Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Roy2
Opprettet 26.01.2014 av Roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
Bibeloversettelser. Leser du i en antikristen bibel?!
Okey, under dette temaet vil jeg avsløre at dagens moderne bibeloversettelser er antikristne og er et angrep som Satan har utført ved hjelp av hans medhjelpere for å ødelegge Guds ord og blandt annet gjort Jesus Kristus om til en løgner og synder. Jeg har flere avslørende, interessante og lærerike dvder og et hefte på engelsk som avslører/dokumenterer dette og forteller hvordan det har skjedd!

King James bibelen fra 1611 er Guds inspirerte ord på engelsk. Jeg har selv en Bibel som er oversatt på norsk som heter: Bibelen A.V. 1611 og det står i denne Bibelen at den er oversatt fra den engelske Autoriserte Versjonen av 1611 (King James Versjonen)

Det står blandt annet dette i forordet i denne norske oversettelsen av Bibelen at oversetteren har også fulgt New King James Version der den er oppdatert noen av de foreldede ordene i AV 1611, og i noen tilfeller der den har gitt en noe mer dynamisk gjengivelse (men hvor meningen er den samme). Jeg tror ikke dette er en god ide, men det har altså oversetteren gjort.

Det fortelles også at Guds paktsnavn, representert ved de hebraiske konsonantene JHVH er blitt oversatt som "HERREN eller GUD" Jeg tror heller ikke dette er en god ide, men det har altså oversetteren gjort.

Men slik jeg har forstått det er denne bibelen på norsk, den som er nærmest opptil den Guddommelig inspirerte Bibelutgaven på engelsk som kom ut første gang i 1611 og som heter King James Bibelen.

Jeg har selv flere bibler av denne bibelutgaven på norsk og dersom det er en eller flere som har lyst til å kjøpe denne bibelen av meg kan dem bare gi beskje til meg. Jeg vil ikke tjene på salg av disse biblene. Tror jeg kjøpte inn 10 stk av denne bibelen for noen år siden, og de kostet 544kr. Selger jeg en eller flere av disse biblene så koster det deg 54 kr for en bibel. Dersom jeg må sende denne bibelen til deg via posten må du betale mine kostnader for å sende denne bibelen til deg.

Svar på innlegg

Roy2
#1. Postet 26.01.2014 av Roy2
Her skal jeg avsløre ved å sammenligne Bibelvers fra min King James Bibel på norsk, med moderne antikristne bibler så kan du sjekke med din bibel om du har en kristen eller en antikristen bibel.:

Moderne bibeloversettelser forteller at det er synd å bli sinna. De utelater eller setter i tvil 2 ord i dette skriftstedet nemlig ordene UTEN GRUNN.

Matteus 5:22.: Men Jeg sier dere at hver den som blir sint på sin bror UTEN GRUNN, skal stå i fare for dommen. Og hver den som sier til sin bror: "Raka!" skal stå i fare for Det høye råd. Og hver den som sier: "Du dåre!" skal stå i fare for helvetes ild.

Men det fortelles jo at Jesus var sinna flere ganger. Bare les Johannes kapittel 2 og Matteus kapittel 21. Det står også i Markus 3:5 at Jesus var sinna men Han hadde en grunn til å være sinna! Det står her.: Han så på dem med sinne, bedrøvet over deres harde hjerter, så sa Han til mannen: "Rekk ut din hånd." Og han rakte den ut, og hans hånd ble like frisk som den andre.

Det står i korinterne 5:21.: For Ham som ikke kjente til synd, gjorde Han til synd for oss, for at vi skulle bli gjort til Guds rettferdighet i Ham.

Moderne bibler gjør Jesus om til en løgner fordi de ikke har med et ord nemlig ordet ENNÅ i Johannes 7:8.:

Det står i Johannes 7:8.: "Gå opp til denne høytiden dere. Jeg går ikke opp til denne høytiden ENNÅ, for Min tid er ennå ikke fullt ut kommet."

