Angela sier: Alle mann inni har sover i årevis bare. :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 18.07.2017 av Anonym.
Jesus Lever! - Sommerens vitnesbyrd
I løpet av sommeren har jeg hørt om flere hendelser hvor mennesker har møtt Jesus og blitt frelst. To av dem skal jeg forsøke å viderefortelle her.

Den første historien stammer fra min egen menighet, Oslo Kristne Senter. Ei muslimsk dame var i en veldig vanskelig situasjon og i fortvilelse og frustrasjon tok hun kontakt med en spåkone i sitt hjemland (det bør nevnes at hjemlandet hennes er sterkt konservativt muslimsk og at bruken av spåkoner er ikke akseptert der). Spåkonen svarer denne muslimske kvinnen: Jeg forstår ikke dette, men det eneste jeg ser er et kors.

Kvinnen googler kirke og finner Romerikskirken. Kommer inn på et søndagsmøte og hører om en kjærlig Gud, om Guds nåde og Jesus som elsker henne. Hun tar imot Jesus og blir frelst. Tenk at Gud bruker alle midler for å kalle på søkende mennesker.

Den andre hendelsen skjedde i Uppsala. En lærer på Livets Ords barneskole var ute på en sosialiseringstur med en elev med Downs Syndrom. Plutselig stopper gutten ved et bussholdeplass og sier at han skal synge en sang og at sangen handler om et tre. Læreren drar litt på smilebåndet, men lar gutten synge. Gutten synger med stor innlevelse og av full hals.

Plutselig kommer det ei dame bort til denne læreren og spør hvorfor gutten synger denne sangen. Læreren må si som sant er at han ikke vet hvorfor. Da begynner kvinnen å gråte og forteller sin historie. Hun han hadde bestemt seg for å ta sitt eget liv, men bestemte seg for å be til Gud først. Da hadde hun sagt til Gud at om han virkelig fantes så måtte han gjøre så hun hørte den sangen dagen etter. Når hun da hørte denne gutten synge den sangen knakk hun sammen. Læreren fikk muligheten til å be for denne kvinnen og hun tok imot Jesus midt i Uppsala sentrum.

Læreren fortalte dette til foreldrene og de var jo veldig nysgjerrig på hvilken sang gutten hadde sunget, men han kunne ikke den sangen. Med andre ord var det Gud som la sangen i munnen hans.

Gud kan bruke alt og alle for å vise seg for mennesker.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 30.07.2017 av Anonym
Halleluja!!
Angela sier: Alle mann inni har sover i årevis bare. :)
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16