Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

chrisso577
Opprettet 18.11.2017 av chrisso577, mann, 27 år, Rogaland.
elsker Jesus elektro ?
eg kom over ett arrangemang på facebook av "krussen" eller hva di nå kaller seg innforbi den karismatiske bevegelsen som har disse "get focused" arrangemangene... sammen med alt dette hillsong greiene så vil eg si at eg liker de ikke fordi eg føler de er en agenda bak de som sprer verdslighet innforbi menighetene å slår sammen alle menighetene noe eg tror di gjørr i forberedelse for den falske verdensreligionen til satan... vær forsiktig så du ikke lar deg lure uansett dette var min respons: elsker Jesus elektro? nai eg tror ikke de... musikk e åndelig å vibrasjoner fra musikken påvirke deg på de åndelige.. derfor så kan du se at de er blitt mye mer sinne å hat i samfunnet di siste årene å musikken er og blitt mer hatefull å handler nesten bare om dreping å dop å utroskap osv å viss du ser på samfunnet idag så kan du se hvordan musikken å tv programmer å andre ting påvirker samfunnet.... hjernen din er laget på den måten at de du fokuserer på å bruker tid på de vil hjernen din utvikle seg innen... så når du bruker tid på sinte musikk som gangsta rappa eller metall osv så vil de påvirke deg å din personlighet... Bibelen sier at vi IKKE skal la oss bli påvirket av dette verdenssamfunnet å holde oss separert fra de onde... ja vi skal spre lyset å budskapet å kjærligheten i håp om at flest mulig vil ta imot å bli fylt av de selv ved å komme til Gud å Jesus å dermed og komme utav dette stygge verdenssamfunnet.. men vi skal alikevell holde oss separert fra verden... om du går på byen en kveld i håp om å finne noen som kansje ikke har se godt med seg selv å du finner di å hjelper di osv så er de bra.. er sånt vi skal leve viss vi har en levende tro å spre Guds kjærlighet til verden men vi skal ikke være en del av verden å begynner du å gå på byen å banne å drikke osv osv ja da er du på ville å farlige veier... du må velge mellom Gud å satan å denne verden er ond bare se på all elendigheten.. enten er de krig eller så er de utroskap eller voldtekt eller baksnakking eller lyging å alt aent dårlig oppførsel å di som lever sånt vil gå fortapt... kom ut av verden... dette arrangemange her er ett trist eksempel på sånn kristen "kul" oppførsel som eg virkelig hater for de er lunkenhet som Gud og hater! for du må velge enten Gud eller verden å denne verden tjener satan... så la meg spørr deg om en ting? hvilke type vibes får du i deg når du hører på elektro? er de ro å harmoni å kjærlighet? tror ikke de min venn fordi elektro musikk booster rytmen å pulsen i sjelen din på en dårlig å ubalansert måte som skaper uro i kroppen din.. er derfor elektro er typisk fest musikk hvor folk tar ectasy å alt aent tull! di mister kontroll å lar seg drive av rytmen å rytmen driver di til mørke... du kan ikke være venner med både Gud å verden for verden ligger i mørke å viss du elsker de som verden elsker som er for eks grådighet egoisme baksnakking vold banning bråk å fyll osv osv så er du ikke et barn av Gud! denne verden stinker av synd å er korruptert av de... du kan ikke tjena Gud å leva i synd! syndens lønn er døden! så fortapelsen venter på di som ikke vil omvende seg.. så omvend deg da! Gud elsker deg å vil hente deg tilbake til lyset å alt som er godt men du må ta ett valg mi

Svar på innlegg

chrisso577
#1. Postet 18.11.2017 av chrisso577
min venn men du kan ikke leve på grensen med en fot i verden å en i himmelriket....
Anonym
#2. Postet 19.11.2017 av Anonym
Det er det dummeste jeg har hørt, det er vel teksten du må fordømme, ikke rytmene...Musikk er frekvenser, mennesker har ulik frekvens og energinivå. Elektro kan gi deg energi om du er slapp og nedfor faktisk. Ikke døm andre for sin musikksmak, det bør vel du tenke litt over. Det er mye bra kristen trance og rap. Men om du foretrekker gitar,trekkspill og fele som de fleste forbinner med kristendom, så er jo det din sak. Trance og rap når lengre ut i dag,spesielt til ungdommen. Så å spre det gode budskap med rap eller trance må jo være fantastisk. Men at folk er oppmerksom på pavens interfaith og nye verdens religion, det er riktig.

