Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 30.09.2017 av Anonym.
..alle ting tjener dem til gode som elsker Gud,...
Rom 8:28

Og vi vet at alle ting tjener dem til gode som elsker Gud, dem som efter hans råd er kalt.

Dette står veldig sterkt for meg i disse dager etter et tap av min kjære for noen dager siden.

Hva ligger det i 8:28?
Jeg tolker det slik:
Uansett hva vi må gå igjennom mens vi vandrer på jorden vil det virke til det gode for oss om vi bare velger å stole på at Gud er med oss. Gud ønsker ikke at død og plager skal ramme oss, men når det likevel skjer så vil han snu det til det gode, OM bare vi lar ham få lov til å gjøre det bare han kan.
Vi kommer aldri til å skjønne alt som skjer rundt oss, noe hører bare Herren til...
Når vi står i kampen er det ofte veldig vanskelig å fokusere på Jesus Kristus, men om vi gjør det kan han komme oss til hjelp slik at når vi ser tilbake på det som skjedde ser vi at faktisk så kom det noe godt ut av det.
Hva er det verste som kan skje med en som lever med Jesus i hjertet?..tenk på det..)

Jeg vil sammenligne dette med en GPS som vi har i bilen...) Om vi legger inn Jesus Kristus som mål, i våre hjerter, vil DHÅ alltid lede oss mot Jesus, selv om vi skulle kjøre feil noen ganger underveis. Betingelsene er at vi kjører bilen selv, vi vet hvor vi vil og vi stoler på at vi når frem...

Når vi søker trøst og svar i sorg vil Herren møte oss, alltid. Hvorfor? Fordi han elsker oss og fordi det står i hans ord.

Svar på innlegg

Ingen svar for øyeblikket.
Øystein-Skum93 sier: Jeg vil ikke bo og vil ikke bosette meg en eneste plass nei på Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen nei. Nei og Neitakk
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16