Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 05.09.2014 av Anonym.
Jeg vet hvem Jehovah og engelen er.
De er i virkeligheten Satans to hjelpere fra helvete, se mer i boken som Mary K. Baxter var vitne til med norsk oversettelse.
Det står detaljert forklart i Åpenbaringen om hva begge driver med på jorden.
Men de tre vesener bor egentlig ikke inni jorden og bak dette universet. De er inni tomrommet mellom planeter.

Hva som egentlig skjedde, ugudelige vesener har ydmyket og mobbet han med vitende og vilje og forvrenger hans skapelse som var utilgivelig, så han gjorde noe det øyeblikk han hadde akkurat overskudd til.

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 26.10.2014 av compaq
Hvem er det som styrer denne verden Gud eller satan.

Jesus sa: Denne verdens fyrste kommer. Han har ingen rett over meg. ( Joh 14: 30 ) Det er tydelig at denne fyrste ikke er Jehova Gud for Jesus gjør alltid lojalt hans vilje.

1. Joh 5:19 sier at hele verden er i den ondes vold.

Dere troløse. Vet dere ikke at vennskap med verden er fienskap med Gud. Den som vil være verdens venn blir Guds fiende. ( Jak 4:4 )

Dere ( Jesus etterfølgere ) er ikke av verden, jeg har jo utvalgt dere fra verden. ( Joh 15:19 )

Enhver skal være lydig mot de myndigheter han har over seg. ( Rom 13:1 ) Det finnes ingen myndigheter som ikke er fra Gud og de som er ved makten, er innsatt av Gud. De som følger denne veiledningen er ikke opprørere og prøver ikke styrte verdslige regjeringer. De underordner seg under de politiske herskere og adlyder dem så lenge de ikke krever noe av dem som er i strid med Guds vilje. Gud har forutsett og forutsagt at det skulle eksistere slike regjerninger. De utøver sin myndighet, ikke fordi han har gitt dem makt, men fordi han tilater at de gjør det. I sin tid kommer han også til å fjerne dem.

www.jw.org
www.gudsnavnet.no
Anonym
#2. Postet 27.10.2014 av Anonym
Ja.
Men det hele store spørsmålet; hvis Djevelen kan lage avkom, da trenger jeg ikke å forklare mer og dere har nok IQ klare å forestille ut en forklaring på egen hånd.
compaq
#3. Postet 29.10.2014 av compaq
De nasjonene som har hatt herredømme på jorden i stadig rekkefølge i seks tusen år, har hatt så store likhetspunkter at historikerne har framsatt teorien om at historien gjentar seg. Vi kan legge merke til hvordan de oppsto, hevet seg opp til betydelige verdensmakter og så sank ned i glemsel og mørke igjen. Det har gått på samme måten med dem alle sammen. Kriger særmerket hver eneste en av dem. Det var undertrykkelse og terror de benyttet seg av. Religionen hadde stor innflytelse hos dem alle.

Når tenkende mennesker ser denne likheten og blir klar over hvor nøyaktig alt sammen passer på vår tid spør de: Er det mulig at en og samme usynlige makt har hersket over alle nasjonene. Er denne ledende makt ansvarlig for at de samme voldshandlingene stadig gåt igjen. Hvorfor ser det ut som om historien gjentar seg. skal det alltid være? Vi behøver ikke å gjette oss til svaret på dette, når bibelen, Guds skrevne Ord, gjør saken klar. I dens beretning om menneskenes historie helt tilbake til skapelsen viser Gud at det ikke er fri fantasi at en ond åndelig makt over sin innflytelse både over mennesker og nasjoner. Det er en kjensgjerning.

