Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 22.05.2013 av Anonym.
Jeg ønsker en åndsdåp (Dåp i den hellige ånd)
Jeg er nyfrelst (Påskeaften), og har aldri vært med i noen menighet før. Men har
brukt tiden siden påske til å se på alle filmer, dokumentarer, serier og videoer
om tro, bibelen og annet relatert.. I den forbindelse så
jeg denne videoen fra Betel church i Redding, CA. (ibethel.tv),
som viser et worship møte der deltakerne mottok den hellige ånd:

"Baptism of Fire - Bill Johnson - december 16 2012"

DETTE er hva jeg ønsker meg i Oslo!! Jeg har prøvd å gå i kirken,
men det er så forferdelig kjedelig og stivt her i Norge.
I want "Jesus Culture" worship songs, and babtism's of Fire!!!...:-)

noen som kjenner til en slik menighet i Oslo?
Hvis ikke; Skal vi skape en slik menighet?

La korset i vårt flagg bety noe igjen!

La miraklenes tid komme til Norge! Kom hellige ånd, kom!

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 22.05.2013 av Anonym
Vi har hele bibelen til å vise oss Herrens vilje. Den Hellige Ånds oppgave er å åpenbare Jesus. Thats it. Håper du utvikler et sunt forhold til Frelseren vår. Åndens gaver er omtalt i 1Kor 12.
Anonym
#2. Postet 22.05.2013 av Anonym
Hei!
Håper du ikke gir opp å finne en åndsfylt menighet, der noen vil legge hendene på deg og be for deg. Jeg tror nok at du kan bli døpt i Ånden hjemme, men fellesskapet er viktig. Vi er ulike i personlighet, kanskje er det derfor det finnes så mange ulike former av menigheter? Så jeg vet ikke hvor du vil trives. Men har du vært i for eksempel Jesus Church eller Vineyard? Besøk også gjerne Bønnehuset i Filadelfia, der vil du kunne få forbønn om Åndsdåp. Søk på nettet etter en menighet. Ja, Ånden skal lede oss til Jesus, han skal herliggjøre ham, som det står i johannesevg. 16. Derfor er det viktig å ta imot det som han kan gi oss.
Ønsker deg alt godt!
Anonym
#3. Postet 22.05.2013 av Anonym
Det er helt ok og ikke ønske å ta del i det overnaturlige i den kristene tro,
men ikke fornekt at det er kraft i den hellige ånd.
Mirakler (Etter Jesus for opp til himmelen) skjer og har skjedd siden de første (etter Jesus) ble døpt i den hellige ånd; Apostlene:

Apostlenes gjerninger 1:4 En gang han spiste sammen med dem, påla han dem dette: "Dere skal ikke forlate Jerusalem, men vente på det som Far har lovet, det som dere har hørt av meg. 5 For Johannes døpte med vann, men dere skal om noen få dager bli døpt med Den hellige ånd."
8 "Men dere skal få kraft når Den hellige ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner i Jerusalem og hele Judea, i Samaria og helt til jordens ende."

AG 2:4
"Da ble de alle fylt av Den hellige ånd, og de begynte å tale på andre språk etter som Ånden ga dem å forkynne."

AG 2: 32-33

32 "Denne Jesus har Gud reist opp, det er vi alle vitner om. 33 Han ble opphøyd til Guds høyre hånd og mottok fra sin Far Den hellige ånd som var lovet oss, og den har han nå øst ut, slik dere ser og hører."

Markus 16: 17-18

17 Og disse tegnene skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, 18 og de skal ta slanger i hendene. Om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem, og når de legger hendene på syke, skal de bli friske.»

Om du fortsatt er skeptisk til helbredelse og mirakler, så anbefaler jeg å se "Testimonial" videoer fra 700club.com og å se dokumentarene kallt "Finger of God", "Furious Love" og "Father of Lights" Kan kjøpes her: http://www.wpfilm.com/
compaq
#4. Postet 23.05.2013 av compaq
Dåpen er ikke bad. Den er et symbol på noe svært viktig. Det at du blir dukket under og på en måte blir begravet i vannet, er et symbol på at du har dødd fra din tidligere levemåte. Det at du blir løftet opp av vannet, er et bilde på at du nå lever for å gjøre Guds vilje. Dåpen er ingen garanti for frelse. Apostelen Paulus oppfordet de kristne til å fortsette å arbeide på sin egen frelse med frykt og beven, Dåpen er bare en begynnelse.

