Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 14.08.2014 av Anonym.
Ubevisst = ubevist
Hva hvis en gjorde det ubevisst, da er det ikke bevist at han gjorde det med vitende og vilje. Se Hebreernebrevet kapittel 10, vers 26.
Hva tenker dere om det?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.09.2014 av Anonym
Interessant.
Anonym
#2. Postet 07.09.2014 av Anonym
Gud ser hjertet, og dets intensjoner.
Anonym
#3. Postet 08.09.2014 av Anonym
Men vi har jo hjertet for å holde live i oss for en livsperiode.
Kanskje du mener dette: http://www.independent.co.uk/news/science/one-giant-leap-for-reptiles-have-alienhunters-found-a-lizard-on-mars-8636598.html?action=gallery&ino=4
En ånd bor jo ikke i hjertet.
Usynlige ånder finnes ikke etter min mening. Det er fordi det er ikke mulig for Gud å la alt være virkelig usynlig når han/hun ser alt. Så hvordan kan noenting være skjult for han. Det er nok bevis som holder at ingenting er usynlig. Og fordi Jesus sa at alt er åpenbart i himmelen.
hope2013
#4. Postet 09.09.2014 av hope2013
10Til slutt: Bli sterke i Herren, i hans veldige kraft! 11Ta på Guds fulle rustning, så dere kan holde stand mot djevelens lumske angrep. 12For vi har ikke en kamp mot kjøtt og blod, men mot makter og myndigheter, mot verdens herskere i dette mørke, mot ondskapens åndehær i himmelrommet.

Hva med dette som står i Efeserbrevet kap.6, vers 10-12?
Anonym
#5. Postet 09.09.2014 av Anonym
Det er jo sant. Merkelig at Satan er her på jorden?

Jeg tror at Satan bodde i himmelen og gav ordre til ånder at de må være lydige; men etter Satan kom til jorden, Guds bolig blant menneskene, begynte ånder å bli ulydige i himmelen når Satan var på jorden. Derfor problemet skjedde i himmelen... Jeg sjekket Satan i Wiki, der fant jeg:
Bibelen gir ikke inntrykk av at Satan ble skapt som en ond person,.....
Derfor fant skapninger i himmelen at de kunne være ulydige mot Skaperen når han oppholdt seg på jorden, da skjedde det stridsspørsmålet. Satan kan ikke se hva som skjer i himmelrommet når han er her på jorden.
Derfor ble ånder onde mot han, det står noe i Bibelen:
Da drar den av sted og får med seg sju andre ånder, verre enn den selv, og de flytter inn og slår seg til der. Og det siste blir verre for dette mennesket enn det første. Slik skal det også gå denne onde slekten.
Legg merke til ordet "første" og "siste"
Antall treff i bibelvers er halvparten av 36.
Det første mennesket, Adam, ble en levende sjel. Den siste Adam ble en ånd som gir liv.
Jeg er Alfa og Omega, den første og den siste, begynnelsen og enden.

I virkeligheten må de døde bære livets kraft som er jorden for etterkommere men de siste blir verre enn de første. Fordi evighetsmaskin finnes ikke, derfor de sju ånder, og etterkommere blir verre og verre.

Sum er det 8 engler, de døde ikke i vannflommen i Noahs tid.

Ondskapens himmelrommet var der før himmel og jord ble til. Det tror jeg.
Det ser ut at ånder klarte å villede Satan med feil størrelse og målestokk i hele Skapelsen. F.eks ånder og engler fortalte til Satan at hele skapelsen har en bestemt størrelse, f.eks Den nye Jerusalem med 12000 stadier XYZ så det er ikke uendelig plass til etterkommere av mennesker, så når den nye Jerusalem blir fullt må Jesus si til de som fortsatt tror på han at det er blitt fullt og han må lyve. Satan kunne ha skapt MYE, MYE mer hvis ånder og engler og alle skapninger var fullstendig lydige mot han og det kunne ha vært evig begivenhetsrik hendelser. Jehova skapte KUN det som står i Bibelen. Alt annet er menneskelig oppfinnelse.

I følge en nær døden fortelling, sa denne person at himmelen er 80 ganger større, vel... hvis 12.000 stadier (ca 2250 km) blir 80 ganger mindre, da blir det 28 km XYZ, hvis mennesker skal bo der på bunnen, da blir det bare ca 80.000 mennesker som er kun frelst og har ikke betalt tiende. Hva skal vi gjøre med etterkommere? Så kanskje Jesus snakket ikke helt sant?
Så dette bibelvers i apokryfe skrifter blir oppfylt i nær framtid: 4. Esra kap. 6:11-16:78.
Helvetes ildovn kommer til syne når jordskorpen blir tynnere og tynnere, da ser vi alt vi ønsker å vite.
Jeg har sett noen visjoner da jeg skapte bildet, jorden kommer til å bli veldig varmt. Samme skjedde med solen da forgjengere bodde der, nå er den svidd.
Mann38 sier: Ønsker alle på kd ei velsignet god helg :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16