Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 27.03.2014 av Anonym.
Johannes, Maria, og Jesus.
I følge Jehovas Vitne så var det en skjøge og satan som gjorde dette, satan begynte å synde og ble skapt.
I timecube: if your god is your father, your mother is a whore.

Da Jesus Kristus ble korsfestet sa Jesus til Maria at Johannes er hennes sønn som korsfestet Jesus Kristus.
Markus 16, 9 *Etter at Jesus var stått opp igjen, tidlig den første dagen i uken, viste han seg først for Maria Magdalena, som han hadde drevet sju onde ånder ut av.

Joh 19:26-27: ”Da Jesus så sin mor og ved siden av henne den disippel han hadde kjær, sa han til sin mor: "Kvinne, det er din sønn." 27 Deretter sa han til disippelen: "Det er din mor." Fra den stund tok disippelen henne hjem til seg.”

Står skrevet i Johannes Åpenbaring kapittel 1.

Hva tror dere som skjedde?.....

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 10.04.2014 av Anonym
vist man begynner og studere hva Jehovas vitne mener og står får, så kan man bli litt paff,
å lese historien bak klubben er også ganske skremmende,
Jehovas vitner i mine øyne er og føre folk bak lyset!
Anonym
#2. Postet 10.04.2014 av Anonym
Jeg har vært i blant med i rikets sal... Jeg sier at de har spesiell tolkning av Bibelen.
Direkte fra JW oversettelse:
Ved Jesu torturpæl stod imidlertid hans mor og hans mors søster og Maria, Kl?pas’ hustru, og Maria Magdal?na. Da nå Jesus så sin mor (Maria) og den disippelen (Johannes) han elsket, stå der, sa han (Jesus) til sin mor: «Kvinne, se! Din sønn!» Deretter sa han (Jesus) til disippelen (Johannes): «Se! Din mor!» (Altså Johannes er Marias sønn). Og fra den stunden tok disippelen (Johannes) henne (Maria) hjem til seg.

Derfor tror jeg det er gjort forandringer i Koranen. Hovedforskjellen mellom Bibel og Koranen er at Marias sønn er Jesus i Koranen men ikke Guds sønn i Koranen. Men ugyldig, altså han er IKKE Jesus men Johannes. I følge JW: Og han grep dragen (Johannes),+ den opprinnelige slange,+ som er Djevelen+ og Satan,+ og bandt ham for tusen år.

Det var Johannes som er den opprinnelige slange. Derfor sa Jesus det da han var på korset. Dette er Marias sønn Johannes. "Og dette er antikristens inspirerte uttalelse som dere har hørt skulle komme,+ og nå er den allerede i verden."

Da jeg lagde bildet, så jeg slangen og han ble kastet ned til jorden og jeg grep dragen, Marias sønn og bandt han for tusen år sånn at han får ikke lov å forføre hele skaperverket.

Og de ti horn+ som du så, og villdyret,+ disse skal hate skjøgen+ og gjøre henne øde og naken og spise hennes kjøtt og brenne henne fullstendig opp med ild.

Jeg og Dyret (Johannes) hater skjøgen Maria for det hun gjorde mot oss mennesker og hele skaperverket.
[Skjøgen] "hadde et gullbeger+ i sin hånd" som er selveste en bilde. Hvis du leser Sirak kap. 24, så ser du at visdommen er en dame &q
Anonym
#3. Postet 10.04.2014 av Anonym
jeg skal være så ælig og si at det har jeg ikke lest på, men jeg er også ganske fersk Kristen. når det er sagt har jeg studert hva Jehovas vitner sier, og ja de har en helt annen vinkling av bibelen, altså de har mikset og trikset og gjort det om til sin egen tolkning.

Og hva med de 144.000?
det kommer fra bibelen, men det handler om noe helt annet en Jehovas vitner sier.
og hvorfor bruker de sataniske symboler?
og hva med alle de ikke 144.000 som skal til himmelen? for det er vel rundt 8 millioner med i den klubben.
og de mener jo selv at Jesus bare var en helt vanlig man.
De sier også at det finnes ikke helvete.

der er mye mer!
Hva mener du?
Anonym
#4. Postet 14.04.2014 av Anonym
De snakker om at 144.000 får paradis i Guds nærhet på jorden mens alle andre lever fred på jorden.

Jeg har lest livsbakgrunn i Johannes og Jesus... Det ser ut at de og de nærme ham har hatt normal liv. Det virker som om evangeliene inneholder falske mirakler når livsbakgrunn viser at det de gjorde var helt normal.
Johannes ble ført til villmarken av far eller noe tilsvarende og levde på honning og gresshopper;
"Their son grew up in the wilderness and became John the Baptist"
Jesus så verdensrikene uten Roma, Afrika, og Asia alene i en tidspunkt da faren tok han med til en høy fjell.
"Så tok djevelen ham med seg opp på et meget høyt fjell og viste ham alle verdens riker og deres herlighet"
Det tyder på at de har hatt falske opplevelser i bibelen men de merker det ikke.
Og det lød en røst fra himmelen: «Du er min Sønn, den elskede, i deg har jeg min glede.»
Og det lød en røst fra himmelen: «Dette er min Sønn, den elskede, i ham har jeg min glede.»

