Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 29.11.2014 av Anonym.
Husk
For jeg var sulten, og dere ga meg mat, jeg var tørst, og dere ga meg drikke, jeg var fremmed, og dere tok imot meg, jeg var naken, og dere kledde meg, jeg var syk, og dere så til meg, jeg var i fengsel, og dere besøkte meg. Da skal de rettferdige svare ‘Herre, når så vi deg sulten og ga deg mat, eller tørst og ga deg drikke? Når så vi deg fremmed og tok imot deg, eller naken og kledde deg? Når så vi deg syk eller i fengsel og kom til deg?’Og kongen skal svare dem ‘Sannelig, jeg sier dere: Det dere gjorde mot én av disse mine minste søsken, har dere gjort mot meg.’Så skal han si til dem på venstre side: ‘Gå bort fra meg, dere som er forbannet, til den evige ild som er gjort i stand for djevelen og englene hans. For jeg var sulten, og dere ga meg ikke mat; jeg var tørst, og dere ga meg ikke drikke, jeg var fremmed, og dere tok ikke imot meg, jeg var naken, og dere kledde meg ikke, jeg var syk og i fengsel, og dere så ikke til meg.’ Da skal de svare ‘Herre, når så vi deg sulten eller tørst eller fremmed eller naken eller syk eller i fengsel uten å komme deg til hjelp?’

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 29.11.2014 av compaq
Jak 4:4 : I utro vet I ikke at vennskap med verden er fiendskap mot Gud. Den altså som vil være verdens venn, han blir Guds fiende.

1.Joh 2:15 : Elsk ikke verden, heller ikke de ting som er i verden. Om noen elsker verden, da er kjærligheten til faderen ikke i ham.

De kristne ( Jehovas vitner ) må ikke være noen del av denne verden. Joh 15: 19: Var I av verden, da ville verden elske sitt eget, men fordi I ikke er av verden, men jeg ( Jesus ) har utvalgt eder av verden, derfor hater verden eder.
Anonym
#2. Postet 27.03.2015 av Anonym

Følg den gylne regel. Jesus kom med den gylne regel da han i Bergprekenen sa: «Alt dere vil at menneskene skal gjøre mot dere, skal også dere gjøre mot dem; det er i virkeligheten dette Loven og Profetene går ut på.» (Matt 7:12) Når vi behandler andre på denne måten, handler vi i samsvar med ånden i «Loven» (Mosebøkene) og «Profetene» (de profetiske bøkene i De hebraiske skrifter). Disse skriftene viser tydelig at Gud velsigner dem som viser nestekjærlighet. Han sa for eksempel gjennom Jesaja: «Hold fast ved det som er rett, og gjør det som er rettferdig.... Lykkelig er det dødelige menneske som gjør dette.» (Jes 56:1, 2) Ja, når vi behandler vår neste på en kjærlig og rettferdig måte, velsigner Jehova oss.

Anonym
#3. Postet 27.03.2015 av Anonym

Elsk dine fiender. Jesus sa: «Dere har hørt at det er blitt sagt: ‘Du skal elske din neste og hate din fiende.’ Men jeg sier dere: Fortsett å elske deres fiender og å be for dem som forfølger dere; så dere kan vise at dere er sønner av deres Far, som er i himlene.» (Matt 5:43–45) Apostelen Paulus kom med et lignende poeng da han sa: «Hvis din fiende er sulten, så gi ham mat; hvis han er tørst, så gi ham noe å drikke.» (Rom 12:20; Ordsp 25:21) Ifølge Moseloven skulle en person hjelpe en fiende med å befri eselet hans hvis en tung bør hadde fått det til å segne om. (2. Mos 23:5) E

Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16