De kristne foregår ved fullstendig neddukking i vann, ikke ved overøsing. ( Matt 3: 16 )

De skrittene som går forut for dåpen, er at en først skaffer seg kunnskap og vise tro og deretter at en angrer og vender om og så innvier seg til Gud. ( Joh 17:3 )

For å kunne innvie deg til Jehova må du fornekte deg selv, slik Jesu displer i det første århundre gjorde for å følge Jesus. ( Markus 8: 34 )
Anonym
#5. Postet 27.05.2013 av Anonym
Du har alleredet fått DHÅ når du tok i imot Jesus som Herre og frelse i ditt liv, men Åndensdåp, det å kunne tale i tunger er en gave som er gitt alle troende. Finn noen troende (som tror på det) og som kan legge hendene på deg så du blir fylt med DHÅ og begynner å tale i tunger. Om du så bare har fått ett ord så tall det ut. Jo mer du får det ut jo mer tungetale vil du få og jo mer vil du merke det i ditt liv. Å tale i tunger er en måte å bli fylt med Guds Ånd på nytt og på nytt. Det er et språk som snakker etter det som ligger på Guds Fars hjerte som bare Han forstår,vi kan ikke forstå det med hodet vårt, men vi vil føle det i hjerte. :)

Når det gjelder ang. Menighet. Selvfølgelig så tror jeg at Bethel Church i Redding California har kommet et stykke lenger enn vi her i Norge, men der du er, i den menigheten du er, i fellesskapet der du er, kan du bli brukt av Gud. Jo mer du søker Gud, Hans vilje, kommer nærmere Hans hjerte, jo mer blir du lik Han. Og der du er kan du påvirke andre. Det er ikke alltid man trenger å gå i en spesiell menighet for å få det lille spesielle tingen vi så har lyst på. Den tingen du er på leting etter finnes hos Gud. Gud er den som gir alle ting. Gud liker at vi kommer til Han med et oppriktig hjerte og søker Han, spør om mer. Ef.3:16-20 "Må han som er så rik på herlighet, gi deres indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd. Må Kristus ved troen bo i deres hjerter og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet. Må dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap. Må dere bli fylt av hele Guds fylde! Han som virker i oss med sin kraft og kan gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om og forstår."

I din personlig tid kan du utvikle den relasjonen til Gud dypere og dypere, så du blir stødigere og stødigere på Gud. Han vil vise deg veien du skal gå, de menneskene du vil møte. Det er alltid mulig å høre opptak fra møter fra Bethel Church på internetten, men der du er kan Og vil Gud bruke deg. Det handler ikke om deg eller hvor god du er eller hva du kan, men det handler om hva Gud kan gjøre gjennom deg. Det eneste du trenger er å si til Gud: Herre her er jeg, send meg og ta steget når Gud sier GÅ.