Men HVORFOR var ikke menneskeheten vitne til ånden?

En annen eksempel:
Noahs tid ble det regnet førti dager og netter; Jesus fastet i førti dager og førti netter og ble fristet av Satan og ble til sist sulten. Tillegg: Gud Herren sa: "Men ingen må komme til meg nå, eller lete etter meg i førti dager (men det mangler førti netter) [utvidelse] sånn at jeg kan prøve å friste Jesus og ingen oppdage hvem jeg er." Det var fordi han fristet Jesus sånn at ingen vet hvem han er.

Oversatt fra en nettside: "Inntil du kan rive og brenne bibelen til å stikke fra djevelen, det vil være umulig for din utdannet dumme hjerne til å vite at fire forskjellige hjørner av harmonisk 24 timer døgn som roterer simulasjon inni fire verdenshjørner av firkantet ekvator og kubisk jorden."
Med å si at alle som gjør ondt, er gode i Herrens øyne, ja, at han har glede av dem.

Fra wiki: Bibelen gir ikke inntrykk av at Satan ble skapt som en ond person, da Femte Mosebok 32:4 sier om Skaperen: «Han er Klippen, fullkomment er hans verk, rettferdige er alle hans veier. En trofast Gud, uten svik, rettferdig og rettvis er han.» Det står beskrevet «Jeg er rik (fordi han har alt allerede), jeg har overflod (fordi han har livet i sin hånd)
Anonym
#5. Postet 14.04.2014 av Anonym
Det tyder på at dag og natt er to skapere fordi Jesus sa: Ingen kan tjene to herrer på samme tid. I den ene "førti dager og førti netter" men i den andre evangeliet "førti dager". Altså det mangler førti netter i en av to evangeliene. Førti dager er nevnt to ganger. førti netter er nevnt en gang. Det er ikke mulig å ha dobbelt sol og måne for å si det sånn. Så jeg tror noen har utført falske mirakler rundt djevelen og Jesus for å se at det virker sånn.

Den sjette engelen tømte sin skål i den store elven Eufrat. Vannet i den tørket bort, så det kunne ryddes vei for kongene fra Østen. Og jeg så at det ut fra dragens og dyrets og den falske profetens munn kom tre urene ånder som lignet frosker. Dette er demoniske ånder som gjør underfulle tegn, og de drar ut til kongene i hele verden for å samle dem til krigen på Guds, Den allmektiges store dag.

Så det vi ser hendelser rundt skaperverket er helt vanlig og normal tilstand, ingenting utenom normalt.

En meget god eksempel på jomfrufødsel:
http://www.forskning.no/artikler/2013/desember/376678

Og en god eksempel på utallige liv og død:
http://www.nrk.no/viten/universet-fantes-for-big-bang-1.7402150
Det er blitt bevist at vi har alltid sett hele skapelsen fra evigheten.
Men "Essensen i denne teorien er at universet gjennomgår kontinuerlige sykluser med fødsler og død." er ikke blitt bevist på grunn av teori.
Anonym
#6. Postet 14.04.2014 av Anonym
Johannes var Jesu disippel. Tydeligvis en av de nærmeste kameratene av de 12 mennene som var i gjengen. At han ber sin mor og Johannes om å ta vare på hverandre er vel naturlig. Det var sannsynlig de to han var mest glad i som stod der. Men jeg forstår ikke hvorfor du drar inn slanger og drager.. Johannes var ikke personifisert ondskap.
Anonym
#7. Postet 15.04.2014 av Anonym
Jeg ser jeg har mye å lære!:P jeg leser en King James versjon 1988 utgaven, og jeg har gjort en del bakrunnsjekk på dette:) Men som sagt har jeg også godt inn i hva Jehovas vitner er, Og der er det mye jeg ikke blir klok på.

spørsmålet mitt er egentlig, hvorfor har de gjort om bibelen, og har du sjekket bakgrunn?
PS: jeg prøver ikke å være frekk, men jeg mener bare det er lurt å sjekke opp.
Anonym
#8. Postet 15.04.2014 av Anonym
Qwseyvnd, jeg forstår det sånn at du er med i Jehovas vitner.. Eller har vært..
jeg har et spørsmål til deg.. Jehovas vitner tror ikke helvete finnes, men at det derimot kun er et symbol. Hva var da poenget med at Jesus døde på korset for vår skyld? Om ikke Jesus skulle redde og frelse oss fra noe.. Hvorfor måtte Han da dø? Og når Jehovas vitner skal fortelle om oppstandelsen nevner de kun vanlige mennesker som blir vekket til livet. Merkelig at ikke Jesus blir nevnt.. Det er jo nettopp det vi feirer i påska, at Jesus lever! Han stod opp igjen. Det er ingen død Gud vi tilber, men en levende Gud :)
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16