dagen sier: Ønsker alle her inne en fin påske.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 04.08.2017 av Anonym.
Guds ord blir prekt I menigheten, men hva er Guds ord?
Jeg har vært på mange møter og hørt på talere. Men det som slår meg er at jeg noen ganger ikke husker hva taleren sa, selv rett etter talen.

Så var det Guds ord som ble forkynt, eller ble det bare lest fra bibelen. Kanskje jeg ikke følgte med, eller budskapet var til en annen.

Så hva er Guds ord?

Kanskje flere enn meg sitter med en lignende erfaring.

Svar på innlegg

Lene
#1. Postet 04.08.2017 av Lene
Slik er det vel for mange. Noen ganger husker man ingenting fra talen, andre ganger husker man noe, kanskje bare ett ord... og andre ganger igjen har du virkelig fått noe å tenke over.
Jeg tror at Gud porsjonerer ut sitt ord sånn.

Min far var flink til å snakke om talene han hørte,eller som vi hørte sammen. Han kunne gjengi og snakke levende etterpå om det han hadde hørt. Husker at jeg engang, etter et møte, sa til han at jeg husket ingenting fra talen. Da svarte han at du må be om at Den Hellige Ånd må opplyse deg, gi deg et hørende øre og et hjerte til å tro,... men du deltok jo i salmesang og bønn, det er også Gud velbehagelig.
roy2
#2. Postet 05.08.2017 av roy2
Det er bare KIng James Bibelen på engelsk som er Guds bevarte ord. Alle andre Bibeloversettelser er desverre veldig løgnaktige og har den antikristne ånd i seg. Det er selfølgelig veldig tragisk at moderne bibeloversettelser er så elendige. Ja vi trenger virkelig en ny Bibeloversettelse der menneskene som er involvrt i denne oversettelsen alle er drevet av Den HelligeÅnd!
Anonym
#3. Postet 05.08.2017 av Anonym
Det er bare KIng James Bibelen på engelsk som er Guds bevarte ord. Alle andre Bibeloversettelser er desverre veldig løgnaktige og har den antikristne ånd i seg. Det er selfølgelig veldig tragisk at moderne bibeloversettelser er så elendige. Ja vi trenger virkelig en ny Bibeloversettelse der menneskene som er involvrt i denne oversettelsen alle er drevet av Den HelligeÅnd!
Dette er selvsagt bare tull! Budskapet blir ikke til vranglære og løgn bare fordi man moderniserer språkdrakten i Bibelen.

Hvis man ser på de personene som står bak de norske oversettelsene, så er det ingen tvil om at de fleste av dem er drevet av DHÅ. Jeg kjenner flere av dem. Det viktigste er vel at de har kunnskap om språkene grunntekstene er skrevet på og hvordan dette skal oversettes til norsk.
Anonym
#4. Postet 07.08.2017 av Anonym

...så en jomfru er bare en pike? den nye oversettelsen tar bort noe av budskapet og da blir det vranglære....


Anonym
#5. Postet 07.08.2017 av Anonym

Husker man ikke talen, så er vel talen dårlig da...og lite inspirert av ånden. Der er mange som taler om noe som herren ikke har gitt dem. Ei heller slipper ånden til i møter...men talen eller temaet for møtet treffer ikke altid like bra...men da var budskapet til noen andre.


chrisso577
#6. Postet 07.08.2017 av chrisso577

Husker man ikke talen, så er vel talen dårlig da...og lite inspirert av ånden. Der er mange som taler om noe som herren ikke har gitt dem. Ei heller slipper ånden til i møter...men talen eller temaet for møtet treffer ikke altid like bra...men da var budskapet til noen andre.


trenger ikke alltid være de... kan godt være den som hører har konsentrasjon problemer eller andre årsaker som gjør at budskapet ikke går inn... sier ikke at trådstarter har de men eg bare sier de :)
Anonym
#7. Postet 08.08.2017 av Anonym
Det er Jesus som er ordet. Han gjorde ingenting av seg selv, bare det Han så faderen gjorde.

Salvelse er helt nødvendig, ingen kan gjøre Jesu gjerning uten Jesu kraft. Ellers blir det egetstrev.

Jesus er vår rollemodell, og uten Han kan vi intet gjøre.
Jeg er nok ikke ferdig å grunne på hva Guds ord er, og det er nok noe mer enn den rette oversettelsen.
dagen sier: Ønsker alle her inne en fin påske.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16