Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 18.09.2017 av Anonym.
Jesus vår rollemodell
Han ble unfanget av DHÅ, men gjorde ingenting før DHÅ kom over Han.
Han ga den samme beskjeden til disiplene:

Luk 24:49 Og se, jeg sender over dere det som min Far har lovt. Men dere skal bli i byen til dere blir ikledd kraft fra det høye.

Hvordan skjer det det i dag, er det noe som vi kristne trenger å innta. Eller er dette en pakke som skjer når vi blir døpt?

Har alle kristne automatisk olje på lampen, eller må den ennå kjøpes?

Svar på innlegg

compaq
#1. Postet 22.09.2017 av compaq
og se, jeg sender over dere som min Far har lovt

Hvem er Min Far? Hva er navnet på min Far?
Anonym
#2. Postet 24.09.2017 av Anonym
Hei compaq, nå skrev jeg om hva kristne skal innta.

jv læren er menneskeskapt, så jeg vet navnet på din far.
compaq
#3. Postet 02.10.2017 av compaq
Jesus kristus lever, ja, du hørte riktig. Jesus lever og han er nå en mektig ånd, han har all myndighet i himmel og jord. Men vet du hva arbeid Jesus leder, et arbeid som berører deg, Ja, det berører deg.

La oss gå til Matt 28: 18-20 : Og Jesus trådte fram og talte til dem og sa: All myndighet i himmelen og på jorden er blitt gitt meg. Gå derfor og gjør disipler av mennesker av alle nasjonene, idet dere døper dem i Faderen og Sønnens og den hellige ånds navn og lærer dem å holde alt det jeg har befalt dere. og se, jeg er med dere alle dager inntil avslutningen på tingenes ordning.

Er du blitt en disippel av Jesus. Jehovas vitner vil med glede hjelpe deg med å bli en disippel av Jesus kristus. hvorfor ikke starte med å lese om Jesus, etterpå kan du meditere over det du leste, hva var det som gjorde størst inntrykk på deg.

www.jw.org

www.gudsnavnet.no
Anonym
#4. Postet 07.10.2017 av Anonym
Slik jeg ser det er det åndsdåpen som er kraften fra det høye. Uten den er man jo litt tafatt. Det blir ikke noe sus over det før man blir åndsdøpt har jeg hørt. Merkelig nok går noen ut å evangeliserer uten den...
Olje på lampen, er ikke det å holde seg nær til Herren? Slik at man ikke blir lunken..
Så nei...oljen kommer ikke automatisk hos alle kristne vil jeg si, den må jobbes med og pleie forholdet til Jesus.
Anonym
#5. Postet 07.10.2017 av Anonym
Han ble unfanget av DHÅ, men gjorde ingenting før DHÅ kom over Han.
Han ga den samme beskjeden til disiplene:

Luk 24:49 Og se, jeg sender over dere det som min Far har lovt. Men dere skal bli i byen til dere blir ikledd kraft fra det høye.

Hvordan skjer det det i dag, er det noe som vi kristne trenger å innta. Eller er dette en pakke som skjer når vi blir døpt?

Har alle kristne automatisk olje på lampen, eller må den ennå kjøpes?
Jesus levde et Gudfryktig liv i 33 år uten å gjøre noe ut av seg, vel vitende om at Han var verdens frelser. Når Gud kallte Han var Han ganske enkelt tilgjengelig. Og Hans 3 årig tjeneste har satt spor for å si det sånn. På samme måte sendte Jesus ut disiplene sine når Jesus så at tiden var riktig.

Disiplene messa ikke alt de kunne gjøre i Jesu navn, men var bare lydige til det Jesus sendte dem til.

Kun Johannes døde en naturlig død.

Peter ble ikke begeistret da en trollmann ønsket å kjøpe salvelsen/Ånden, for å si det sånn. Men salvelsen er en fri gave for de som omvender seg og lever for Jesus.
Angela sier: En mann som vil drikke kaffe ute med meg ? Sandnes / Stavanger
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16