Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 25.04.2014 av Anonym.
Kunne du tenkt deg å daite en ikke-kristen?
Kunne du tenke deg å daite en ikke-kristen? Hvorfor? eller hvorfor ikke? Betyr dette noe for deg?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 25.04.2014 av Anonym
For min del er det utenkelig å være med en ikke-kristen. Grunnen er at Gud er en såpass stor del av livet mitt og det er noe jeg vil dele med min fremtidige kone. Forøvrig synes jeg det er lite klokt å gifte seg med en person som har et annet livssyn enn seg selv, med tanke på hvor "svakt" ekteskapet er nå til dags. Det er alltids folk som får det til å funke, men jeg for min del synes det virker som et altfor stort risikoelement å begi seg ut på.
Anonym
#2. Postet 26.04.2014 av Anonym
i utgangspunktet ikkje. fordi eg meinar det er viktig å vokse i troa med kvarandre
og fordi eg trur det er lettare og falle frå om man dater en ikke kristen.
Anonym
#3. Postet 27.04.2014 av Anonym
Gjennom nettdatingen har jeg vert i kontakt med både troende og ikke troende og det er både gode og mindre gode mennesker i alle leire. Men jeg har ofte fått en følelse av at jeg ikke kommer helt innpå de som ikke er troende. Jeg kan ikke helt forklare det men det er som om det mangler en slags nærhet som jeg ofte opplever med troende mennesker hvor venskap kommer fort. Det er selvsagt unntak begge veier, men generelt så opplever jeg det slik. Uten denne nærheten tror jeg ikke at jeg ville klart å bygge et kjærlighetsforhold.
Anonym
#4. Postet 12.05.2015 av Anonym
Jeg har vært kjæreste, samboer og ektemann til ei som ikke er troende, så jeg er ikke negativ til å date ei som ikke er kristen. Nå er jeg skilt og håper jeg kan finne kjærligheten på nytt...og da helst med ei som deler min kristne tro.
Anonym
#5. Postet 17.05.2015 av Anonym
Har forsøkt dette med å ha forhold til en ikke kristen, og har da erfart at det fungerer dårlig.
Ikke minst med at et forhold skal være i gode og onde dager og at de fleste dager er grå så alt kan ikke være rosenrødt hele tiden.

Er sikker på at de som har kristne verdier forstår dette mye bedre og er mere oppatt av å hjelpe hverandre, gjøre hverandre sterkere enn bare å "rase" videre.
Så det å ha troen felles og bry seg om sin kjære og andre medmennesker gjør at mange av de grå dagene faktisk blir rosenrøde.

Jeg skal ikke påstå at forhold mellom en ikke kristen og en kristen ikke vil fungere, men oddsene for det er veldig mye dårligere om en har troen felles.
Anonym
#6. Postet 18.05.2015 av Anonym
Jeg kunne godt ha datet en ikke-kristen. Det er viktigere for meg at den jeg er sammen med er et godt menneske med gode verdier enn at han er kristen. Det mest seriøse forholdet jeg har hatt har vært med en ikke-kristen gutt, men det var en gutt med gode verdier. Jeg mener at det å være en kristen eller å høre til en menighet desverre ikke er synonymt med å ha gode verdier i livet. Dette er min mening, basert på mine erfaringer. Men det er jo absolutt en fordel om den andre også er kristen, spesielt om man er nokså aktiv i en menighet :)
Anonym
#7. Postet 19.05.2015 av Anonym
Nei det kunne jeg ikke tenkt meg. Tror det hadde blitt for belastende for begge parter i det lange løp. Derimot hvis det var noe Gud hadde satt meg til så hadde det stillet seg annerledes:)
Anonym
#8. Postet 20.05.2015 av Anonym
så klarte jeg kan det, da kan kanskjed være en veien til ham å endre seg til kristne. så lenge han ikke forby meg til å være kristne.
Anonym
#9. Postet 20.05.2015 av Anonym
jeg tenker hvis vi ikke kan være sammen med de som ikke er kristne, hvordan de skal lære? jeg har vært sammen med en kristne men det har ikke fungert bra. kjærlighet var aldri der. bare fordi vi begge fryktet Gud
Anonym
#10. Postet 02.06.2015 av Anonym
Etter å ha vært på nettdating i 2 år har jeg "truffet" mange merkelige tilbakemeldinger fra kristne kvinner på hvorfor jeg er feil mann. Da er det lettere å få en annen kontakt med de som ikke er kristne... og... jeg forstår hvorfor norske menn henter koner i Asia. Det er ikke meningen å virke sutrete, men jeg tror norske kvinner (og kanskje kristne spesielt) har en "standard" på drømmemannen at de rett og slett forblir single.

Foretrekker "norsk" kristen kvinne, men det letteste virker å være kvinne fra Asia, kristen eller ikke.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16