Tenk på hva som hendte kristus da han begynte sin virksomhet her på jorden. det blir fortalt i matteus 4.kapitel at straks etter at Jesus var døpt i Jordan, ble han av ånden ført ut i ørjenen for å fristes av Djevelen. En del av fristelsen kom i form av tre forslag fra Satan til kristus og det tredje lød slik: Atter tok Djevelen ham med opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet og sa til ham: Alt dette vil jeg gi deg hvis du vil falle ned og tilbe meg. ( Matt 4:8-9 )

Etter dette er det ufornuftig å tro noe annet enn at alle verdens riker er Djevelens eiendom. Hvordan kunne han ellers ha tilbudt kristus dem. Han var den usynlige hersker over dem og derfor var kristus nødt til å si: Mitt rike er ikke av denne verden. ( Joh 18:36 ) Djevelens egenskaper, griskhet, grusomhet og selviskhet har kjennetegnet alle regjeringer på jorden. Satan er denne verdens gud. ( 2.korintierne 4:4 )
Anonym
#4. Postet 30.10.2014 av Anonym
Ja.
Hvis Djevelen ble ikke skapt, da ville han ha vært fremdeles Skaperen, som en resultat av min utsagn; nå kan dere forestille dere en BILDE!!!
Så han later som om han er blitt skapt; utvidet til "Skaperen skapte Skaperen" forkortet til Satan.
Så han la forslag som Jesus umulig kan ta imot, ellers ville Djevelen uttalt hans egen navn Jehova med hans egen munn, ham tilkommer herligheten og makten for evig.

En annen god eksempel om stein(ene):
- Dum som en brød, dvs Djevelen kan ikke forutsi seg selv.
- Dele opp en brød som en konsekvens av valg.
- Hvis stein til brød kan være en resultat av ustoppelig skapelse.
- Brutte brød betyr at følelser settes på spill og svært vanskelig å sette sammen igjen for det er jo blitt gjort.
- Stein omgjort til brød betyr også at som en resultat av Jesu utsagn kan bety slutten av skapelsen og/eller skapelsen varer ikke til evig tid.
- En brød kan ikke vite noe av seg selv.
- Stein forblir stein betyr at Jesu utsagn er avgjort.
- Blod skal dryppe fra trærne, og steinene skal tale. Folkeslagene skal komme i opprør og stjernenes baner endres. En konge (Jehova) som ingen vil ha, skal herske over jorden.
- Skjelneevne.
- Supermodeller vises så flotte og svært populære men innvendig ønsker de noe annet og innvendig er de kanskje tom som en brød; f.eks de legger under kniven for å framstille noe helt annet enn de er.
- Stein kan også bety en bilde av noe.
- Stein kan bety en symbol og flere symboler.
- Mange betydninger.
- Utallige uttalelser oppsummert i stein(ene).

Hvis jeg skulle vise meg selv, da vil HELE skaperverket begå selvmord. Men hvorfor? Det er fordi en herlighet skalv av frykt i beundring over hva hun skal si med stemme når hun har alltid hatt Djevelen i øye så hun spiller dum og pen og skjuler en mengde synder bare fordi å skjule sin sanne skikkelse når hun har alltid snakket om èn HAN og aldri uttalt Djevelens navn som betyr (i engelske alfabeter) "Jeg heter Oyvind Hagen" og jeg vet hun innvendig er nøyaktig samme som meg. Denne bildet er meg som hun alltid har beskrevet som inneholder ingenting som jeg skapte ut av ingenting. Hun tenker og planter en ting sånn at jeg dukker opp med majestet og makten for evig i en verdens fyrste, Den Allmektige, med CI, snakker i stemme, aldri i tegnspråk, osv sånn at hun kan vise alt det hun gjorde men våget ikke å vise og tenkte «Åhh, jeg må ikke snuble i høyhælte skoer og må fortsette å vise min falsk herlighet og jeg ser ut som stygg demon, nei nei nei, og jeg har gjort så mange utilgivelige synder og han vil nok aldri ha meg og jeg vet det med sikkerhet»: Det brukes også ofte sammen med slike ord som «ond» (for å skjule hendelser som kan være gode), «uren» (kanskje nødvendig), «stum» (rasjonal forklaring) og «døv» (Ville ikke høre etter/visste han er døv) (JW.org). Men nei... jeg dukket opp som en skrøpelig skikkelse som vet INGENTING og forsvant i mulm og mørke. Tenk så skuffet hun ble og neddykket i dyp depresjon, og en sønn som hun fikk bare for å få han.
Anonym
#5. Postet 30.10.2014 av Anonym
Etterpå når begge endelig er sammen, er hun nedbrutt og utslitt at hun er levende død og Djevelen må arbeide og lide vondt i ti dager for å bære henne (Dyret som bærer skjøgen) når han ser hennes skikkelse fullt av maskiner (det får dere tolke videre) og slanger for å holde henne i live og skjuler henne med hans herlighet.
Derfor jeg er den verste som finnes for å holde herligheten i live i all evighet så lenge hun ikke vil våkne så hun later som om hun er død (men avslørt som døv?) og hun lider uendelig vondt (Lasarus sover) sånn at skapninger skinner villig på Skaperens bud (Satan) som hun har tegnet en karikaturbilde av han.

