Telemarks dame sier: Noen som skal på et stevne i sommer?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 13.04.2013 av Anonym.
Tenkte jeg skulle dele en melding jeg fikk her på forumet
Brukeren [brukernavn fjernet av Administrator] skrev dette til meg fordi det står i profilen min at jeg ikke er imot homofili.

Han skrev: "Kristentroen er ikke personlig, selv om vi ofte skulle ønske det. Det er heller ikke opp til deg og dine lyster og behov å definere hva som er rett og galt, selv om verden hadde vært mer behagelig slik. Bibelen sier helt klart hva som er rett og galt når det gjelder homofili, enten du liker det eller ei. Det spørsmålet du burde stille deg er om Jesus liker dine meninger, når han helt klart skriver i Bibelen at det du mener er galt. Tør du virkelig å utfordre Guds Ord i ditt kristenliv? Og har du tenkt på konsekvensene?
Jeg vil oppfordre deg til å lese Bibelen fra perm til perm, slik at du selv ser hvordan Gud har behandlet folk som lever i strid med Guds lære. Historien er dessverre nådeløs for alle som utfordrer Gud."

Jeg syntes det var meget kleint at en 40 år gammel mann skrev til meg som er 23 år så jeg følte det var bedre å skrive en tilbakemelding her istedet for å svare han med en melding, man vet jo aldri hva eldre menn prøver på når de sender unge jenter lange belærende meldinger som nesten virker truende.

Men uansett hva synes dere andre brukere om dette som denne brukeren skrev? Er dere enige eller uenige?

Personlig synes jeg det var ganske spesielt å komme med en sånn lang tirade utifra en tekst i en profil som han ærlig talt aldri burde ha gått inn på i utgangspunktet, men i forhold til innholdet i meldingen så er jeg faktisk enig i bruddstykker; dvs når han sier at "det er heller ikke opp til deg og dine lyster og behov å definere hva som er rett og galt" så kunne jeg ikke ha vært mer enig faktisk:) Problemet er bare det, at du kan spørre utrolig mange forskjellige mennesker som alle mener at de "tar Bibelen bokstavelig" men som faktisk alle har svært motstridende syn på hva den forteller. Så dette er jo litt artig da:)

Ha en fin lørdagskveld og må ingen av dere bli offer for denne "nådeløse" forferdelige Guden som noen mener man burde frykte:)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 14.04.2013 av Anonym
Ironisk at han som oppfordrer deg til å lese hele bibelen ikke har fått med seg at "straffen lå på Ham" og at spesielt etter Jesu død på Golgata så er bibelen veldig full av Guds nåde..

Homofili er et vanskelig tema som jeg ikke gidder å diskutere her (for diskusjon fører sjeldent noe godt med seg), men hva jeg mener kristne (mennesker som tror på Jesus og har Han som herre i livet) burde bruke tiden sin på er følgende: Leve nådefulle liv som etterfølgere av Jesus, elske (alle) mennesker og forkynne de gode nyhetene (evangeliet) forståelig, slik at flest mulig mennesker får oppleve at Jesus er veien, sannheten og LIVET! :-)

Selvsagt mye mer å si om dette, men gir meg her.. :-)
Anonym
#2. Postet 14.04.2013 av Anonym
Du har helt rett, det er VELDIG spesielt å sende deg en slik melding. En profiltekst er ikke ment som et innlegg i en debatt. Det er bare å heve seg over personer som sender en slike meldinger. Eventuelt kan du rapportere den inn til administrator som upassende, for det er jo.

PS: Han tar også feil, men det blir en annnen debatt.
Anonym
#3. Postet 14.04.2013 av Anonym
Jeg syns ikke det noen skriver i privatmelding, skal gjengis med navn i "offentligheten".

Olav
Administrator
#4. Postet 14.04.2013 av Administrator
Jeg syns ikke det noen skriver i privatmelding, skal gjengis med navn i "offentligheten".

Olav
Vi har nå fjernet brukernavnet slik at meldingens avsender er anonym.

Vennlig hilsen
Administrator
Anonym
#5. Postet 19.04.2013 av Anonym
Offentlighet er det beste vern mot sjikane. Anonymitet er det kun overgriperen som har interesse av. Når en voksen mann angriper en ung kvinne har hun ingen taushetsplikt.

Administrator har valgt hvem de vil beskytte.
Anonym
#6. Postet 21.04.2013 av Anonym
Hallo i en vakker søndag!
Denne meningsutvekslingen er akkurat slik den pleier å være i ulike medier, år ut og år inn.

