Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Erlend90
Opprettet 26.07.2017 av Erlend90, mann, 33 år, Troms.
Erfaringer med "healing"
Hei!

Jeg mottok "healing" fra en gruppe mennesker sør i landet; og opplevde å bli bekymringsfri og full av energi. Det var såkalt "fjernhealing" der jeg ikke oppga annet enn mitt navn. Syns det er bemerkelsesverdig at noen som bor 200mil unna kan påvirke meg og sinnet mitt i så stor grad.

Takke seg til at de var snille. For jeg merka det veldig godt. Noe i meg synes dette virker litt "shady". Men jeg hadde godt av det, og kunne gjerne tenke meg å oppleve dette igjen; kanskje spesielt om/når man virkelig trenger hjelp.

Tjenesten var gratis og uten forpliktelser.

Hva synes dere om slikt?

-Erlend

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 26.07.2017 av Anonym
Hei! Jeg mottok "healing" fra en gruppe mennesker sør i landet; og opplevde å bli bekymringsfri og full av energi. Det var såkalt "fjernhealing" der jeg ikke oppga annet enn mitt navn. Syns det er bemerkelsesverdig at noen som bor 200mil unna kan påvirke meg og sinnet mitt i så stor grad.

Takke seg til at de var snille. For jeg merka det veldig godt. Noe i meg synes dette virker litt "shady". Men jeg hadde godt av det, og kunne gjerne tenke meg å oppleve dette igjen; kanskje spesielt om/når man virkelig trenger hjelp. Tjenesten var gratis og uten forpliktelser. Hva synes dere om slikt? -Erlend
Selvsagt tror jeg på helbredelse og gjennopprettelse ved bønn og håndspåleggelse i Jesu navn, men for meg er dette å leke med åndeverdens mørke side. Satan i forkledning. Jeg skal ikke dømme noen, men som kristen ville jeg holdt meg langt unna.
Anonym
#2. Postet 26.07.2017 av Anonym
Ut fra hva dette høres ut som vil jeg si meg enig med remiS. Dette ville jeg holdt meg langt unna. At det tilsynelatende "virker" forandrer ikke på akkurat det. Slipper du inn demoniske krefter vil de i den åndelige verden få en "rett" på deg.
Anonym
#3. Postet 26.07.2017 av Anonym
Jeg ville holdt meg langt unna. Selv om det gir en god følelse så vil ikke det si at det er av det gode. Mennesker har søkt hjelp i mørke krefter siden tidenes morgen. Medium, shaman og "healere"etc Om det ikke er gjort i Jesu navn så ville jeg vært svært kritisk til hva som faktisk påvirker deg.
chrisso577
#4. Postet 26.07.2017 av chrisso577
ver forsiktig med hvilken healing krefter du utsetter deg for... falsk healing som ikke er gjort i Guds navn er og en illusion... innforbi alle mytologier osv så er de healing involvert... men di mytologiske "gudene" som i realitet er falne engler bruker en falsk type healing med andre ord heksekraft... hvorfor de? fordi bare Gud kan skape ekte liv å derfor reparere de fullkomment og... den healingen som er brukt på deg er magi som bare virker så lenge di holder den aktiv på deg.... med andre ord di kan ta "healingen" tilbake... ekte healing kommer fra Gud å de helbreder sykdommen skikkelig :) vær forsiktig med hvem du lar legge hender på deg... i mange kirke miljøer er de og folk som tror di har DHÅ men som i realitet har oppvåknet kundalinien å de er slike typiske kirke miljøer hvor di legger hender på hverandre å "gir" de di tror er DHÅ osv å folk detter i bakken å enten ler eller griner eller roper eller rister osv osv... men bare Gud kan gi å har autoritet til å gi DHÅ med tanke på at de er selve Ånden til Gud!!!! selv så har eg nettopp begynt å bruke healing kreftene som Gud har gitt meg :) å har hatt episoder hvor de funker... men selv om eg har nettopp begynt å helbrede andre så har eg og helbreda meg sjøl eller ja Gud har helbreda meg selfølgelig å de ville eg og ha prøvd viss eg var deg :) ta hendene på de området hvor de gjelder å be om helbredelse så vil de sikkert skje noe så lenge du er født på ny å gjør de i sannhet :) go bedring å be Gud om å og fjerne alle negative krefter rundt deg å God bless folkens :)
Anonym
#5. Postet 28.07.2017 av Anonym
Hold deg unna alt med healing,at det er fjernhealing gjør det ikke mindrw skummelr...åndeverden er allstedsværende,det er det samme om man sitter på andre siden av kloden. Derfor fungerer også helbredelse om man ver over telefon eller tvruta o.l kom seg heller på ett møte å bli bedt for,om du trenger det. Gå til kilden ikke til mørke og mr copycat. Healing er satan krefter og mørkets krwfter du keker med. Slipper du inn slije krefter inn i livet ditt vil der definitivt få konsekvenser... vend deg og om og bli renset av jesu blod. Guds kraft er sterker enn den som er i verden!
chrisso577
#6. Postet 01.08.2017 av chrisso577
Hold deg unna alt med healing,at det er fjernhealing gjør det ikke mindrw skummelr...åndeverden er allstedsværende,det er det samme om man sitter på andre siden av kloden. Derfor fungerer også helbredelse om man ver over telefon eller tvruta o.l kom seg heller på ett møte å bli bedt for,om du trenger det. Gå til kilden ikke til mørke og mr copycat. Healing er satan krefter og mørkets krwfter du keker med. Slipper du inn slije krefter inn i livet ditt vil der definitivt få konsekvenser... vend deg og om og bli renset av jesu blod. Guds kraft er sterker enn den som er i verden!
ikke all healing er fra satan!! healing er og en åndegave vi kan få når vi blir født på ny å får DHÅ i oss å vi kan og be om den!!! alle born again kristne kan få evnen til å helbrede!! men ja finnes healing som er heksekraft og... men ikke all healing er de!! foreslår at du leser den første kommentaren min i dette innlegget :) Gud velsigne deg <3
Anonym
#7. Postet 01.08.2017 av Anonym
ikke all healing er fra satan!! healing er og en åndegave vi kan få når vi blir født på ny å får DHÅ i oss å vi kan og be om den!!! alle born again kristne kan få evnen til å helbrede!! men ja finnes healing som er heksekraft og... men ikke all healing er de!! foreslår at du leser den første kommentaren min i dette innlegget :) Gud velsigne deg <3
Viktig å ikke blande kortene her. Mange gjør det, blander Jesus inn med New Age. Det er falske og mørke åndskrefter man skal holde seg langt unna! Så, i dette tilfelle hvor det er snakk om fjernhealing, er det noe man skal holde seg langt unna!