Det står i Johannes 6:17-18.: Siden Gud var enda mer fast bestemt på å vise for løftets arvinger hvor uforanderlig Hans råd er, stadfestet Han det med en ed, for at vi ved to uforanderlige ting, ettersom det er umulig for Gud å LYVE, kunne ha en sterk trøst, vi som har søkt tilflukt ved å gripe det håpet som er satt foran oss.

Det står i Johannes Åpenbaring 21:8.: "Men de feige, vantro, avskyelige, morderne, horkarene, trollmennene, avgudsdyrkerne og alle LØGNERE skal ha sin del i den sjøen som brenner med ild og svovel, som er den annen død."

Så moderne bibler forteller både at Jesus var en synder og en løgner, og at han da ikke kan være Gud, og er gått fortapt!

Den norske bibelen som kom ut første gang i 1978 er også en elendig/antikristen bibel generelt sett. Denne bibelutgaven er det også kuttet ut flere skriftsteder, ihvertfall disse versene er helt borte.: Matteus 17:21, Matteus 18:11, Matteus 23:14, Markus 7:16, Markus 9:44, Markus 9:46, Markus 11:26, Markus 15:28, Lukas 17:36, Lukas 23:17, Apostlenes Gjerninger 8:37.

I bibelverset i Markus 10:24 står det dette galskapet i 1978 bibelen: Disiplene ble forferdet over Jesu ord. Men han sa igjen: "Barn, hvor vanskelig det er å komme inn i Guds rike."

Men det rette skal være som det står i min bibeloversettelse av samme bibelverset.: Og disiplene ble forundret over Hans ord. Men Jesus tok igjen til ordet og sa til dem: "Barn, hvor vanskelig det er for dem som setter sin lit til RIKDOMMER, å komme inn i Guds kongedømme!"
Roy2
#2. Postet 26.01.2014 av Roy2
Jeg vil her fortsette og sammenligne moderne antikristne og løgnaktige bibler med King James Bibelen. Disse eksemplene er bare noen av de mange eksemplene på vers i moderne bibeloversettelser der et ord eller flere ord i bibelvers er borte eller at dem har byttet ord som skulle vært der med andre ord!

I Lukas 2:43 er Josef OG HANS MOR forandret til foreldre i moderne bibeloversettelser, men det står i min bibel i dette skriftstedet.: Da de hadde fullført dagene, og de var på vei tilbake, ble Barnet Jesus igjen i Jerusalem. Og JOSEF OG HANS MOR visste det ikke.

I Lukas 2:33 er Josef forandret til FAR i moderne bibeloversettelser, men det står i min bibel i dette skriftstedet.: Og JOSEF og Hans mor undret seg over det som ble sagt om Ham.

I Lukas 4:8 er VIK BAK MEG, SATAN borte i moderne bibeloversettelser, men i min bibel står det.: Og Jesus svarte og sa til ham: " VIK BAK MEG, SATAN! For det står skrevet: "Du skal tilbe HERREN din GUD, og Ham alene skal du tjene."

I Johannes 17:12.: er I VERDEN borte fra moderne bibeloversettelser, men i min bibel står det.: Mens Jeg var hos dem I VERDEN, bevarte Jeg dem i Ditt navn. De som Du gav Meg, har jeg bevart; og ingen av dem gikk fortapt, bortsett fra fortapelsens sønn, for at Skriften skulle bli oppfylt.

I Markus 6:11 er ordene DET SKAL BLI LETTERE MED SODOMA OG GOMORRA PÅ DOMMENS DAG ENN DEN BYEN borte, men det står i min bibel.: "Og hvis noen ikke vil ta imot dere eller høre på dere, når dere drar derfra, skal dere riste støvet av under deres føtter som et vitnesbyrd mot dem. Sannelig, Jeg sier dere: DET SKAL BLI LETTERE FOR SODOMA OG GOMORRA PÅ DOMMENS DAG ENN FOR DEN BYEN!"

I Markus 10:21 er ordene TA KORSET OPP borte i moderne bibeloversettelser, men det står i min bibel Jesus, som elsket ham, så da på ham og sa til ham: "Du mangler en ting: Gå av sted og selg alt det du eier og gi det til de fattige, og du skal få en skatt i himmelen; og kom, TA KORSET OPP og følg meg."

