Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 26.07.2014 av Anonym.
Gatehelbredelser
Er det noen som er interessert i slike ting? (Gå på gaten og oppsøke folk og be for dem).

Gjør et Youtube-søk på
Pete Cabrera jr.
Thomas Fisher
Todd White

Noen fra Vest-Agder som er interessert i å være med ut kan sende meg melding.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 27.07.2014 av Anonym
ut av nysgjerrighet, får jeg spørre hvorfor du har lyst til å gå ut i gaten å gjøre dette?
Anonym
#2. Postet 27.07.2014 av Anonym
Hvis jeg kan hjelpe, hvorfor ikke? Og - Bibelen sier det.
Anonym
#3. Postet 27.07.2014 av Anonym
Det burde vært ulovlig å gå ut på gaten for å helbrede folk.. Som regel tenker man at Gud taler til en om hvem som skal bli bedd for, men det er mer psykologisk, og folk går etter dem som "ser ut som de trenger forbønn". Utrolig mange blir fornærmet eller såret av kristne som vil helbrede dem. Mange som blir tilsynelatende helbredet, opplever kun en psykologisk placebo-effekt der og da. Hadde man fulgt dem opp over tid, ville man sett at det ikke skjedde en varig helbredelse.

Jeg sier ikke at helbredelse ikke kan skje.. Men det bør gå rett vei; den syke som ØNSKER forbønn, kan oppsøke kristne de har tillit til.

Kristne bør IKKE oppsøke tilfeldige folk, i tilfelle de ønsker forbønn. Det er et dårlig utgangspunkt.. du kjenner ikke dem du møter på gaten, du vet ingenting om livet deres, sykdommen deres, hva de har vært gjennom. Altfor mange mennesker har vonde erfaringer med "velmenende kristne" som vil hjelpe dem, blant annet i form av bønn for syke.

Stort sett er det eneste man oppnår et økt dårlig rykte for kristne personer..

Det er noe med å ha respekt for at vi alle er underveis i livet, og har vår egen livsveg å gå. Vi mennesker oppsøker det som "drar i oss", når vi er klar for det. Som kristne i samfunnet bør vårt hovedfokus ligge på nestekjærlighet uten å dra inn kristen kultur og kristent språk. Det har sin plass i menigheten, og der går de som ønsker det, og føler seg komfortable med det.
Anonym
#4. Postet 27.07.2014 av Anonym
vel,jeg tror gatehelbredelse er bra.Men det kommer litt ann på hvordan man går frem. Og sette opp ett telt man kan gå inn og bli bedt for er noe annet,enn at man står i gågata og spør om de vil bli bedt for..det er litt som de som står utenfor banken å spør om du vil kjøpe asfalt bladet, eller slik som tiggere. Hva gjør man da av ren høfflighet? jooo, man svarer jo det går sikkert bra det klart det. Så tenker man ikke noe mere over det...vet ikke helt om det er måten å gjøre det på. Man kan jo senke teskelen litt for lav og da...der man går å tenker på å handle brød og smør hente ungen i barnehagen og så:Jatakk,bønn går fint det,skader sikkert ikke...kan det ikke bli for lavterskel?
Anonym
#5. Postet 27.07.2014 av Anonym
Jesus var tydelig misfornøyd med at disiplene ikke kunne helbrede gutten i Mat. 17. Så det å gå rundt og be for folk uten at noe skjer er det absolutt ingen som ønsker, verken Gud, den som ber, eller den som blir bedt for. Det skjønner alle. Samtidig tenk på følgende. La oss si at du ba for 100 personer og 10 ble helbredet. Var det verdt det?

Hva veier tyngst? Skuffelsen til de som ikke ble helbredet, eller helbredelsen til de som ble helbredet?
Anonym
#6. Postet 06.08.2014 av Anonym
Hei Leste ikke alle inleggene, men tenker på at man må gå forsiktig fram om man skal be for folk på gaten.Det er jo herlig om folk blir helbredet men det viktigste er jo om de blir frelst!! Mange mennesker kan kjenne at de blir påhoppet av andre om man skal presse på
Anonym
#7. Postet 07.09.2014 av Anonym
BIBELEN MÅ HA HØYESTE NORM OG AUTORITET.
Anonym
#8. Postet 25.09.2014 av Anonym
Todd White er helt råd i måten Gud bruke han på. Jeg elsker å gi et menneske et møte med Gud på gaten, ikke at jeg er så flink til å ta sjanser. Trenger gjennombrudd der, å virkelig bli fri til å gjøre hva som helst for Gud.
Jeg foretrekker når ting skjer naturlig, men vil gjerne vokse i det å bare: JUST DO IT. Vi har alleredet fått alt vi trenger til å gå. Det handler ikke om oss, men om Gud, at mennesker skal få et møte med Gud og Hans kjærlighet.

Jeg anbefaler dere å se filmen, som egentlig er en dokumentar om mennesker som får et møte med Gud. Filmen heter: Holy Ghost.
Her kan dere se traileren: http://holyghost.wpfilm.com
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16