Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 31.01.2014 av Anonym.
Ja/nei/av og til
Det skrives en del om alkohol for tiden, og jeg har tenkt at det bør være et alternativ til, på bruk av alkohol. Mange skriver nei, på alkohol, fordi de drikker så lite. Hva med å få inn "av og til", på valgene?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 27.06.2015 av Anonym
Det skrives en del om alkohol for tiden, og jeg har tenkt at det bør være et alternativ til, på bruk av alkohol. Mange skriver nei, på alkohol, fordi de drikker så lite. Hva med å få inn "av og til", på valgene?
Jeg oppfatter vel spørsmålet som om man er avholds eller ikke. Svarer man NEI tolker jeg det dit at vedkommende ikke nyter alkohol. Svarer man JA antyder man at man ikke er avholds. Det betyr jo ikke at vedkommende drikker hver eneste dag, drikker seg full eller har et alkoholproblem?

Selv synes jeg det er godt med en øl etter jobb, eller til mat. Det betyr jo ikke at man gjør det hele tiden. Jeg har et liberalt syn på alkohol. Selvsagt kunne man ha endre JA til "Ja, sosialt" og "JA, gjevnlig", men da ville jo de som svarer JA, gjevnlig nærmest bli stemplet som alkoholikere av enkelte. Kanskje like greit at det bare står "JA"?
Anonym
#2. Postet 28.06.2015 av Anonym
Det må bli opp til hver enkelt, men jeg vet hva jeg må ha. Står litt om det på profilen min
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16