SoHard sier: Finnes det ei snill, rolig og trygg dame her som er til å stole på for langvarig forrhold.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 27.07.2014 av Anonym.
Tro
Jeg har lest mange interessant tema her inne:-) No!hva betyr religion og kristendommen?vi kan ikk forsette o snake om Bibelen,Tro,Heilige Ond,Jesus og Guds uten o vite hva de to ord (religion og kristendommen)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 02.08.2014 av Anonym
Religion er for meg tradisjoner og påbud, men å være troende og dermed kristen er aktivt å søke felleskapet om Guds ord, lese selv og finne ut hvor en hører hjemme.
Anonym
#2. Postet 06.08.2014 av Anonym
Heifor meg er kristendommen en personlig tro på Jesus og bekjenner Han som herre i mitt liv.. Det er ingen religion men en personlig overbevisning for meg. Det er heller ingen bud eller regler at man skal bete seg på en bestemt måte eller dømme andre.
Anonym
#3. Postet 16.08.2014 av Anonym
Hei Noahnko71.

Gode spørsmål begge to. Hva er religigion og hva er kristendommen. Men vet du? Det finnes ikke ETT svar på det. Det finnes sikkert 20-30 måter å forklare hva religion er. Og Kristendom? Man skulle tro det var en eneste, men vi har så mange avarter nå at det er sikkert 20-30 varianter der og.

Det som da blir viktig, når man diskuterer, er at begge parter vet hvilken definisjon man bruker. Ellers blir det bare bal... :)
SoHard sier: Finnes det ei snill, rolig og trygg dame her som er til å stole på for langvarig forrhold.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16