Forum > Religion og tro > Debatt

Erlend90
Opprettet 06.10.2017 av Erlend90, mann, 33 år, Troms.
Hvordan be, og få hjelp?
Jeg er en person som gjerne vil be til gud, og få hjelp til ting.

Men er usikker på hvordan jeg skal gå frem.

Er det så enkelt som å knytte hender, og si "Kjære gud, kan du hjelpe meg med *OSV*"

For jeg tror det kan hjelpe.

:)

Hilsen Erlend.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 07.10.2017 av Anonym
Når du ber til Herren så prater du til han slik du ville gjort til en god venn. Du kan prate til han om alle ting. Du trenger ikke folde hendene en gang. Viktigest er at du prater fra hjerte. Om det du vil si,enten det er av takknemlighet,glede,håp,rådgivning,hjelp, osv.
Men be om de ting som er etter Guds vilje...det er og lurt å be når der ikke er noen forstyrrelser rundt deg. Da er det enklere å høre når herren svarer deg. Vent på bønnesvar..og forvent at han svarer deg. Han kan svare deg der og da...eller etter uker og måneder...eller lenger.
Anonym
#2. Postet 07.10.2017 av Anonym
Første gangen jeg bad, så bad jeg at jeg også ville ha det noen andre hadde(snakket til Gud). Ikke akkurat så veldig ydmyk bønn, men Gud ser til hjertet. Og jeg fikk den samme nådegaven, selv jeg den gangen ikke visste helt hva jeg bad om. Jeg hadde kjent kraften og forholdt meg til Gud, Jesus ble litt for mye for meg. Men etter en mnd, så ble også Jesus en helt naturlig del av livet mitt.

Gud svarer bønn, men på sin måte. For Han er jo Gud
Anonym
#3. Postet 07.10.2017 av Anonym
Jeg er en person som gjerne vil be til gud, og få hjelp til ting.

Men er usikker på hvordan jeg skal gå frem.

Er det så enkelt som å knytte hender, og si "Kjære gud, kan du hjelpe meg med *OSV*"

For jeg tror det kan hjelpe.

:)

Hilsen Erlend.
Absolutt. Vi har en Gud som har talt hvert hår du har på hodet. Han vet hvem vi er, selv før vi ber. Og mest utrolig, Han ønsker vårt fellesskap. Da Han er kjærlighet. Vi har alle gått vill, og trenger Hans ledelse.

Synes bønnen din er fin, Og Jesus vet nøyaktig hva du legger i de ordene.

Ellers vil jeg oppmuntre deg til å fylle deg med Hans Ord, begynn gjerne med Johannes evangeliet. Da det er Guds Ord som er vår autoritet og hjelp her nede.

God bless.
annonseRadio 3:16