Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 07.10.2017 av Anonym.
Berøring fra Herren
Berøring fra Herren...hva legger du i det begrepet?

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 04.11.2017 av Anonym
1) At Guds Ord blir levende og taler inn i livet
2) Fornemmelsen av at Gud hører når jeg ber
3) Å oppleve Guds kjærlighet gjennom bønn.
4) Å oppleve hvor godt og nær Gud/Jesus er gjennom kristen sang og musikk.
5) At andre kristne deler noe som har blitt godt for dem i Bibel og kjenne samfunnet.
Anonym
#2. Postet 04.11.2017 av Anonym
Min forståelse av berøring fra Herren er begrenset av mine opplevelser/åpenbaringer med Herren.

Smak og kjenn at Herren er god.
Anonym
#3. Postet 06.11.2017 av Anonym
At jeg har blitt møtt av Han, sånn som bare Han kan gjennom bibelen, at Den Hellige Ånd gir noe ord/åpenbaring, trøst, formaning eller bli følellses messig møtt og forandret, fornyet til sinns og som menneske i Guds nærvær. Ofte merker andre det på en også :) sånn tenker eller har jeg opplevd det :) Han har møtt meg som et helt menneske og forvandler stadig enns indre og helligjører enn. Har også opplevd å blitt helbredet fra sykdom.

Å bli mer kjent med Han og Hans vilje og få åpenbart mer av Guds karakter og Hans hellighet, barmhjertighet, han som Far, frelser, hjelper berører :) Moses fikk en berøring av Herren, Jeremia ( ve meg sa han når han møtte Guds hellighet) Paulus på Damaskus veien, Peter når han hadde sviktet Jesus, senere tid Nicky Cruse på David Wilkersons møte hvor han møtte Guds kjærlighet så sterkt og så sin synd. Noe Den Hellige Ånd bare kan åpenbare. Mine tanker rundt dette :)

Hva tenker du?
Anonym
#4. Postet 09.11.2017 av Anonym
Jeg ble litt nyskjerrig på hva andre legger i begrepet,for man bruker det gjerne uten en felles betydning? For meg er det når Jesus møter deg der du er...rører ved deg,altså en mere åndelig opplevelse...
Anonym
#5. Postet 10.11.2017 av Anonym
  • Enig: Gud møter meg der jeg er. Det er ikke alltid jeg helt skiller hvem av dem det er, likevel er jo Gud tre: Gud min far, Jesus min venn og DHÅ som leder meg. Gud er nær, ikke langt borte. Han er her, nå _i det daglige. Likevel er Han mektig, veldig, Majestet.Begynnelsen og enden. =)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16