Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 08.01.2014 av Anonym.
"Uskyldig" flørt?
Ser det er en del som søker "uskyldig" flørt her. Er det ikke litt merkelig at det i det hele tatt er et alternativ på en kristen side?
Hvis man bare er ute etter en flørt så er vel ikke dette den rette datingsiden..

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 09.01.2014 av Anonym
Kommer ikke det også litt an på hva som legges i ordene? Jeg tenker de fleste forhold «går gradene» hvor man først blir kjent og tester hverandre litt med tanke på videre muligheter (henholdsvis «venn» og «uskyldig flørt»). Deretter kan man utforske litt grundigere om man ønsker å lage et mer permanent, langvarig forhold («kjæreste-stadiet»), før man til slutt eventuelt ender opp med å etablere et forpliktende og langvarig forhold (forlovelse og ekteskap).

Å føre opp at man kun er ute etter «en uskyldig flørt» kan jo like greit være et signal om å være «åpen» med tanke på et forhold, men at vedkommende samtidig ønsker en «armlengdes avstand» for å vurdere hvorvidt et forhold er «verdt det». Og øke muligheten for eventuelt å «skilles som venner» dersom de kommer til konklusjonen om at et forhold ikke er «liv laga»?

Selv har jeg satt opp «et langvarig forhold», men jeg har heller ingen intensjoner om å hoppe bukk over stadiene hvor jeg kan bli bedre kjent med en potensiell kone. Så jeg også begynner jo helst med en uforpliktende «uskyldig flørt» for å teste hvor landet ligger, og om en eventuell interesse er gjensidig. Så tar man ting videre derfra...
Anonym
#2. Postet 09.01.2014 av Anonym
Joda, men uttrykket flørt er jo i dag gjerne forbundet med "one-night stands" og lignende, så jeg syns fortsatt det er temmelig upassende alternativ jeg da. Men det får administrator vurdere..
Anonym
#3. Postet 09.01.2014 av Anonym
jeg er nok enig med deg, ja litt rart men folk er jo så forskjellige!! DE får trykke det de vil og legge i det det de vil men ja litt merkelig etter min definisjon.... :)
Anonym
#4. Postet 09.01.2014 av Anonym
Jeg vet ikke hvilken erfaring du har med flørting, men det er stor forskjell på å flørte og "one night stand". Når det er sagt, så forstår jeg at noen reagerer på begrepet "uskyldig flørt", men tror nok vi heller skal fokusere på at flørten er uskyldig. Ville vel vært mer betenkt om den ikke var akkurat det ;-)
Anonym
#5. Postet 09.01.2014 av Anonym
Da tror jeg kanskje du har misforstått det jeg skrev. Jeg satt jo ikke likhetstegn mellom de to tingene, men poenget var at "en flørt" ikke akkurat forbindes med "kristne aktiviteter" for å si det sånn da. Hvis du spør noen ut i verden(spesielt litt yngre) om hva en flørt går ut på så vil de aller fleste(om ikke alle) si at det dreier seg om et flyktig forhold med uforpliktende sex.
Anonym
#6. Postet 11.01.2014 av Anonym
helt enig. eller hva med de som søker en venn "som jeg kan ha det moro sammen med og muligens bli en livsledsager". er det ikke da bare å dra på byen og finne den første og beste som man kan ha det moro med?? skal man ha slik moro så bør man vel heller dra til kjøttmarkedet sukker.no større barnehage skal man lete lenge etter ;)
Anonym
#7. Postet 11.01.2014 av Anonym
Hvorfor får jeg nå et intrykk av at "morro" nødvendigvis tolkes i retning av senga? Eller har jeg bare missforstått noe her? (er som kjent litt vanskelig å tolke "underliggende toner" når kommunikasjonen er skriftlig)

Uansett finnes det da vitterlig mange flere former for "morro" som 2 personer kan ha sammen enn bare senge-varianten. En tur i Bowlinghallen, en kveld med brettspill eller en tur til en fjelltopp kan da også være definert som "morro", kan det ikke?
Anonym
#8. Postet 11.01.2014 av Anonym
Er enig med deg sam82 at det er merkelig det er et alternativ her.
Anonym
#9. Postet 08.04.2014 av Anonym
Enig med deg i dette ja, jeg tar i alle fall ikke kontakt med noen som sier de ønsker en uskyldig flørt.
Anonym
#10. Postet 08.04.2014 av Anonym
kva er uskyldig flørt.

Det eg tenker på då¨er eit Uforpliktet møte uten at det skal bety eller skje noko ( og da blir det jo ikkje ONS )
Men eg tenker då at då kunne valget vært "ett uforpliktet møte" eller så kunne de valgt " en venn " :)
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16