Anonym
#6. Postet 29.05.2013 av Anonym
Takk Solstråle87 at du tok deg tid til å svare så flott..:-) Jeg har grublet og vært litt frem og tilbake anngående hvilken menighet jeg skulle gå til.. Men det er jo egentlig bare å hoppe i det.. Jeg har planer nå om å gå på
"Nattbønn" i Jesus Church i Oslo på Fredag (31.05.2013), så får jeg ta det derfra..:-)
Anonym
#7. Postet 29.05.2013 av Anonym
Fantastisk å lese ditt innlegg....og alle svara her inne....
Jesus er stor og skyter friske skudd på nytt.....Mitt hjerte gleder seg! Himmelen gleder seg,
vi her gleder oss!
Jeg er sikker på at Jesus skal svare på din bønn om en større fylde og Åndsåpenbring.
Jeg tror du uttrykker noe som er på Guds hjerte for alle forsamlinger og menigheter. Vi
trenger mer Åpenbaring og Åndens fylde.
Jeg tror du har hørt noe av det som er på Guds hjerte for oss alle..."hør hva ånden sier til menigheten".
Ønsker deg Guds rike velsignelse på din vandring og vekst med Himmelens elskling, vår elskede frelser Jesus Kristus.
"Søk først Guds rike og Hans rettferdighet, så skal du få alt det andre i tilgift"
Pris Jesus i alle situasjoner, søk Hans råd og selskap, før tjenester og alt du kan gjøre for Han, vær sammen med Jesus, la deg fylle av Ham alene.
Jesus er veien, sannheten og LIVET. Den som finner Jesus og blir i Ham, vil vinne livets krone.
Ta imot råd fra andre troende, bli der du er, trofasthet er en hemmeligeht i troens liv.

Ja, jeg verdsetter korset i vårt flagg, men det betyr ikkenoe om ikke jeg tillater å la korset gå over mitt eget liv....
Ja, jeg tror på miraklenes tid over Norge, som svar på bønn og overlatte liv i tilbedelse til Jesus og bare Jesus alene.
s
Anonym
#8. Postet 31.05.2013 av Anonym
Takk for flott svar sahra. Jeg er nok fortsatt litt "Tvilende Thomas", men min tro styrkes hver dag. Det vil nok hjelpe meg betraktelig å møte brødre og søstre i Jesus. Noe som jeg vil gjøre i kveld. Dette vil bli den første gang i mitt liv jeg deltar på bønne-møte, så det vil sikkert føles litt rart. Men det er et meget viktig første steg for meg. Som det sies; "En vandring på tusen mil, starter med et enkelt steg."
Anonym
#9. Postet 09.06.2013 av Anonym
Jeg må bare si at det er flått at du har tatt steget ut og bestemt deg for å følge Jesus og gjøre han til Herre i livet ditt. Veien med Jesus er en spennende vei, nå trør du kanksje ut i noe ukjennt og nytt. Gjennom Jesus har den hellige ånd flyttet inn i deg,og gjennom den hellige ånd og guds ord vil han veilede deg inn i de planene han har for deg. Du vil kjenne det i din ånd i hvilkem menighet du skal være, du må bare kaste deg ut i det,og prøve litt forskjellig.Ikke bare sosialt men også åndelig. Der Guds ånd er,er der liv,kjærlighet, en gode følelsen av å være der.Det er behagelig,man føler seg hjemme.Velkommen osv.. I stive menigheter/kirker merker jeg raskt har ett fravær av den hellige ånd. Så viktig å føle på atmosfæren i menigheten, og at ordet,talene,budskapet stemmer med Guds ord.Og at du får påfyll,altså at du blir oppmuntert av guds ord,undervist,at der er frihet osv.
Åndsdåp er ikke dåp med vann, det er troens dåp.Å bli åndsdøpt er noe som Jesus gir deg,når du ber han om det.Det står i bibelen at man skal strekke seg etter åndens gaver.Altså ønske seg dette av hele sitt hjerte,og be om det.Noen får denne gaven rett etter de blir døpt i vann,andre lenge etter de er frelste og døpte. Noen får den hjemme i bønn inn for Herren, andre når de lovsynger på ett møte.Det finnes vel ingen trylleformel for å mota en slik gave,enn å be herren om å fylle deg med sin ånd.Så vil han gjøre det:)Flere kan be for deg, for det flere ber om i felleskap har større kraft og gjennombrudd. Derfor agangere man for eks bønnemøter. Og ikke bli missmodig om det tar tid,etter min mening så tror jeg at man må vær åndelig moden og motakelig for å bli åndsdøpt.Man må trenge seg på Jesus,for å bli kjennt med han,og når du har kommet han helt nær,så kommer han med sin ånd og øser den over på deg.

Og ja,jeg er så enig la miraklenes tid komme til Norge,kom Hellige Ånd, kom!
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier
annonseRadio 3:16 – Last ned appen