Du har alleredet fått DHÅ når du tok i imot Jesus som Herre og frelse i ditt liv, men Åndensdåp, det å kunne tale i tunger er en gave som er gitt alle troende. Finn noen troende (som tror på det) og som kan legge hendene på deg så du blir fylt med DHÅ og begynner å tale i tunger. Om du så bare har fått ett ord så tall det ut. Jo mer du får det ut jo mer tungetale vil du få og jo mer vil du merke det i ditt liv. Å tale i tunger er en måte å bli fylt med Guds Ånd på nytt og på nytt. Det er et språk som snakker etter det som ligger på Guds Fars hjerte som bare Han forstår,vi kan ikke forstå det med hodet vårt, men vi vil føle det i hjerte. :)
Når det gjelder ang. Menighet. Selvfølgelig så tror jeg at Bethel Church i Redding California har kommet et stykke lenger enn vi her i Norge, men der du er, i den menigheten du er, i fellesskapet der du er, kan du bli brukt av Gud. Jo mer du søker Gud, Hans vilje, kommer nærmere Hans hjerte, jo mer blir du lik Han. Og der du er kan du påvirke andre. Det er ikke alltid man trenger å gå i en spesiell menighet for å få det lille spesielle tingen vi så har lyst på. Den tingen du er på leting etter finnes hos Gud. Gud er den som gir alle ting. Gud liker at vi kommer til Han med et oppriktig hjerte og søker Han, spør om mer. Ef.3:16-20 "Må han som er så rik på herlighet, gi deres indre menneske kraft og styrke ved sin Ånd. Må Kristus ved troen bo i deres hjerter og dere stå rotfestet og grunnfestet i kjærlighet. Må dere sammen med alle de hellige bli i stand til å fatte bredden og lengden, høyden og dybden, ja, kjenne Kristi kjærlighet, som overgår all kunnskap. Må dere bli fylt av hele Guds fylde! Han som virker i oss med sin kraft og kan gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om og forstår."
I din personlig tid kan du utvikle den relasjonen til Gud dypere og dypere, så du blir stødigere og stødigere på Gud. Han vil vise deg veien du skal gå, de menneskene du vil møte. Det er alltid mulig å høre opptak fra møter fra Bethel Church på internetten, men der du er kan Og vil Gud bruke deg. Det handler ikke om deg eller hvor god du er eller hva du kan, men det handler om hva Gud kan gjøre gjennom deg. Det eneste du trenger er å si til Gud: Herre her er jeg, send meg og ta steget når Gud sier GÅ.