dagen sier: Ønsker alle her inne en fin påske.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Tilbakemeldinger > Debatt

Anonym
Opprettet 11.02.2018 av Anonym.
Flere Kristne har avsluttet sitt medlemskap her på KD
Nå har dere sluppet løs en muslim på forumet her på KD.

Dette har ført til at flere medlemmer "kristne" har avsluttet sitt medlemskap.

Jeg har bare hørt juridiske uttalelser fra dere til nå.
Skulle dere ha en samlende kommentar så vil det være lurt å komme med den her.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 11.02.2018 av Anonym
Så langt jeg vet, så kan hvem som helst bli medlem her på kristendate. Og bør ikke alle medlemmer få ha muligheten til å ytre seg? Det syns vertfall jeg.

Eller mener du at administratorene burde passe på at kun kristne registrerte seg her? (selv vet jeg ikke hva jeg mener der)

Du bruker uttrykket "sluppet løs" om denne personen som er muslim. Hva ville du følt om noen brukte det uttrykket om deg? ("Nå har noen jammen sluppet løs blidenduer...") Det er jo et utrykk en bare bruker om hunder, så vidt jeg vet. Temmelig nedsettende, syns jeg.
Anonym
#2. Postet 11.02.2018 av Anonym
Jeg er så enig med «kaptein sabeltann». Blidenduer oppfører seg som om han vil bestemme over KristenDate, og han forstår tydeligvis ikke at KD må følge norsk lov om ytringsfrihet. Uttrykket «sluppet løs en muslim» er helt utrolig, og han har tidligere (den 25. januar) sagt at vi har «en fritt gående muslim» her på KD. Det virker nesten som om han mener at muslimer burde legges i lenker og nektes retten til å uttale seg. Som sagt, helt utrolig.
Anonym
#3. Postet 11.02.2018 av Anonym
Ok, forstår jeg dere rett så er alt greit på et kristent forum.
Anonym
#4. Postet 11.02.2018 av Anonym
Men så lurte eg på ein ting

Ytringsfriheten gjelder den også åndskrefter/demoner?

Eller er det jeg, som kanskje ikke har lov til å stille det spørsmålet
Anonym
#5. Postet 11.02.2018 av Anonym
Om jeg husker rett, så fortalte Jesus disiplene om at han skulle dø, og Peter svarte noe sånt som at det måtte jo aldri skje! Og Jesus sa: "Vik fra meg Satan..." Hadde Peter ytringsfrihet? Ja. Han fikk si det som var på hjertet hans. Og, samtidig så var det fra Satan, det Peter sa! (Ganske utrolig, egentlig) Så ja, ytringsfrihet innebærer også at onde åndsmakter slipper til, dessverre. Og i alle møter Jesus hadde med fariseere som ville ødelegge for han (garantert under Satans innflytelse) så kan vi aldri se i Bibelen, at han prøvde å å hindre de i å si det de hadde på sitt onde hjerte. Han bare svarte og irettesate de. Ytringsfrihet.
Anonym
#6. Postet 11.02.2018 av Anonym

Kjære blidenduer.

Neida, alt er ikke greit, men vi kan vel utvise vanlig høflighet og sømmelighet. Og det gjør du ikke når du svarer meg med å legge ut et bilde av en ulv i fåreklær slik du gjorde den 14. januar. Hva i all verden er det som får deg til å gjøre noe slikt? Er jeg en ulv i fåreklær bare fordi jeg sier deg imot? Det burde være en selvfølge at vi følger norsk lov og vanlig folkeskikk på et offentlig forum, kristent eller ikke. Meg bekjent er ingen unntatt fra ytringsfriheten, men den begrenses bl.a. av ærekrenkende tiltale eller omtale av andre mennesker.
Anonym
#7. Postet 11.02.2018 av Anonym
Her motsier du deg selv Kaptein Sabeltann. Er det Jesus eller Peter vi skal følge i dette eksempelet? Vi mennesker kan si hva vi vil, ha "ytringsfrihet" som du sier, men Herren irettesetter dem. Det gjorde Herren ofte. Om det ikke skal være lov så er man langt vekk fra det Bibelske budskapet. Det at det blir misjonert fra koranen blant kristne virker ikke å bry enkelte. Det finner jeg meget rart. Å undrer hvorfor de er så lunken og uberørt av det hele. Enting er lover og regler vi skal følge, ett annet er hvordan det får oss til å føle. Det virker som for enkelte så er avgudslære helt greit.

Det bør irettesettes og det har det også blitt gjort. Vi kan ikke nekte abrahamson, men vi har sannelig rett til å si ifra. Det burde en kristen være den første til å forstå. Om de er uberørt av dette så burde det ringe noen varsel bjeller etter mitt syn. En slik likgyldighet kan ikke stamme fra noen annet en lunkenhet.
Anonym
#8. Postet 11.02.2018 av Anonym
@Vannmann

Hva ville du sagt til Paulus som kalte en mann som prøvde og villede "“O full of all deceit and all fraud, you son of the devil, you enemy of all righteousness, will you not cease perverting the straight ways of the Lord? "

Hadde du blitt like forferdet da? Tror både Herren og Hans apostler ikke ville tålt dagens lys for mange. De er mer opptatt av verden og politisk korrekthet, enn å irettestte vranglære og de som fører vill.
Anonym
#9. Postet 11.02.2018 av Anonym
bennio77: Jeg forstår ikke hvor jeg motsier meg selv. Syns du sier mye av det samme som meg. At det er riktig med ytringsfrihet, og så får vi irettesette/diskutere, om noen sier noe galt.

Jeg har ikke lest i det hele tatt, den tråden som blidenduer henviser til i åpningsinnlegget. Jeg bare reagerte på, som han sa det: at en muslim hadde blitt "sluppet løs" på forumet. Hvis en ikke-kristen ser ut til å være her for å drive sin misjon på forumet, så syns jeg personen, etter advarsler, kan sparkes ut fra kristendate.
Anonym
#10. Postet 11.02.2018 av Anonym

Kjære bennio77.

Det er blitt sagt av andre, i andre tråder, og nå sier jeg det også: Du vrir og vrenger på det som vi sier slik at du får det til å høres galt ut. Verken jeg eller «kaptein sabeltann» har vel sagt at det er greit å misjonere for islam her på KD. Vi har ikke uttalt oss om det overhodet, og så avslutter du med å si at « Det virker som for enkelte så er avgudslære helt greit». Dermed har du klart å vri det til det stikk motsatte av det vi mener.

Det er helt absurd å stille spørsmål om hva jeg ville sagt til Paulus. For 2000 år siden var det helt andre regler for menneskelig samkvem enn det som gjelder i dag. Og igjen så vrir du det til noe helt annet enn det jeg har sagt. Jeg er slett ikke forferdet over noe, hvor har du det fra? Mitt eneste anliggende var å vise «blidenduer» at hans ordvalg er uheldig, for å si det mildt.
dagen sier: Ønsker alle her inne en fin påske.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16