Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 15.10.2017 av Anonym.
Brusautomat kristne
Hører av å til om kristne som har gitt opp drømmen sin og standaren som kristen(Jesus som rollemodell). De har kanskje ikke lenger tro på helbredelse eller å leve det som bibelen sier.
Noen har opplevd en nær venn eller familiemedlem som var syk, som de bad for men ikke ble frisk. Det endte kanskje med død. Og etter det så ble skuffelsen større enn løftene i bibelen og trøsten fra DHÅ. Det er kjempe tragisk å miste noen man er glad i, og det kan sette oss ut følelsemessig i lange tider. Men som kristne er vi kalt til glede og håp på tross av hva som møter oss i livet. "Gleden i Herren er vår styrke"

Da tenker jeg på brusautomaten som du puttet 20 kroner på og deretter velger cola. Men ingenting skjedde. Kanskje du offret enda en 20 kroning som du tankefull legger på automaten. Men heller ikke denne gangen skjedde det noe. Du går skuffet derfra, med en konklusjon at brusautomaten virker ikke, verken den eller andre brusautomater.

Luk 8:7 Noe falt midt iblant torner, og tornene vokste opp sammen med det og kvalte det.

Er vi kristne blitt en generasjon med brusautomat kristne?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 18.10.2017 av Anonym
Veldig bra innlegg... Kansje er det nettopp slik at vi kristne bruker Gud og Jesus som en brusautomat
og ber om å få det og det. Men så får du ikkje det du vil. Du får ikkje det du ber om. Og då blir man skuffa.
Å spør både seg sjølv og Gud og Jesus kvifor fikk eg ikkje det eg ba om. Kansje tilogmed
så konkluderer man med at Gud og Jesus kan ikkje finnes sidan eg ikkje fikk det eg ba om.

Innlegget ditt fikk meg til å tenke på denne youtube videoen som Vardeneset menighet
https://www.youtube.com/watch?v=r8TgR3hU_Xk der nettopp "bildet" brusautomat blir brukt
Og kansje som eit lite svar så er denne lille videosnutten
https://www.youtube.com/watch?v=T2gsnCcQxlY

Du har kansje rett, har vi kristne blitt en brusautomat kristne, der vi putter på penger å forlanger og få
det og det...

Trur nok at vi alle må bli flinkere til å bli mer åpne for det Gud har planlagt å gje oss.
Anonym
#2. Postet 18.10.2017 av Anonym
Gud har fortalt meg at jeg får det jeg ber om. Han har sagt det for jeg ber i tro og jeg ber etter hans vilje...
Anonym
#3. Postet 18.10.2017 av Anonym
Gud har fortalt meg at jeg får det jeg ber om. Han har sagt det for jeg ber i tro og jeg ber etter hans vilje...
Joh 14:13 Og hva som helst dere ber om i mitt navn, det skal jeg gjøre, for at Faderen skal bli herliggjort i Sønnen. 14 Om dere ber meg om noe i mitt navn, så skal jeg gjøre det!

Du har helt rett i at når vi ber etter Guds vilje, faktisk hva som helst innforbi Guds vilje så vil vi få det. Men hva betyr det?

Det betyr at når vi setter Jesus til Herre i livet, og vi underlegger våres vilje totalt under Hans vilje og autoritet. Her blir hva som helst, bare det Gud vil og ingenting annet. Vi trenger å avkle det gamle menneske og ikle oss Jesus, for at det skal skje.

Det er helt umulig å klare i oss selv å be etter Guds vilje, ingen menneske kan det. Bare Gud i oss kan, så da er det ikke oss men Han i oss som gjør det.
Bamse22 sier: Kaffe, latter, god mat og klining til helgen? ;)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16