Kristen elektro
https://www.youtube.com/watch?v=p1mVEZSNhZc

https://www.youtube.com/watch?v=LtktF7yM2NE

DE TI BUD-TECHNO VERSJON
https://www.youtube.com/watch?v=HCJUlsLN_jo

Kristen rap
https://www.youtube.com/watch?v=swyVAokPwS4
Anonym
#3. Postet 19.11.2017 av Anonym
Dette er den vakreste elektrolåta jeg har hørt hvertfall...teksten er nydelig.

https://www.youtube.com/watch?v=8HbKBLJD-oQ&list=PL9ECC1276929CC2B8

Fin.

https://www.youtube.com/watch?v=77ZfKaP6I3I&index=2&list=PL9ECC1276929CC2B8
Anonym
#4. Postet 20.11.2017 av Anonym
Det seiast at Guds veger er uransaklige.

Det var ei tid då fele musikk var "feil" som kristen musikk. Det var faktisk ganske uglesett i bedhusa fordi dei trudde at fanden spelte det instrumentet. Og det var garantert ei tid då
Gitar var feil å bruke til sang.. No er desse flittig brukt i sang og musikk til å opphøye Ham..
Og det er ikkje feil det. Men det er heller ikkje feil og bruke litt meir rocka musikk.. Får da trur eg
man når flere.Eg trur at Jesus elskar all musik som kan brukast til å hylle Ham..
Gud har gitt oss gaver som vi skal bruke til å nå ut til folket. Viss noen kan bruke electro, trance, metall sjangrene til å nå ut til folket så er det veldig bra..

Før så trudde mange ( heldigvis ikkje alle ) forbinder at går du ofte med svarte klede med at då var du
satanist. No er du gother trur eg det kallast no ( der er eg ikkje sikker)
Men slik er det no heldigvis ikkje. Du kan fint hoppe og springe rundt i svarte klede uten at du skal i begravelse eller er verken gother eller satanist.

Eg trur som sagt at Jesus eleker elektro. Jesus elsker dance, trance, hiphop, punk, rock og pop.
Men Ham elsker også gospel, lovsang, hillsong, og salmer.
Jesus elsker alt som kan brukast til å opphøye Ham, til og nå ut til menneskene..
Som Eple her seier. Det er teksten du skal fordømme ikkje rytmen.
Finnes mange gode og oppbyggandes sangar både i trance, electro eller techno..
som både rock og pop også... :)

https://www.youtube.com/watch?v=mDUAtL9GI1E

https://www.youtube.com/watch?v=S_OTz-lpDjw
chrisso577
#5. Postet 20.11.2017 av chrisso577
hey nai rytmen har alt å si... ja eg vett de e lydfrekvenser å rytme å de eg sier er ikke dumt i de hele tatt! aggresiv rytme lager aggresiv rytmenivå i sjelen! Gud å Jesus har sagt klart å tydelig til meg å legge fra meg musikk som heavy metall osv uansett hva tekstene var! vi kommer ikke til å lage slik søppel å bråk musikk i himmelen å slik søppel å bråk musikk samsvarer ikke med harmoni å kjærlighet som Gud er! SÅ NÅR VI HAR FYLT AV SÅNNE UNGDOMS KRISTEN "KUL" ARRANGEMANGER HVOR FOLK STÅR Å ROPER Å SKRIKER Å HOPPER OPP OG NED Å BRÅKER SOM OM DI SKULLE VERT FULLE Å HØRER PÅ BRÅKETE Å FORSTYRRENDE MUSIKK SÅ ER DE NOE SOM ER GALT 1 HEAVY METALL Å ELEKTRO Å GANGSTA RAP Å PUNK OSV OSV ER AV DENNE VERDEN! SE PÅ SAMFUNNET DA FOLKENS! MUSIKKEN HAR BARE BLITT SINTARE Å SINTARE RYTME PÅ MED ÅRENE Å SAMFUNNET ER BLITT VÆRRE Å VÆRRE Å NÅ PRØVER DE Å SNIKE SEG INN I MENIGHETEN...
Anonym
#6. Postet 21.11.2017 av Anonym
Det var nok en personlig beskjed til deg, ikke noe du skulle tre over hodet på alle andre, du har kanskje ikke gått av den frekvensen der hvor du er i livet nå. Men jeg så et TV-program hvor kristne hadde et heavay metall band med kristne låter, det slo an,de nådde ut til mange som likte den sjangeren, satanistene ble spurt om hva de mente om at kristne tok musikksjangeren deres for å spre det glade KRISTNE budskapet, satanistene svarte at de syntes det var noe dritt og likte det ikke,men likevel sa satanistene at taktisk og meget genialt gjort av de kristne,og de måtte smile litt,satanistene har nå fått hardere konkurranse om fansen. Var det ikke Paulus som tilpasset seg omgivelsene uansett hvor han var, for å kunne spre det glade budskapet. Satanistene er i heavy metall miljøet oftest, da må kristne infiltrere disse miljøene å nå menneskene der de er. Så får man ta det derifra, mange skifter jo litt musikksmak med alderen da.
Anonym
#7. Postet 21.11.2017 av Anonym
Ta meg for eksempel, jeg liker trance, så for meg blir heavy metall og kirkeorgel bare bråk,det skjærer i øra,rett og slett.
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16