Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 14.12.2014 av Anonym.
Opptatt av debatten om Halalkjøtt?
Vær med å si ett klart NEI, til halalslakt i Norge, samt import av halal- og kosherkjøtt!
For å lese mere om det,trykk deg inn på linkene under og si din mening.

Står vi sammen kan vi få slutt på denne snikislamifiseringen i Norge. De fleste av norges slakterier slakter nå på muslimsk vis, og dem har en imam som vender seg til mekka og ber til Allah,og tar på og velsigner alle dyr, og bærer dem fram som offer til Allah i bønn.Før strupen på dyrene skjæres over, og dyret blør i hel. De kutter og flår dyret,mens det fremdeles er i live!Vil vi virkelig ha en slik skikk i Norge? De bruker nå bedøvelse før slikt gjøres i Norge...men hos all importert kjøtt gjør dem ikke det. Selv om det er dyr så skal dem bli avlivet på en verdig måte. Og halalkjøtt blir idag ikke merket verket i matbutikker,resturanger eller andre "matbuer" som selger mat.
Å spise avgudsoffer til Allah er vel ikke noe som klinger bra i mine ører...Det står også i bibelen at man ikke skal gjøre det.

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2702


http://www.opprop.net/nei_til_halalslakt_i_norge_samt_import_av_halalkjott

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 14.12.2014 av Anonym
Det er vel ikke bare snakk om halaslakt?
Kosher er jødisk skikk og blir slaktet på samme måte, skal man forby det også?
Det er ikke avgudsoffer, et avgudsoffer er noe som f.eks. blir lagt fram som offer i alter og offret.
Det at man ber for maten er noe Jøder også gjør, oss kristne har ingen skikk at man skal be før et dyr blir slaktet.
Men man spiser ikke avgudsoffer selv om noen ber for maten.
Anonym
#2. Postet 14.12.2014 av Anonym
Ja, er jødevis bedre syns du? Offring til Allah, i Norske slakteri er vel ikke noe som jeg syns noe om. Og at vi skal spise offerkjøtt? NEI takk! Om man er kristen, så har det jo også en åndelig betydning. Selv om det bare er en bønn...det er kraft i bønn, selv om det er til en annen Gud enn den vi kjenner. Den bønnen som imamen sier frem er jo en hylles til Allah....Allah er stor osv.. slik behøver man ikke å bli påtvunget.
august afternoon
#3. Postet 15.12.2014 av august afternoon
Med tanke på all den oppstyr over filmen,av anngivelig mishold av norsk pelsdyrsnæring,
Hvorfor er dyrevernet m.m..stille om denne type slaktning..?

Hvorfor viser ikke Jøder og Muslimer respekt for norske verdier og
Tradisjoner,kontra det med bl.a det å slakte dyr til matbruk..?

Mener Ola og Kari at dette er en grei ordning,som mer eller mindre er kommet til, i det skjulte..?
Man kan jo bare spekulere i motiver til de som styrer Norge,at en del blir bestyrtet over en film
Om norsk pelsnæring,og en rugende taushet over de dyrs verdighet,på kultures alter.

Det bør være i vår egen interesse,å sikre at dyr blir behandlet med verdighet og
Respekt,fra fødsel til død.
Hvis det var noen i fra Norge,som skulle starte ett nytt liv,i ett nytt land,da måtte man eksistere

Under de normer og tradisjoner,som det nye landet har.
Anonym
#4. Postet 15.12.2014 av Anonym
Ikke bare det,men under slaktingen sies det også at den som eter dette skal være underlagt Allah..

Dermed blir det jo faktisk en forbannelse.

