Forum > Religion og tro > Debatt

August afternoon
Opprettet 11.04.2024 av August afternoon, mann, 56 år, Nordland.
Er det dette Sverige kan trenge mer av framover...?
Vårt kjære utbombede naboland som av noen blir kalt "Nordens Libanon" er også på retur rent åndelig sett i tillegg.
jeg skal overlate ordet til artikkelforfatteren og samtidig spørre for meg selv..."trenger vi dette også i Norge.."..?
les gjerne;

https://www.document.no/2024/04/08/sverige-trenger-en-kristen-vekkelse/

Erna Solberg og Høyre har fremdeles en vekkelse i utforbakke og
vi som er "statsadvokater" for Gud har sett denne utviklingen i mange år nå,siden 1920-tallet og fram til nå.
keiserens nye klær er synlige for alle men elefanten er ennå "hellig".
les gjerne;

https://www.document.no/2024/04/10/erna-og-hoyre-brukte-9-april-til-a-feire-islam-far-kritikk-i-sosiale-medier/

Svar på innlegg

AndersW
#1. Postet 15.04.2024 av AndersW
...er alle klar over at Erna Solberg er den eneste Statsminister i Norge som har nektet å be om og ta imot Guds velsignelse iforbindelse med innsetting som Statsminister..?
Det henger vel sammen med at kristendom ikke lenger er landets offisielle religion.
August afternoon
#2. Postet 15.04.2024 av August afternoon
Det henger vel sammen med at kristendom ikke lenger er landets offisielle religion.
hvis så hvorfor nektet ikke Jonas Gahr Støre det samme da han ble innsatt som Statsminister..?
jeg tror heller svaret på det kan ligge hos Erna selv som frivillig tok det valget.
man kan bare spekulere...
Andor
#3. Postet 15.04.2024 av Andor
hvis så hvorfor nektet ikke Jonas Gahr Støre det samme da han ble innsatt som Statsminister..?
jeg tror heller svaret på det kan ligge hos Erna selv som frivillig tok det valget.
man kan bare spekulere...
------------------------------------------------------------------------------------------------
Støre er troende kristen.
August afternoon
#4. Postet 15.04.2024 av August afternoon
Synnøve.

jeg klarte dessverre ikke å finne linken igjen der det ble påpekt at Erna Solberg som den første ved innsetting som
Statsminister ikke ville ta imot Guds velsignelse...spesifikt grunn ble ikke oppgitt på hvorfor.
når jeg roter slikt til så er det bare rett og rimelig at jeg sletter den siste del på mitt innlegg...rett skal være rett:-).
jeg er helt enig i at vi må ta godt vare på de politikere som vi har som har sitt/vårt land nærmest og sitt folk.

det ligger jo selvsagt i kortene at de da må videreføre en kultur og religion som har brakt Vesten til det vi kjenner nå i dag.
resultatet på det motsatte ser vi i dag i Sverige og Frankrike.
Erna Solberg og for såvidt andre politikere kan gjerne dra på kristne møter men hvordan kan de gjøre det når det
dyrkes Islam over en lav sko...?
man kan bare tjene en herre og sannheten.

det er sant som du sier at vi trenger ikke bare en vekkelse men "flere".
har det vært folk med ryggsøyler på blant annet Stortinget så hadde de foreslått å innføre full Kristendomsfag i grunnskolen som
et første steg.

ja jeg husker godt den gangen Støre ble bedt 2 ganger om å komme med en reaksjon anngående 7.okt.
det er nok ikke så lett når sympatien ligger for langt sør til å kunne lyde overbevisende men en tankestund for
seg selv hjalp sikkert da:-).
du skjønner det at når de ikke våger å kalle en terrorist for en terrorist så har de ganske enkelt mistet
sin politiske sjel...med andre ord så er de ubrukelig innen politikken da de ikke tør å henge bjella på katten.

Andor

det kan godt være at han er det rent personlig men det partiet han leder står og har stått for en aktiv
avkristning i Norges land men selvsagt har det jo vært flere partier og organisasjoner bak den
årelange virksomheten.
så kan man jo bare spekulere motivene bak i årenes løp dette har pågått med å forsøke å
skyve kristendommen og Gud ut i historiens mørke slik at tro,håp og kjærlighet kan bli
utvannet til intet i framtiden.

men alt dette er en åndskamp der destruktive krefter en dag må vike plass.