle til et slikt hett og brennende sted, ville ikke hans grå hår vare så svært lenge. Stopp. Tenk. Bruk fornuften enten du nå er katolikk, protestant, muslim, jøde eller tilhører en annen religion / kirkesamfunn.
Anonym
#3. Postet 20.12.2014 av Anonym
Det er Gud som dømmer. Etter hvilken standard er det dere synser om ting dere ikke vet noe om?
Er det ikke umodent å ha bombastiske meninger om ting en ikke vet NOE om? Jeg bare spør.
Kan det hende at Gud ser mer alvorlig på mord, løgner og stjeling mot medmennesker, enn hva visse folk her tror?

Rom 8.1. Så er det da ingen fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus; 2 for livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort mig fra syndens og dødens lov. 3 For det som var umulig for loven, idet den var maktesløs ved kjødet, det gjorde Gud, idet han sendte sin Sønn i syndig kjøds lignelse og for syndens skyld og fordømte synden i kjødet,
compaq
#4. Postet 20.12.2014 av compaq
Selv om ikke alle prester godkjenner homoseksuelle handlinger, er det stadig flere som gjør det i mange land. Men Hva sier Bibelen om homoseksuelitet og homoseksuelle personer. Det fins ikke tvil om hva som er Bibelens standpunkt.

De ble dårlige i sine tanker mens de gjorde seg til av å være vise, ble de dårer og byttet Guds sannhet bort mot løgn. Derfor overga Gud dem til skammelige lyster.......( Rom 1: 21:27 )
Anonym
#5. Postet 22.12.2014 av Anonym
Ja, fordi visse folk, både damer og menn begikk drap mot deres enbårne Sønn, Jesus Kristus; så ville ikke visse folk bære hele Skaperverket som er dødende. Sønnen var den evige liv. Så derfor: De er skamflekker ved kjærlighetsmåltidene deres, der de uten frykt eller skam spiser sammen med dere. De er gjetere som bare passer seg selv, skyer som driver for vinden uten å gi regn. De er trær uten frukt om høsten, dobbelt døde, ja, revet opp med rot. De er bølger på opprørt hav, som skummer opp sin egen skamløshet. De er forvillede stjerner som det evige nattemørket venter på.

Akkurat som Satan drepte alle andre bortsett Noah, og de etterkommere til Jesus Kristus, så nå meg for at jeg skal være lik Noah i Noahs tid.
Vinterglad sier: Da Jesus hadde fått eddik å drikke, sa han: "Det er fullbrakt".
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16