Nå har jo ikke sånt innvirkning på en sann kristen (med mindre det er noe man gjør av egen fri vilje), men det er ikke noe man som kristen skal støtte opp om. Det er iallefall helt absurd for meg å spise Halal. Det er jo kjøtt som er ofret til en gud som strider totalt med Bibelens Gud. En gud som spotter Bibelens essensielle budskap, oppfordrer til massemord på uskyldige ikke-muslimer, pedofili, slaveri,løgn/bedrag, konebrenning for bagateller etc etc...
Anonym
#5. Postet 15.12.2014 av Anonym
Jeg tror en er fri til å spise all slags kjøtt om en ikke krenker/sårer andre. Men at det er lurt å legge merke til hvordan samfunnet forandrer seg.
Til syvende og sist er Gud interesert i ydmykhet, derfor tror jeg kunnskap kan være farlig. Jeg tror jeg er fri til å spise alt med takk.
Sånn leser jeg 1 Kor 8.
Anonym
#6. Postet 15.12.2014 av Anonym
Man skal altså ikke spise halakjøtt eller kosher mat, hva tror du Jesus og hans disipler hadde sagt?
Jesus og disiplene var jøder og spiste jødisk mat, selv om disiplene gikk vekk fra jødesommen spiste dem jødisk og all annen mat.
At noen ber for maten er ikke det samme som avgudsoffering enten det er til allah eller den jødiske Gud som er den samme som oss kristne.
Reagerer også at man heller ikke skal importere halamat eller kosher mat, da begynner det å bli rasisme.
jarl153
#7. Postet 15.12.2014 av jarl153
Man skal altså ikke spise halakjøtt eller kosher mat, hva tror du Jesus og hans disipler hadde sagt?
Jesus og disiplene var jøder og spiste jødisk mat, selv om disiplene gikk vekk fra jødesommen spiste dem jødisk og all annen mat.
At noen ber for maten er ikke det samme som avgudsoffering enten det er til allah eller den jødiske Gud som er den samme som oss kristne.
Reagerer også at man heller ikke skal importere halamat eller kosher mat, da begynner det å bli rasisme.
gode poenger du har. Vil og tilføre at Jesus selv sa at maten ikke Gjør oss urene :)
Anonym
#8. Postet 16.12.2014 av Anonym
Kosher er noe helt annet enn Halal. Jødene tilber Bibelens Gud som er en helt annen enn Koranens gud.
De som ikke har skjønt det enda kan umulig vite noe særlig om hverken det som står i Bibelen eller Koranen.
Anonym
#9. Postet 16.12.2014 av Anonym
Noen mennesker får aldri nok av regler. Paulus sier at de er svake og at de som er sterke i troen må ta hensyn. Men det er ikke de svake som skal sette standarden.
Kosher bedre enn Halal? Hvilken rolle spiller det? Andre guder? Hva er det? Paulus skriver eksplisitt om dette, som Østlendingen poengterer. Kjøtt som er ofret til avguder kan trygt spises av kristne fordi der finnes ingen «andre guder» eller «koranens gud». Og som Jarl 153 sier så kan mat ikke skape urenhet.
Da finner jeg det merkelig at Sam 82 bare fortsetter med påstander uten å besvare 2 gode bibelske argumenter.
Anonym
#10. Postet 16.12.2014 av Anonym
Neimen er Femi kommet tilbake i debattfora. Ut i fra det du har kommet med av ytringer i tidligere tråder syns jeg faktisk ikke det er riktig i det hele tatt å gå inn i noe debatt med deg, men siden jeg blir anklaget for å være lovisk så bør jeg vel oppklare visse ting. Jeg kan f.eks. si at jeg garantert har vært mer lovløs enn de fleste her(før jeg ble omvendt). Og jeg kan ikke se at jeg er noe "lovisk" nå, i bibelsk forstand iallefall. Men hvis lovisk er å ta Bibelen høytidlig(fra perm til perm) så er jeg nok det da.

Når det gjelder det verset der Jesus snakker om at det ikke er maten som gjør mennesket urent så er det jo der først og fremst snakk om åndelig urenhet (hor, mord osv). En annen ting er at når jødene (og Jesus) snakket om mat så var det jo underforstått mat i bibelsk forstand(dvs. mat i følge 3.mosebok kap.11). Jesus spiste overhodet ikke svinekjøtt, skalldyr og andre ting som Han selv forbød ca. 1400 år i forveien. Det verset har jo vært brukt som argument for at det greit å spise hva som helst. Da kan vi jo like godt stikke ut å hente oss noen huggormer til kvelds da eller?

Enig i at ingen gift kan skade en sann kristen, i tråd med Jesu Ord(riktignok i forhold til forgiftningsforsøk). Men er det noen her som seriøst mener at det er greit å spise kjøtt som er ofret til en bloddrikkende satan av en gud som spotter hele evangeliets budskap og alle de essensielle læresetningene i Bibelen? Greit nok om man uvitende spiser det og i enkelte særtilfeller, men om man åpent eter det og hedninger eller svake brødre/søstre ser dette her og vet at du vet hva du eter, hva da? Jeg vil iallefall ikke gjøre det. Det er jo også en indirekte anerkjennelse av at man er underordnet Allah(det er jo besvergelsen som skjer under ofringen/slaktingen).
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16