Hvem er det som har generalisert her? Det der er jo bare tull å si. Og om noen kristen skulle generalisere muslimer (noe som ikke er gjort her) så kan uansett ikke det forsvare drap på kristne rundt omkring i verden.
Muslimer generaliserer og spotter jo kristne og jøder hele tiden rundt omkring i verden, men det er ingen kristne som dreper muslimer av den grunn. (Forøvrig er jøder og kristne hhv. aper og griser ifølge hadith.)
Det blir jo like teit som det som kom til uttrykk i kjølvannet av muhammedkarikaturene:
"SLUTT Å SI AT ISLAM ER EN VOLDELIG RELIGION ELLERS SÅ DREPER VI DERE!!!!"
Noe selvmotsigende...
Forøvrig var det ikke jeg som bragte opp temaet muslimer og islam i denne tråden, selv om det kommer fram i NRK-reportasjen over.
Svar fra Hyggelig kar:
Jeg tror ikke jeg vil anbefale deg til jobb som fredsmegler eller ambassadør i et muslimsk land...
Dvs. du fortsetter med ensrettingen din. Slik "kristendom" er jeg veldig glad for at jeg ikke omgås.
Videre, på ungdomsklubben jeg er en del av begynte noen ungdommer å spotte muslimer for noen år siden.
Jeg gikk bort til dem og sa at vi faktisk på vår kristne ungdomsklubb hadde minst 10% muslimsk ungdom.
Hvordan ville du likt å få en slik "mottakelse" hvis du kom til et muslimsk land?
Og hva med misjonsbefalingen, den gjelder vel også overfor muslimer!
PS! Det er jo slike som deg med et totalt sort hvitt syn som vet veldig lite om muslimer, og ulike land med statsledende muhamedanisme. Mange av de landene lever godt med sine kristne minoriteter. Men tar du turen til eksempelvis Iran vil de juble over deg. Dine hat tanker gir dem påskudd til å hate de kristne som ennå bor i det farlige landet.
I Bibelen står det at du skal elske din bror. Fra begynnelsen var det Adam og så Eva. Seinere delte Abrahams sønner seg i hver sine verdensreligioner: Jøder, kristne og muslimer.
Mao. er en muslim også din bror. Det er noe å tenke på i stedet for å så hatets frø.
Hatets frø er Satans gift, og i den sammenheng kan vi lett skjønne at overgrep begås under dekke av en rekke relgioner, og det som oftest av totalitære sort/hvitt tenkende unge menn.