Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 28.10.2013 av Anonym.
Se opp for svindlere
Det var ei her inne på kristendate igår. De er lette å avsløre viss du er litt inn i gamet.

Svar på innlegg

KristenDate
#1. Postet 28.10.2013 av KristenDate
Hei!

Vi jobber aktivt for å sikre at KristenDate skal være trygt sted for våre medlemmer. Ved at man må verifisere seg via et norsk mobilnummer ved registrering vil det være vanskelig for utenlandske svindlere å bli medlem, og antall falske profiler minimeres. I tillegg kvalitetssikres alle nye profiler hos oss.

Dersom noen likevel skulle se en mistenkelig profil kan man trykke på "Rapportér profil" som vises under vedkommendes profilbilde, vi vil da umiddelbart bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av denne profilen.

Vennlig hilsen
KristenDate
Anonym
#2. Postet 29.10.2013 av Anonym
Nå er det slik at noen kan være juridisk eier av abonnenmentet/telefon nr, men kan ha lagt til at andre kan bruke det,for eksempel i utlandet. Burde være slik at den som er medlem her inne også er juridisk eier av telefon nr. Da må denne ha norsk person nr og være bosatt i Norge. Men da begynner det vel å bli komplisert
Anonym
#3. Postet 29.10.2013 av Anonym
Såkalt "scamming" er et veldig lite problem på KD i forhold til mange andre datingsider, og det er nok bekreftelsen på norske mobilnummer som er utslagsgivende. Hadde det ikke vært for det ville nettsida vært overflommet av utenlandske "scammere" som særlig prøver å få norske menn til å betale for at de skal reise til Norge for å besøke dem, og ber dem sende penger til flybillett osv.
De få tilfellene som har forekommet her har vært så åpenlyse at en nesten må være komplett idiot for å ikke gjennomskue dem.
Anonym
#4. Postet 16.07.2014 av Anonym
De få tilfellene som har forekommet her har vært så åpenlyse at en nesten må være komplett idiot for å ikke gjennomskue dem.
Ingen her inne vil være komplett idiot, men bør vi varsle når vi oppdager svindlere. eventuelt hvordan?
KristenDate
#5. Postet 16.07.2014 av KristenDate
Ingen her inne vil være komplett idiot, men bør vi varsle når vi oppdager svindlere. eventuelt hvordan?
Dersom noen skulle se en mistenkelig profil kan man trykke på "Rapportér profil" som vises under vedkommendes profilbilde, vi vil da umiddelbart bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av denne profilen.

Vennlig hilsen
KristenDate :)
Anonym
#6. Postet 16.07.2014 av Anonym
når jeg ser en konto som ser ut til å være skrevet gjennom Google Translate er det nok til at de røde klokkene ringer, Men det alene er ikke nok til å fastslå konkret.
Men når teksten inneholder " langt over toppen" hengivenhet og "perfekt kone materiale" med masse penger og denslags er det egentlig ganske sikkert for min del.. Tror jeg fant en senest i dag.
KristenDate
#7. Postet 16.07.2014 av KristenDate
når jeg ser en konto som ser ut til å være skrevet gjennom Google Translate er det nok til at de røde klokkene ringer, Men det alene er ikke nok til å fastslå konkret.
Men når teksten inneholder " langt over toppen" hengivenhet og "perfekt kone materiale" med masse penger og denslags er det egentlig ganske sikkert for min del.. Tror jeg fant en senest i dag.
Hei!

Det du da kan gjøre er å åpne vedkommendes profil og trykke på "Rapportér profil" under profilbildet. Vi vil da umiddelbart bli varslet og foreta en grundig undersøkelse av denne profilen.

Vennlig hilsen
KristenDate :)
Anonym
#8. Postet 16.07.2014 av Anonym
Jeg gjorde det akkuratt nå i sted. Jeg nølte først fordi jeg ikke ville virke so men angiver, og jeg er jo helt ny her inne. Men når jeg leste at dere går igjennom profilen selv og tar avgjørelsen, så går det litt lettere.Noen sider opererer med å " straffe" folk som rapporterer om det er ikke er en falsk profil.
KristenDate
#9. Postet 16.07.2014 av KristenDate
Jeg gjorde det akkuratt nå i sted. Jeg nølte først fordi jeg ikke ville virke so men angiver, og jeg er jo helt ny her inne. Men når jeg leste at dere går igjennom profilen selv og tar avgjørelsen, så går det litt lettere.Noen sider opererer med å " straffe" folk som rapporterer om det er ikke er en falsk profil.
Takk, vi setter stor pris på å bli varslet dersom man ser en mistenkelig profil. Dette hjelper oss med å sikre en trygg tjeneste for våre medlemmer.

Vennlig hilsen
KristenDate
Anonym
#10. Postet 16.07.2014 av Anonym
Har nettopp hatt besøk av en typisk falsk profil her kristendate... Slike det vrimler av på match.com. typisk er at de er alt for unge og alt for pene og skriver google translate norsk.