Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 24.08.2014 av Anonym.
Kallet
Jeg tror at Gud kaller oss opp fra sofaen, og ut for å gjøre noe i hans kongerike.

Gud er den som kaller oss(gir oss oppdraget). Han er den som gjør det. Og han er den som fullfører det gode verket.

Det er nok ikke noe fasit her, men hører gjerne fra deg som måtte ha noen tanker om temaet

Så hva skal vi gjøre?
Og hvordan kommer vi i gang?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 24.08.2014 av Anonym
OK.
Jeg kan svare dette; jeg gjorde mitt beste.

Dere kan begynne å undersøke detaljert i Bibel og Koranen for å forstå hva som egentlig foregår etter tusenårsriket.
Dere kan begynne å sende mail til Qwseyvnd og bekjenne anger og fremlegge hva dere har gjort før min død.
Anonym
#2. Postet 24.08.2014 av Anonym
OK.
Jeg kan svare dette; jeg gjorde mitt beste.

Dere kan begynne å undersøke detaljert i Bibel og Koranen
Hmm, Koranen er kommet for å spre, men Jesus kom for å samle.
Jeg tror på han som samler.
Anonym
#3. Postet 25.08.2014 av Anonym
OK.
Jeg kan svare dette; jeg gjorde mitt beste.

Dere kan begynne å undersøke detaljert i Bibel og Koranen for å forstå hva som egentlig foregår etter tusenårsriket.
Dere kan begynne å sende mail til Qwseyvnd og bekjenne anger og fremlegge hva dere har gjort før min død.
Koranen og Bibelen kan ikkje sammanlignes... ikkje på den samme måte som Toranen og Bibelen vertfall..
Anonym
#4. Postet 26.08.2014 av Anonym
:)
Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre...
Anonym
#5. Postet 26.08.2014 av Anonym
En liten kommentar til Qwseyvnd.

Dette er bare et forum, ingen her er ute etter å hakke på deg. Men det er mange retninger, og det blir kjempe vanskelig å løpe i mer enn en retning. Jesus sier klart at han gir evig liv, jeg er døren, sier han. Og da vi må gå igjennom den døren som han sier at han er:).

Så du må ta et valg Jesus eller Koranen, Ikke begge deler. Kanskje dette er tiden for å slippe noe for så å få tak i noe annet. Kanskje ikke så lett, men håper virkelig at du lykkes:)
Anonym
#6. Postet 29.08.2014 av Anonym
De fleste kristne, lengter etter at Gud skal virke i livet. Det som holder oss tilbake kan være at vi ønsker kontrollen.

Kanskje det har med drømmer å gjøre. Jeg kan holde fast på mine drømmer for mitt liv. På den måten får jeg ikke med meg at Gud har sine drømmer for mitt liv. Mange av legslene vi har i livet, har Gud lagt ned i oss. Vi vil ikke bli tilfreds før vi kommer inn i hans fullkommen plan med livet våres. Når vi bruker energien på å oppfylle egne drømmer for eget liv, så vil det oppta det meste av tiden og vi vil ikke ha tid til Jesus.

Vi mennesker trenger mye kjærlighet og nåde. Jeg tror at Gud leder oss med sin kjærlighet. Menneskets største behovet er å kjenne seg elsket og akseptert, og finnes ingen andre enn himmelens Gud som kan fylle dette behovet. Ja jeg vet at dette er kristendate, men han skal ha første plassen.
Anonym
#7. Postet 31.08.2014 av Anonym
Det er ingenting sannhet i Koranen, jeg har sjekket det ut. Jeg tror at Koranen ble skrevet for at de som skapte oss skal fortsette å skape med ødeleggelse til evig tid. Men heldigvis er jeg med tilnavnet Johannes Øyvind hagen, JHVH, Sannhetens ånd, Satan så ond uten vitende og vilje at jeg ødela hele himmelen som må bære jorden alle dager; ellers viser jeg min sanne Guds ansikt for de som skapte oss, nemlig forgjengere som stammer fra trær, gress, sol og måne, stjerner, dette universet, og noensinne tidligere skapelser.
Anonym
#8. Postet 03.09.2014 av Anonym
ellers viser jeg min sanne Guds ansikt for de som skapte oss, nemlig forgjengere som stammer fra trær, gress, sol og måne, stjerner, dette universet, og noensinne tidligere skapelser.
Gud skapte oss, og han er bare en. Og han stammer ikke fra trær, gress, sol, måne eller stjerner. Han var til før alt dette, og alt som er, har blitt til ved han. Han er kongenes konge og herrenes herre. Ingen over og ingen ved siden. Han er begynnelse og slutten, han er Alpha og Omega.
Anonym
#9. Postet 06.09.2014 av Anonym
Noen ganger kan vi oppleve at kristenlivet bare stopper opp, eller at vi ikke komme videre.
Da trenger vi nøkler for å komme videre, og vi trenger den rette nøkkelen.

Smerte kan være den rette nøkkelen for å komme videre. Det vanlige er å unngå smerte, og det er selsagt veldig menneskelig. Hvis du har kall til noe, så vil djevelen sette inn motstand akkuratt der du har kallet ditt. Det er vel ingen seier uten kamp, med andre ord vi trenger kampen for å komme videre.

Hørte noen som sa det slik: Familien din holder deg ydmyk, de kristne søskene støtter deg og djevelen opphøyer deg(gir deg kamper som igjen gir deg seier).
Anonym
#10. Postet 06.09.2014 av Anonym
Jeg hadde en mareritt...
Jeg og min søster lot meg som en fargeløs skikkelse ta bilde av oss i hans høyre hånd med en fotograf som stod rett ned så snudde den til vannrett, jeg ble faktisk skremt da han lagde bilde av hans skikkelse i hans venstre hånd så viste han bildet av oss og han viste meg ansiktet hans slik beskrevet her i samme forklaring av 1. Mos 1:2-4: Nå viste hans ansikt seg å være formløs og øde, og det var mørke over overflate; og hans virksomme kraft beveget seg fram og tilbake og begynnelse og enden over overflate.
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16