Det er i hvert fall noe de mest sikre i sin sak glemmer, nemlig at vi har en allmektig Gud. Tror de som alltid fordømmer homofile, at Gud skapte en stor gruppe mennesker, uten at han hadde en mening med det? Ikke en gang et hårstrå på våre hoder er glemt av vår Gud. Min Gud er så stor, at han ikke har skapt mennesker feil.

Homofili var en vanlig levemåte på Jesu tid. Veldig vanlig faktisk, at eldre menn hadde unge elskere. I mange år har de med "krav på den absolutte sannhetstolking", at homofili er naturstridig og viser til naturen og dyrene.
Men også der må de gi tapt, for dyr lever ikke helt skjeldent ut sine seksuelle drifter med sin artsfrende av samme kjønn.

Derimot har jeg lest i Bibelen at de som dømmer andre, selv skal bli dømt med samme dom.

La oss heller glede oss over livet som medmennesker. Selv har jeg mye å takke min Gud for. Jeg fikk leve med min gode mann i 35 år, fikk to flotte barn sammen og selvsagt "verdens herligste" barnebarn.
Selv om jeg ble så altfor tidlig alene, takker jeg min Gud for alt han gav meg.

Så istedet for å søke etter fordømmelse av andre menneskers lykke med personer av samme kjønn, gled deg med de som møter kjærligheten, unn våre medmennesker denne store glede livet gir og be heller til Gud om at vi alle skal få gode og rike liv.

Hilsen en dame som har et langt levd liv bak seg, 63 år.
Anonym
#7. Postet 25.04.2013 av Anonym
Eg meinar

At homofili er feil. står klart å tydelig i Bibelen at det ikkje er rett...
MEN at eg meinar at homofil er feil betyr ikkje at eg ikkje respekterer mennesket og personen som er
homofil. Det er viktig å huske at man har ikkje rett å overkjøre vedkommande....
Anonym
#8. Postet 25.04.2013 av Anonym
vedkommande har jo skrevet dette til henne i en privat mail. Og ikkje for alles skue....
Eg synast det var rett gjort av admin og fjerne profilnamnet.....
Anonym
#9. Postet 01.05.2013 av Anonym
Jeg syns vel å henge ut folk på den måten det ble gjordt her ikke er av kristen ånd. Det her var jo en melding du fikk i din postkasse, privat. Og det var ikke tiltenkt at du skulle dele dette med alle. Dett er ikke ett forum for å henge ut andre og deres meninger. Om han mener slik og slik, så kan han vel ha sine meninger og du dine.Du legger ikke dette inn for rådgivning heller som en 14 åring, for du er 23år og har klart gjordt deg opp en mening om det. Så hva er pointet her? Henge ut en person som faktisk prøver å gjøre deg oppmerksom på ett tema du burde studere i bibelen selv,istede for å hørre på hva alle andre mener om det. Om du søker etter hva som er tett og galt,så vil du finne svar i bibelen,Guds ord,for hans ord er sannhet. Samfunne gir deg ikke svar på det,mennesker rundt deg kan heller ikke gi deg svar på det,for da blir det som du sier,mange meninger. Det er bare du selv,og med å dykke ned i Guds ord,og ta dem til deg, da vil Gud åpenbare sannheten for deg. Ikke altid med ett vers her og ett der...oftes må du lese mere for å få sammenhengen og helheten for å forstå det riktig.

Gud er stor,han er mektig,kjærlig,tålmodig og god,og vil deg alt godt men han er også rettferdig,hater synd,han refser sine barn. Fordi han vil vi skal lære. Gud sier han er vår far og vi er hans barn. Og det er vel ikke en eneste som ikke har fått kjeft fra far. Men han er da ikke mindre glad i oss for det. Slik er det med Herren også, ja han er en kjærlig far,men han refser og "kjefter også i sitt ord",og ting vi gjør i livet får konsekvenser står det der.Herren er ikke slem eller sint for det,han er tålmodig og venter gir en tid til å endre kurs om en har tråkka i salaten. Slik er Gud.Slik ser jeg han,og slik kjenner jeg han.Så en får ta han for den han er, han er kjærlighet sier han i sitt ord,og gjør alt av kjærlighet.
Anonym
#10. Postet 02.05.2013 av Anonym
Jeg støtter meg til det karimette skriver over her. Kloke ord, fra en stødig kvinne med livserfaring og tydeligvis et hjerte fyllt til randen av kjærlighet til livet, sine medmennesker, troen og Vårherre! :)
Telemarks dame sier: Noen som skal på et stevne i sommer?
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseKristenDate Magasinet – Tro og håp, kjærlighet, historier
annonseRadio 3:16 – Last ned appen