Oppsummering Åp 16:13-14
Og jeg så tre urene inspirerte uttalelser som så ut som frosker, komme ut av dragens munn og ut av villdyrets munn og ut av den falske profets munn. De er i virkeligheten uttalelser inspirert av demoner og gjør tegn, og de går ut til kongene på hele den bebodde jord for å samle dem til krigen på Guds, Den Allmektiges, store dag.
Så, bruk her skjelneevne og bruk deres forstand og les hvert eneste bokstav og ord, og gjør det samme som Djevelen har alltid gjort...(2. Peter 3:10) og jorden og de verk som er på den, skal bli avslørt.
Anonym
#6. Postet 30.10.2014 av Anonym
Voldsomt så mange disipler fra Vakttårnet det er på denne siden da...
Anonym
#7. Postet 30.10.2014 av Anonym
Hehe...
Anonym
#8. Postet 30.10.2014 av Anonym
Voldsomt så mange disipler fra Vakttårnet det er på denne siden da...
Synd at kd er blitt et forum hvor en fritt kan spamme med JV propaganda. For alle vet jo at JV ikke har noe med kristendom å gjøre.
Anonym
#9. Postet 30.10.2014 av Anonym
Synd at kd er blitt et forum hvor en fritt kan spamme med JV propaganda. For alle vet jo at JV ikke har noe med kristendom å gjøre.
Kan du forklare hvorfor alle mennesker har tegnet en bilde av Satan men ikke Skaperen som skapte Skaperen?
Det må være en herlighet som tegnet en bilde av han i smug eller henne selv som hun la under kniven for å framstille seg selv som stjerne for å skjule Skaperen fordi hun traff han og følte ekstase å ha sett hans intethet og vet konsekvensen på forhånd; så hun beskrev han som storslått vesen med hvite skyer og blå himmel og grønne gress, og uendelig stor og ufortjent godhet.

«Har jeg virkelig sagt at dere ikke skal spise av noe tre i hagen?»
Anonym
#10. Postet 30.10.2014 av Anonym
«Alle mennesker lyver
Et troverdig vitne lyver ikke, men falske vitner farer med løgn.

Begge kongene har onde hensikter. De sitter ved samme bord og lyver. Men det skal ikke lykkes, for enden kommer først til fastsatt tid.

«Jeg er gud» ansikt til ansikt med din morder? Men du er menneske og ikke gud i hendene på dine drapsmenn.

For synet venter på sin fastsatte tid, det vitner om enden, og det lyver ikke. Om det drøyer, så bare vent! For komme skal det, det kommer ikke for sent!

Jeg lyver ikke, det vet Gud, vår Herre Jesu Far, som er velsignet i evighet!

Se, jeg er visere enn Daniel, ingen hemmelighet er skjult for meg.

For det er Jehova som gir visdom; fra hans munn kommer kunnskap og SKJELNEEVNE (Baser det på hva jeg sa i dette innlegget.).

Hvordan tror dere jeg skapte lys og materie?
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16