Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 27.08.2017 av Anonym.
Jesus først i livet...
Når man leser profiler her skriver mange at de leter etter en som setter Jesus først i livet, eller de ønsker kontakt med en som elsker Jesus mer enn dem.

Hva legger man egentlig i slike fraser og er man egentlig klar over hva det betyr?
Hva betyr det å sette Jesus først i livet?
Hva betyr det når kjæresten eller ektefellen din elsker Jesus mer enn deg?

Hva det betyr er en ting. Hva de som sier det mener med det kan være en helt annen ting.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 29.08.2017 av Anonym

Om du fikk valget å fornekte din tro og velge en ufrelst parter, eller å velge en kristen/ troende kjæreste....og beholde troen....velger du første valget så setter du ikke Jesus først. Velger du Guds vilje først uansett omstendigheter? Eller velger du Guds vilje når det passer deg?

For meg er det å leve i Guds vilje uansett omstendigheter, mener partneren det samme er man på samme bølgelengde. Og møter forståelse for de valg man gjør, meninger og handlinger.Man blir ett sterkere ETT!


Anonym
#2. Postet 29.08.2017 av Anonym
Om du fikk valget å fornekte din tro og velge en ufrelst parter, eller å velge en kristen/ troende kjæreste....og beholde troen....velger du første valget så setter du ikke Jesus først. Velger du Guds vilje først uansett omstendigheter? Eller velger du Guds vilje når det passer deg?

For meg er det å leve i Guds vilje uansett omstendigheter, mener partneren det samme er man på samme bølgelengde. Og møter forståelse for de valg man gjør, meninger og handlinger.Man blir ett sterkere ETT!

Du svarer vel egentlig ikke på spørsmålene her, men kommer med nye. Jeg trenger ikke overbevises. Jeg skal ha kristen kjæreste. Ble bare nysgjerrig på hva folk legger i disse frasene og om de faktisk vet hva de betyr.

Spørsmålene var:

Hva legger man egentlig i slike fraser og er man egentlig klar over hva det betyr?

Hva betyr det å sette Jesus først i livet?


Hva betyr det når kjæresten eller ektefellen din elsker Jesus mer enn deg?

Anonym
#3. Postet 29.08.2017 av Anonym
Å ha en kristen kjæreste eller ektefelle som elsker meg mer enn Jesus, vil være kjempe skummelt.
Og du kan sikkert kalle deg kristen om du ikke setter Jesus på første plassen, men er du egentlig det?

Hele vitsen med at Jesus dø på et kors for mine synder, er jo at jeg forlater det gamle livet og ikler meg Jesus.
Om vi lever livet i kjødet eller inn og ut av det, så vil vi ikke sette Jesus på første plassen.

Rom 8:10 Dersom Kristus bor i dere, da er nok legemet dødt på grunn av synd, men ånden er liv på grunn av rettferdighet. 11 Men dersom hans Ånd som reiste Jesus opp fra de døde, bor i dere, da skal han som reiste Kristus opp fra de døde, også levendegjøre deres dødelige legemer ved sin Ånd, som bor i dere. 12 Derfor, brødre, skylder vi ikke kjødet noe, så vi skulle leve etter kjødet. 13 For dersom dere lever etter kjødet, da skal dere dø. Men dersom dere ved Ånden tar livet av legemets gjerninger, skal dere leve. 14 For så mange som drives av Guds Ånd, de er Guds barn. 15 Dere fikk jo ikke trelldommens ånd, så dere igjen skulle frykte. Men dere fikk barnekårets Ånd som gjør at vi roper: Abba, Far! 16 Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn. 17 Men er vi barn, da er vi også arvinger. Vi er Guds arvinger og Kristi medarvinger, så sant vi lider med ham, for at vi også skal herliggjøres med ham.

Nå spør du egentlig om folk er kristne, eller bare sier at de er det
Av nåde er dere frelst ved tro...
Hvis man tror og bekjenner at Jesus Kristus er Herre, så er man en kristen. Jeg skal ikke definere folks tro ut over det, men du har rett i at det er mange som tror de er frelst fordi de er døpt og konfirmert, men som egentlig ikke tror.

Spørsmålene derimot var rettet mer mot kristne her inne og om de egentlig vet hva frasene betyr.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16