Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 21.07.2014 av Anonym.
Roger Penrose ... bildet tyder på at Universet ikke har én begynnelse og én slutt
http://www.nrk.no/viten/universet-fantes-for-big-bang-1.7402150

Dette artikkel nevner bildet... Guds bilde? Dyrets bilde? menneskets bilde?

Om Jesus Kristus:
I begynnelsen skapte Gud himmelen og jorden. Jorden var øde og tom, mørke lå over dypet, og Guds ånd svevde over vannet. Da sa Gud: «Det skal bli lys!» Og det ble lys. 4 Gud så at lyset var godt, og Gud skilte lyset fra mørket.
Alt skapte han vakkert, hver ting til sin tid. Ja, alle tider har han lagt i menneskenes hjerte. Likevel kan ikke mennesket fatte det Gud har gjort fra begynnelse til slutt.
Og jeg så en ny himmel og en ny jord. For den første himmel og den første jord var borte, og havet fantes ikke mer.

Jeg er (1)Alfa og Omega, (2)den første og den siste, (3)begynnelsen og enden. Og jeg så at det ut fra dragens og dyrets og den falske profetens munn kom tre urene ånder som lignet frosker.

Hvis forskere har rett, så skapte Jesus Kristus ingenting. Da må det være Satan som ikke trenger noe Gud for å skape.

Jeg vil diskutere dette med dere.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 21.07.2014 av Anonym
Gud Fader skapte verden. Jesus Kristus skapte ingenting. Satan (lucifer) er en fallend engel. ( vist nok den vakraste av dem alle ) Lucifer skapte ingenting.

Korleis Gud Fader skapte verden kan vi berre spekulere på. For å ta det ned til barnenivå..
Ka om han fjerta og at det laga BIG BANG..

Det vil da seie at alle hadde rett.
Anonym
#2. Postet 24.07.2014 av Anonym
Bibelen sier at "Han talte og det skjedde, og at Han bød og det stod der." Sal 33.9 Det er ikke få forskere som tror på bibelens historikk heller. Men av forskere har det nok ikke vært noen større enn kristne Newton (Kanskje kristne Maxwell). De tilhørte en helt annen divisjon av forskere enn de som er på Blindern, eller Hawkings for den saks skyld.
Fryd sier: Ønsker alle her på KD en velsignet påske :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16