Faith78 sier: Ønsker alle her en rik og velsignet påskehøytid-
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Erlend90
Opprettet 10.02.2018 av Erlend90, mann, 33 år, Troms.
Monogami- Trofasthet- og "Flørting"
Jeg har i livet ønsket å møte ei jente i ung alder- gifte meg tidlig, og dele hele livet med henne.

Slik det gikk det ikke. Forelsket meg for første gang som 19-åring, i 2009 i ei utrolig snill og pen jente. Men vi skilte lag og jeg har ikke sett henne siden.

Jeg hadde en ungdomsflørt i 2010- litt roting.- har siden dette vært fullstendig ensom og ikke engang hatt en venninne. Jeg møtte i 2016 en dame som var svært vakker, viste interesse for meg og tok meg med hjem. Men hun var langt fra kristen; og ville ikke leve det livet jeg ønsket for oss. Det ble ikke til noe forhold i den retningen jeg ønsket meg. Men jeg ble veldig glad i henne. La oss kalle henne "P".

Nå har jeg møtt en dame som virker som "passer meg" mye bedre. "H". Vi snakker sammen og jeg lurer på om det kan bli noe mellom oss.

Men jeg vil ikke drive på med mer enn en kvinne om gangen. Jeg har ikke lyst til å kaste fra meg "P" for alltid, selv om jeg aldri kommer til å bli hennes kjæreste, så liker jeg henne godt som person og hun har vært en av de viktigste jenter i mitt liv.

Men "H" føler at jeg ikke vier min oppmerksomhet til henne. at "P" kommer i veien.

Samt at jeg brant meg så hardt sist jeg var forelsket. Fridde av hele mitt hjerte og ble avvist. Følte at det jeg hadde, ikke var verdt noe- og kanskje faktisk forkastet deler av meg selv.

(Dumt forklart. Men det er noe slikt).

2. En liten ting til. Jeg tror/har opplevd at noen damer- føler at menn som er ettertraktet, har flere kjærester- er "noe å trakte etter"-. Villig til å slåss og kjempe om plassen. Mens andre jenter blir svært sjalu og vil ha ham kun for seg selv. Og den minste ting, tilogmed at jeg skriver denne tråden- kan være nok at til at jeg mister sjangsen for godt.

Jeg har lite erfaring med kvinner og forhold generelt.

Noen som har råd og veiledning til meg.

^Hilsen Erlend.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 10.02.2018 av Anonym
Du må begynne med deg selv; Vil du følge Herrens spilleregler eller vil du følge verdens?
Ønsker du å gå meg Gud er det lite sannsynlig at Gud vil du skal satse på ei som ikke vil gå i den retningen.

Forventer du Guds hjelp i dette bør du også leve rent til du er gift.

Det finnes mange løfter i bibelen og det er knyttet betingelser til dem alle.
Erlend90
#2. Postet 13.02.2018 av Erlend90
Ikke meningen å være utålmodig.-

Men ingen som kan hjelpe meg?
-Erlend
Erlend90
#3. Postet 16.02.2018 av Erlend90
Hvorfor lar du "P" komme i veien for "H" visst førstnevnte er langt fra (å kunne bli?) kristen, og dere aldri kommer til å bli sammen som du sier?
Fordi man kan bli jævla glad i et menneske,

uansett ka dem synes om deg tilbake!
Faith78 sier: Ønsker alle her en rik og velsignet påskehøytid-
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16