I 1 korinterne 7:5 er ordet FASTE borte i moderne bibeloversettelser, men i min bibel står det: Hold dere ikke borte fra hverandre, uten at dere har blitt enige om det for en stund, slik at dere kan hengi dere til FASTE og bønn; og kom så sammen igjen, for at ikke Satan skal friste dere fordi dere ikke makter å leve avholdende.

I Lukas 4:4 er ordene MEN AV HVERT GUDS ORD borte i moderne bibeloversettelser, men i min bibel står det: Men Jesus svarte ham og sa: "Det står skrevet: "Mennesket lever ikke av brød alene, MEN AV HVERT GUDS ORD."

I 1. Johannes 4:3 er ordene KRISTUS ER KOMMET I KJØDET borte i moderne bibeloversettelser, men i min bibel står det: Og hver ånd som ikke bekjenner at Jesus KRISTUS ER KOMMET I KJØDET, er ikke av Gud. Og dette er denne Antikrists ånd, som dere har hørt om skulle komme, og den er allerede nå i verden.

I Apostlenes Gjerninger 2:30 er ordene ETTER KJØDET, VILLE HAN REISE OPP KRISTUS borte i moderne bibeloversettelser, men i min bibel står det.: Derfor, siden David var en profet, og visste at Gud hadde sverget for ham med ed at ut fra frukten av hans lend, ETTER KJØDET, VILLE HAN REISE OPP KRISTUS for å sitte på hans trone.
Anonym
#3. Postet 27.01.2014 av Anonym
Du har rett, det er mye feil i oversettelsen. Jeg ønsker denne bibel som du har. Er den verdens nøyaktig oversatt?
Roy2
#4. Postet 27.01.2014 av Roy2
Hei Qwseyvnd!

Av alle de norske bibeloversettelsene jeg har undersøkt så er denne King James Bibelen klart den beste! Jeg har forstått det slik at den engelske bibelen som heter King James er enda bedre, men skal du ha den beste norske bibeloversettelsen går jeg ut ifra/temmelig sikker på at den norske King James Bibelen er den ALLER BESTE!

Dersom du vil kjøpe 1 slik norsk bibeloversettelse av King James Bibelen av meg må jeg vite adressen til deg så jeg kan sende deg en slik bibel.

Ha det fint!
Anonym
#5. Postet 16.08.2014 av Anonym
Hallo. Ser det er noen mnd siden disse innleggene, så det er ikke sikkert du har flere bibler igjen. Hvis du har flere så er jeg svært interessert i å kjøpe en av deg. Takker for tilbakemelding!
Hilsen Hananja
Roy2
#6. Postet 17.08.2014 av Roy2
Ja Hananja jeg har flere av disse biblene og du kan kjøpe 1 av disse biblene av meg. Jeg tar kontakt med deg privat i denne kontaktannonsen.
Anonym
#7. Postet 07.09.2014 av Anonym
Ingen bibeloversettelselse er antikristelig. Har faktisk meget stor respekt for bibeloversetterne. Innholdet har ikke blitt og skal ikke endres, språket må fornyes for nå nye genesjoner.
Roy2
#8. Postet 08.09.2014 av Roy2
Så du synes ikke at en bibeloversettelse som gjør Jesus Kristus om til en løgner og synder for antikristen?
Anonym
#9. Postet 11.09.2014 av Anonym
Noe så sprøtt!...at du vil å bruke tid på å så tvil om Bibelen vi har idag!
Er du fra jehovas Vitner?
Anonym
#10. Postet 11.09.2014 av Anonym
Nye "moderne" bibler fjærner gjerne konsekvent ord som faste, Jesu blod, jomfru, kjød osv.osv?
Dette er jo akkurat de nøkkelordene en trenger å lese for å forstå frelsen. Språket blir da ikke noe enklere å forstå ved å fjærne nøkkelordene frelsen avhenger av.
Djevelen søker idag som alltid å så tvil om Guds ords troverdighet "har gud virkelig sagt....1Mos 3.1"
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16