Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 31.12.2017 av Anonym.
NYTTÅRSØNSKE TIL FRELSE
Tidsklemma er et alvorlig problem for de fleste, ikke minst for barnefamilier. Tidsklemma er skapt av denne verden, og hvem som er fyrste i verden sier jo Jesus klart fra om. Ikke noe er bedre enn at folk skal ha det så travelt at overskudd til å lese i Guds ord forsvinner. Når kvelden er kommet er mange så utslitt at da vil de koble ut alle stressende tanker og planer, og bare la seg underholde av tv. Ikke rart det. Det er en som kjenner våre behov bedre enn oss selv.

Men mitt ønske er at vi kunne koble ut tv også av og til, finne oss et rolig sted for oss selv, eller sammens med familie, og begynne å lese litt i Guds ord. Da vil du kanskje til din overraskelse oppdage at du faktisk får bedre tid til det du skal gjøre. Mange har gjort denne erfaringen!

Eller hvorfor ikke begynne å lytte til talere/forkynnere som bare forkynner det Guds ord sier? Har du et headsett kan du høre på det selv om andre ser på tv. På internett finnes gode nettsider hvor slike forkynnere finnes.
Jeg vil anbefale "forkynn.no" og "sunneord.no". Da skulle du ha mer enn nok å velge i, og der finnes også svært gode bibeltimer/kurs, ren undervisning om Bibelen (noe som er ren mangelvare i dag).

Tidsklemma gjør ofte at vi ikke leser Guds ord, men nøyer oss med å gå på møter av ulike slag, så tar vi imot det vi hører der og tar alt for god fisk. Men det bør vi ikke gjøre.
Ved å lese i Guds ord, eller høre på forkynnere som bare legger ut om det som står skrevet, så kan du berge deg selv til frelse.

Jesus kom til jord i menneskeskikkelse KUN for å berge en syndig slekt fra evig fortapelse. Det gjorde han ved å ta den straffen og dommen vi troende skulle hatt, på seg. Straffen og dommen tok han på korset i vårt sted. DET er evangeliet! IKKE NOE ANNET!
Han kom ikke for å la seg tjene, men for å tjene. Han kom i en tjeners skikkelse, utsendt fra Gud for å tjene ham! For VED HAM er i vi alle frelst ved den lidelse og død Gud la på sin egen enbårne Sønn, Jesus Kristus på korset, straffen og dommen Gud la på ham i vårt sted. Er det ikke fantastisk? DETTE er evangeliet, IKKE NOE ANNET!

Hvorfor ikke begynne med å lytte til en tale på de nettsteder jeg har anbefalt?

Dette er mitt store nyttårsønske for alle troende....et NYTTÅRSØNSKE TIL FRELSE for hver den som tror på Jesu Kristus, kommet i kjød, slik han BARE er omtalt i Guds ord.

Nåde være med dere alle!

GODT NYTTÅR!

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16