Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

roy2
Opprettet 05.08.2017 av roy2, mann, 51 år, Vest-Agder.
King James Bibelen på engelsk sammenlignet med moderne Bibeloversettelser.
Her vil jeg skrive ned avslørende og interessante dvder som klart og tydelig viser at den engelske King James Bibelen på engelsk er Guds bevarte ord på engelsk mens moderne bibeloversettelser er løgnaktige, korrupte og som har den antikristne ånd i seg. Jeg vil skrive ned nettsider og hva de forskjellige dvdene heter så de som vil kan bestille disse dvdene på internett. Jeg vil selvfølgelig anbefale at dere bestiller alle disse dvdene men det må dere selv bestemme. www.adullamfilms.com Denne dvden heter.: A lamp in the dark. www.solvefamilyproblems.org Denne dvden heter.: Reasons why I use only the KJV Bible. www.wayoflife.org 3 dvder i et kover og de heter.: Why we hold to the King James Bible.

Svar på innlegg

sofie777
#1. Postet 05.08.2017 av sofie777
Husk at KJV også har blitt oversatt fra arameisk og gresk. Hvem er du som kan overprøve Guds hellige ord? Jeg tror at alle oversettelser har noe rett og noe feil og om man låser seg til en oversettelse, går man glipp av mange velsignelser både for seg selv og når man skal vitne for andre.

Mange har blitt frelst uten at de vet at det eksisterer en KJV en gang, kanskje de bare har hørt litt fra den veldig frie "En levende bok" eller tilsvarende på andre språk. Det betyr ikke at de ikke kommer til himmelen fordi de ble frelst fra feil oversettelse. Og hva med de misjonærene som oversatte og til og med skrev ned nye språk i Afrika ut fra den oversettelsen de hadde tilgjengelig på den tiden. Er ikke de stammene frelst siden de har "feil" bibel?

Jeg personlig blir mektig irritert over de som mener som deg. Det gjør det absolutt ikke lettere for deg å få deg dame (siden du er her på denne siden).
roy2
#2. Postet 06.08.2017 av roy2
Enten var det ikke plass til å skrive inn den siste nettsiden med anbefalte dvder eller så fikk jeg det ikke til men da får jeg skrive det her da.: www.bibledoug.com En dvd heter.: One book stands alone DVD l (Salvation). En annen dvd heter.: One book stands alone DVD ll (Deity). En tredje dvd heter.: One book stands alone DVD lll (Rome's influence). En fjerde dvd heter.: One book stands alone DVD lV (NKJ PerVersion).
Anonym
#3. Postet 06.08.2017 av Anonym
Her vil jeg skrive ned avslørende og interessante dvder som klart og tydelig viser at den engelske King James Bibelen på engelsk er Guds bevarte ord på engelsk mens moderne bibeloversettelser er løgnaktige, korrupte og som har den antikristne ånd i seg.
Du fortsetter å spre vås.

Selvsagt er ikke andre oversettelser fulle av løgn og vranglære, men om du liker KJV best så er det fint for deg. Jeg har lest KJV og jeg har lest NKJV. Innholdet er det samme, men i NKJV er språket modernisert. Det samme ser vi i norske oversettelser. Språket i 1930 er ikke det samme som idag, derfor er det helt naturlig at man moderniserer språket i en Bibel som skal leses i 2017.

Jeg har også sammenlignet KJV og NKJV med norske oversettelser og innholdet er det samme. Så, les din KJV med glede, men slutt å spre konspirasjonsteorier du ikke kan bevise.
roy2
#4. Postet 06.08.2017 av roy2
Da vil jeg bare oppfordre dere til å bestile. Jeg vil anbefale dere å ikke la negative og hatefulle kommentarer her på denne posten forhindre dere i å bestille 1 flere eller alle disse dvdene. Jeg vil anbefale dere å bestille alle disse dvdene. Jeg vil be dere til å lytte til Den Hellige Ånd.
Anonym
#5. Postet 06.08.2017 av Anonym
Da vil jeg bare oppfordre dere til å bestile. Jeg vil anbefale dere å ikke la negative og hatefulle kommentarer her på denne posten forhindre dere i å bestille 1 flere eller alle disse dvdene. Jeg vil anbefale dere å bestille alle disse dvdene. Jeg vil be dere til å lytte til Den Hellige Ånd.
Det er ingen her som sprer hat. Du publiserer påstander som er konspirasjoner og i tillegg blander du inn Den Hellige Ånd i ditt vås! På toppen av alt så anbefaler du folk å bruke penger på bestille DVDer som skal bevise at du har rett.