Kristne som ber for syke kaller seg heller ikke healere eller medium. Har man noe man trenger forbønn eller håndspåleggelse for skal man oppsøke en kristen og/eller en menighet/kirke hvor man ber og hvor man tror på helbredelse ved bønn.
Anonym
#8. Postet 01.08.2017 av Anonym
Gud driver ikke med healing i dag. Hvis han gjorde det ville ikke noen være syke. Gud velger ikke hvem som skal helbredes. Faktisk er det slik at de lidelsene som inntreffer oss er enten et resultat av fordervelsens trelldom, eller de ondes styremakter. Gud ønsker å bruke de lidelsene vi troende går igjennom til å bygge oss opp i vårt indre menneske. Paulus spurte Jesus tre ganger om bli frigjort fra den lidelsen han var under, men Jesus sa at Hans nåde er nok:

9 Og Han sa til meg: "Min nåde er tilstrekkelig for deg, for Min kraft blir gjort fullkommen i svakhet." Derfor vil jeg helst rose meg av mine skrøpeligheter, for at Kristi kraft kan hvile over meg. 10 Derfor har jeg behag i mine skrøpeligheter, i bebreidelser, i nød, i forfølgelser og i trengsler for Kristi skyld. For når jeg er svak, da er jeg sterk. 2. Korinterbrev 12:9-10

Paulus vil ikke at vi skal være uvitende om denne doktrinen, men Satan har vært meget suksessrik i å skjule dette. I tillegg kan Satan og hans demoner heale til en viss grad. I tillegg kan det også være menneskers overtro som gjør at de føler seg bedre. Det beste er å følge Guds ord og forkaste doktriner som ikke finnes i Bibelen, slik som tungetale og helbredelse, som kun var tegn på at himmelens rike var nær. Men som alle vet så er ikke himmelens rike kommet, for Jesus sitter ikke på Davids trone og regjerer fra Jerusalem. Guds program med Israel er på pause, men i dag i Guds nådes frelseshusholdning, kan alle bli frelst gjennom det Jesus gjorde på korset. Paulus er aopstelen for oss, Kristi legeme, og doktrinen for oss finnes altså kun i brevene til Paulus.

Jeg kan anbefale deg å studere Bibelen delt på rett måte (2.Tim 2:15) så vil du ikke lengre bli forført av vranglære som lurer overalt. Guds fred.

Med vennlig hilsen
Morten
Anonym
#9. Postet 01.08.2017 av Anonym
morenRH
Hva slags bøker leser du?
Anonym
#10. Postet 01.08.2017 av Anonym
Jeg leser stort sett bibelen, men har lest bøker som handler om dispensationalisme. Om du er interessert kan jeg sende deg noen bøker:)
Øystein-Skum93 sier: Kun hele Vestlandet, Svalbard og Longyearbyen er uaktuelt og helt uaktuelt for meg å finne kjæreste og kone
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16