Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 20.09.2011 av Anonym.
Mobbing i klasserommet og sjølvmord
Det har vore mykje snakk om mobbing på skulen og lærarar som mobbar siste tida. Under fylgjer link til ei novelle/forteljing som vart publisert i ei avis sist laurdag, ein tekst som illustrerar temaet mobbing i klasserommet.

http://sognabloggen.origo.no/-/bulletin/show/689440_om-det-var-eit-hol-i-golvet

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.01.2012 av Anonym
Veldig leit at noen blir mobbet. Vi må stå opp for de det gjelder og si ifra. Vi må også reagere hvis vi ser barn som ikke oppfører seg bra mot hverandre.Og fremfor alt så må vi stå på barnas side. Det er mobberen som er skadet/syk,- ikke den som blir mobbet.
Anonym
#2. Postet 20.09.2014 av Anonym
UNSKYLD
Anonym
#3. Postet 21.09.2014 av Anonym
Mobbing i skolen og klasserommet må bekjempes gjennom forkynnelsen av Jesu nestekjærlighet og kristen sømmelighet. Alle former for selvmord og eutanasi (både aktiv og passiv) er i strid med Guds vilje og bare Ham kan avslutte livet. Alle former selvmord og eutanasi må derfor kriminaliseres. Personer som har begått selvmord skal ikke gravlegges i vigslet grav til hån og spott!!
Skjerpings...... Har du egentlig tenkt på kva du skriver her Daniel??? Eg synast den var veldig drøy og
totalt UNØDVENDIG... Har du tenkt på de etterlatte som sitter igjen...? For det er nok ikkje den døde som
blir hånet og spottet. Det er nok de som sitter igjen som blir håna og spotta... Synast du virkelig det er rett?? Sjølvmord er ikkje noko å tulle med. Og de etterlatte sitter igjen med stooor sorg. kansje til og med
større enn etter eit vanlig dødsfall. Og da hjelper det ikkje de etterlatte at de itillegg skal måtte lide ekstra
fordi den døde blir gravlagd på uvigsla jord til hån og spott. Veit du kva.... Du skulle rett og slett skamme deg med det utsagnet.

Det som bør kriminaliserers er det at det bør bli straffbart for skulane og kommunene og IKKJE få stoppet det.
kansje mobberen også Bør også få det på rullebladet??? Ikkje veit eg. Personlig så synast eg det.
værtfall etter de 3 fire åra på ungdomskulen...... Men no prøvar eg og berre heve meg over det. Eg har nådd langt etter ungdomskulen mykje lengre enn mobberene skulle tro..... Eg har opplevd at mobberene
har kommet og beklaget seg for tida på ungdomskulen og det var som ei stor byrde vart vekke frå skuldrene mine. Og eg har sjølv tilgitt dem og da forsvant heile byrden.
Anonym
#4. Postet 21.09.2014 av Anonym
uNNSKYLD DUMT AVMEG
jarl153
#5. Postet 22.09.2014 av jarl153
Mobbing i skolen og klasserommet må bekjempes gjennom forkynnelsen av Jesu nestekjærlighet og kristen sømmelighet. Alle former for selvmord og eutanasi (både aktiv og passiv) er i strid med Guds vilje og bare Ham kan avslutte livet. Alle former selvmord og eutanasi må derfor kriminaliseres. Personer som har begått selvmord skal ikke gravlegges i vigslet grav til hån og spott!!
Alvorlig talt Daniel, jeg vet ikke om du virkelig mener det du skriver eller om du bare er et nettroll, for med de holdningene der så bør du skamme deg. Du ser ikke ut som du i det hele tatt har skjønt hva som skjer i livet til mennesker som vurderer selvmord. Hvis du du alvorlig talt tror at med en gang man blir kristen så blir livet gull og grønne skoger, så bør du virkelig komme deg ut i den virkelige verden. "Kriminalisere selvmord"? Tror du at kriminalisering av selvmord vil ha noen effekt? Folk som tar livet sitt, gjør det fordi de føler at de ikke har noe å tape lenger. Du mener at de som begår selvmord skal bli lagt til hån og spott? Hva røyker du fornoe Daniel? Hva ønsker du å oppnå med med å håne dem egentlig, annet enn å fremstå som en drittsekk?
Anonym
#6. Postet 02.10.2014 av Anonym
Alvorlig talt Daniel, jeg vet ikke om du virkelig mener det du skriver eller om du bare er et nettroll, for med de holdningene der så bør du skamme deg. Du ser ikke ut som du i det hele tatt har skjønt hva som skjer i livet til mennesker som vurderer selvmord. Hvis du du alvorlig talt tror at med en gang man blir kristen så blir livet gull og grønne skoger, så bør du virkelig komme deg ut i den virkelige verden. "Kriminalisere selvmord"? Tror du at kriminalisering av selvmord vil ha noen effekt? Folk som tar livet sitt, gjør det fordi de føler at de ikke har noe å tape lenger. Du mener at de som begår selvmord skal bli lagt til hån og spott? Hva røyker du fornoe Daniel? Hva ønsker du å oppnå med med å håne dem egentlig, annet enn å fremstå som en drittsekk?
Jeg har hatt en nattlig drøm om en som blir kalt som denne brukeren Daniel, men det handler om noe helt annet enn denne brukeren, men jeg tolker på samme måte; du burde også skamme deg virkelig. Selvmord er IKKE en løsning.

Hvorfor jeg sier dette? Fordi på grunn av bildet i min høyre hånd og hun damen Mary K. Baxter som Jesus åpenbarte seg for var en årsak til at jeg nesten tok selvmord da folk la merke til meg.

Så min beste tips, er å KUN følge bibelen som en budbringer, og ikke la deg selv tolke budskapet selv om jeg gjør det selv men bare i egen sinn. Bare les bokstav for bokstav og mellomrom for mellomrom i rekkefølge, ikke bla om fram og tilbake i Bibelen.
Anonym
#7. Postet 15.11.2014 av Anonym
Selvmord er mot Guds Ord. Selv er er jeg fornyd med livet. Selvmord bekjempes i Jesu og menneskeverdets navn. Selvmord er synd. Hvordon kan det bekjempes? Jeg veldig mot selvmord og synes det er tragisk. Vi bør/må velge livet det har vi Gud til vitne på!!! derfor det lett revet med. Beklager.
Anonym
#8. Postet 15.11.2014 av Anonym
Jeg ønsker at skolen skal innføre et nytt fag som handler om menneske. Et fag som tar opp etikk, verdi, holdninger, personlighetstesting, kommunikasjon, respekt, andre kulturer, empati og etterhvert som skoleårene går kan man komme inn på hva skal man bruke livet sitt til? Få utdelt en dukke som må mates, trøstes osv. faget om menneske skal følge eleven fra 1 til 13 trinn.....og faget skal være teori og praksis.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16