Jeg har aldri vært innom Imi-kirken, men kjenner meg igjen i de følelsene du nevner. Både fra Kristen tv og fra de få møtene jeg har vært på. Alle fortellingene om folk som opplevde Gud kraftig gjennom å kjenne han arbeide på innsiden... Tegn og under og mirakler. Tigging av tienden, som jeg også ga.. for da skulle jeg både få helbdredelse og god økonomi og mer til. Desperat som en er når en er langt nede og syk så prøver en alt.. men ble som deg veldig veldig skuffa.. Spesielt skuffa over Gud og ropte og sa at Han var urettferdig. Vet jo bedre nå i dag heldigvis. Jeg opplever mine små mirkakler daglig, men jeg tror jeg får dem fordi JEG ber og for at Gud er glad i meg.. ikke fordi jeg gir så så mye penger til en menighet eller lever som den "perfekte" Kristne (noe som ikke er mulig btw) Jeg har lett veldig etter å finne en menighet som forkynner ordet som det står i Bibelen... og som ber til Gud i Jesus navn og ikke ber til Den Hellige Ånd eller Jomfu Maria mm... Men det virker nesten umulig å finne, dessverre.. men jeg får lete videre.. enn så lenge er det bedre å vandre alene sammen med Gud istedet for å gå et sted der Guds ord ikke blir forkynt riktig.
Og en annen ting som skremmer meg er når jeg ser folk bli helt Ga ga og kryper rundt på golvet og bæljer og skriker som noen dyr..Virker ikke som det er fra Gud, men heller fra en viss annen herremann :O
Er det bare jeg som reagerer på det?