Bibelen er oversatt til over 3000 språk og du har fantasi nok til å påstå at 2999 av dem er falske, sprer vranglære, er korrupte og påvirket av mørke åndsmakter. Tror du ikke på en allmektig Gud? Tror du ikke at dersom det var slik du sier at det er, så ville Gud ha avslørt dette for mange hundre år siden, helt gratis til og med?

Det du driver med her er bare tøv og ville fantasier. Skal man snakke om åndsmakter i denne sammenheng må det være at de jobber hardt for å fjerne ditt fokus fra Jesus, nåden og evangeliet.
gunnarr
#6. Postet 06.08.2017 av gunnarr
Visst KJV er Guds bevarte bibel på engelsk hvorfor er det så mye feil i den? Selv oversetterne (47) skrev at deres versjon ikke var perfekt og at alle oversettelser er nyttige osv. Det ble jo til og med skrevet alternative tydninger av ord i margen, hvorfor det visst 1611 KJV var "perfekt". Og hva med alle rettelsene i de (mange) senere utgavene?? 2 Tim 3:16
roy2
#7. Postet 06.08.2017 av roy2
Hei Gunnarr da vil jeg anbefale deg å bestille disse dvdene. Jeg tror du vil få svar på dine spørsmål når du har sett på disse dvdene.
gunnarr
#8. Postet 06.08.2017 av gunnarr
Spørsmålene var ment til deg, heller diskutere det her.

Les hva oversetterne selv skrev i "Translaters to the Reader" i 1611 utgaven. Alle "KJV-only" burde lese det, og se selv at oversetterne mente alle oversettelser, da og i fremtiden, er verdifulle. Og at de selv ikke var ufeilbarlige, som man kan se på alle revisjonene og rettelsene som kom senere.

De fikk instrukser fra kongen for hvordan det skulle gjennomføres; f.eks., (fritt oversatt) 1. " DEN ORDINÆRE BIBELEN LEST I KIRKEN, TIL VANLIG KALT BISHOP`S BIBLE, SKAL FØLGES, OG SÅ LITE FORANDRES SOM ORIGINALEN VIL TILLATE"

Og ikke minst instruks nummer 3:"DE GAMLE EKKLESIASTISKE ORDENE SKAL BEHOLDES, SOM ORDET KIRKE, IKKE Å BLI OVERSATT TIL MENIGHET" ("The old ecclesiastical words to be kept, as the word church, not to be translated congregation)." KJV var en kirkepolitisk oversettelse, og skulle overta for de mer folkelige biblene, som Geneva Bible.
Anonym
#9. Postet 06.08.2017 av Anonym
Biblene våre er alle oversettelser og ulike språk vil nødvendigvis bruke ord som ikke har betyr nøyaktig det samme. Jeg tror det er lurt å ha ulike bibler, gjerne KJB, og sammenligne de tekstene som vi synes er uklare.
Så kan vi også be Gud om å lære oss å ta til oss den oversettelsen som han har mest behag i....problem solved...).

Be før du åpner bibelen(e)....
Anonym
#10. Postet 06.08.2017 av Anonym
Det er mange dårlige bibeloversettelser som både legger til og trekker fra ord (og setninger). King James er av de bedre, men den er langt fra feilfri. Ta f. eks Apg 7:45. King James har oversatt til Jesus, absolutt alle andre oversettelser bruker Josva som er korrekt. Både Josva og Jesus er samme navn på hebraisk, så det er en ærlig feil. Men å påstå at KJB er Guds bevarte ord på engelsk det blir for dumt. Man kan jo også spørre seg hvorfor Yacov (Jakobs brev) ble oversatt til James som tilfeldig også var kongens navn.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16