Mira sier: Jeg leter etter en som heter pianisten,jeg finner han ikke. Igjen,er det noen som kan hjelpe meg?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

August afternoon
Opprettet 24.01.2022 av August afternoon, mann, 56 år, Nordland.
Transbevegelsen og Bibelen i rettsak.
I Finland vil det i morgen bli en interessant rettssak..
les gjerne(og håp på det beste..)

https://www.document.no/2022/01/23/kristen-tro-som-tankeforbrytelse/

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 24.01.2022 av Anonym
Kampen mot Kristus startet i Himmelen. Så fortsatte den her på jorden i flere tusen år. Selv om Guds Sønn vant da Han døde på Korset og ble reist opp fra de døde, så fortsetter kampen mot Han ennå i dag. Den vil fortsette helt til Han kommer på himmelen, henter sine trofaste og brenner opp alt annet.

Håper Raija Toiviainen er født på nytt og har med seg Den Hellige Ånd :

"Men ta dere i vare, for de skal overgi dere til domstolene.....Men når de arresterer dere og overgir dere, skal dere ikke på forhånd bekymre dere eller på forhånd tenke ut hva dere skal si. Men det som blir gitt dere i samme stund, det skal dere tale. For det er ikke dere som taler, men Den Hellige Ånd." - Markus 13:9,11
Anonym
#2. Postet 24.01.2022 av Anonym
En finsk politiker må møte i retten for å ha sitert bibelen på twitter.
Der er vi i Norden i 2022. Hvor er vi om 10-15 år?
August afternoon
#3. Postet 24.01.2022 av August afternoon
En finsk politiker må møte i retten for å ha sitert bibelen på twitter.
Der er vi i Norden i 2022. Hvor er vi om 10-15 år?
Hvis det i verste fall blir et tap så kan da dette skape presedens her i Norge for lignende saker.
om 10-15 år så tror jeg at det er fint lite igjen av beretningen om Kristendom på grunnskolen og
videregående og vedlikeholdet av f.eks gamle kirker vil mer og mer bli basert av innsamlende midler

i fra private.(kort fortalt..).
August afternoon
#4. Postet 16.11.2023 av August afternoon
Ankedomstolen i Finland kom til et positivt resultat for blant annet ytringsfriheten.
les gjerne;

https://www.document.no/2023/11/14/domstol-i-finland-frikjenner-paivi-rasanen-for-anklager-om-hets-mot-homofile/
Stigejacob
#5. Postet 16.11.2023 av Stigejacob
Ankedomstolen i Finland kom til et positivt resultat for blant annet ytringsfriheten.
les gjerne;

https://www.document.no/2023/11/14/domstol-i-finland-frikjenner-paivi-rasanen-for-anklager-om-hets-mot-homofile/
Høyesterett dømmer som regel til forsvar for ytringsfriheten og trosfriheten. De er oppnevnt av dommere i Norge, ikke politisk styrt. Det er sikkert sånn i de fleste europeiske land. Ikke bli så skremt av hvordan det er i babylonUSA. Det er kun distrikt som kan bli brukt der og her nå. Deres blir også bedre nå. I Norge er vår høyeste lovmessige instans ganske solid. Det går bra, bare en sak brakt opp for syns skyld og testing.
August afternoon
#6. Postet 17.11.2023 av August afternoon
Høyesterett dømmer som regel til forsvar for ytringsfriheten og trosfriheten. De er oppnevnt av dommere i Norge, ikke politisk styrt. Det er sikkert sånn i de fleste europeiske land. Ikke bli så skremt av hvordan det er i babylonUSA. Det er kun distrikt som kan bli brukt der og her nå. Deres blir også bedre nå. I Norge er vår høyeste lovmessige instans ganske solid. Det går bra, bare en sak brakt opp for syns skyld og testing.
Nå var ankesaken ikke avgjort i Høyesterett og Statsadvokaten var som ventet ikke helt fornøyd med dommen.
dett er en viktig sak som kan skape presedens også for andre land.
denne saken handler som sagt om 2 ting og det er retten til til ytringsfrihet og bruke Guds ord under det.
retten kunne ikke finne noe feil med det men Statsadvokaten har lyst til å utfordre Gud og hans ord igjen.

jeg er langt på vei enig med du ellers skriver men Høyesterettsdommen av Acer viste en klar politisk dreining ved domsavsigelsen og det var vel ikke så uventet heller.
August afternoon
#7. Postet 14.01.2024 av August afternoon
Sagaen fortsetter i finsk Rettsvesen da Riksadvokaten nekter for å bøye seg for Bibelen og vil ha en tur til i rettssystemet.
det er bare å håpe at det finnes noen voksne mennesker i det finske Høyesterett som kan sette foten ned og si nei.
les gjerne;

https://www.document.no/2024/01/12/finland-riksadvokat-anker-frifinnelsen-av-paivi-rasanen/
August afternoon
#8. Postet 24.04.2024 av August afternoon
Riksadvokaten i Finland fikk så igjennom sin vilje og saken vil nå bli fastsatt i framtiden og prøvd for Høyesterett.
dette kan på en måte minne litt om da Martin Luther måtte svare for seg i sin tid.
han vant med Guds ord og viten.
dette er en sak som også kan angå flere land ved at dette kan sette predens for lignende saker i framtiden.

les gjerne mer om dette;

https://www.document.no/2024/04/23/frifinnelsen-av-dr-paivi-rasanen-og-biskop-juhana-pohjola-skal-opp-for-finsk-hoyesterett-h/
Mira sier: Jeg leter etter en som heter pianisten,jeg finner han ikke. Igjen,er det noen som kan hjelpe meg?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16