Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

chrisso577
Opprettet 17.07.2017 av chrisso577, mann, 27 år, Rogaland.
har du den Hellige ånd ideg eller har du oppvåknet kundalinien ?
desverre så er de mange kristne idag spessielt innforbi di karismatiske menigheten som tror di har DHÅ men som ikke har de... for å si de slikt... ingen person kan gi deg DHÅ bare Gud kan gjøre de når du åpner deg i tro for han!!! så eg referer til di pastorene som legger hånden på pannen til folk slik at di detter i bakken å rister eller ler eller griner elller hva de nå enn er som sjer med dem.. de varierer jo fra person til person men faktaen angående pastorer som dette er at di er satans disipler å di holder på med kundalini yoga... eg skal ikke gå for detaljert inn i de nå for blir for mye å skrive + har allerede skrevet 2 lange innlegg allerede så pauser den litt men skal finne link til en go video som blir denne her:

https://www.youtube.com/watch?v=WfXmDkQiE2o

kommer ikke til å skrive noe detaljert om kundalini tror eg for da må eg innpå masse ting som blir for mye å skrive om... men har begynt å lage videoer på fritiden hvor eg snakker om forkjelligt innforbi troen å historie osv så viss du vil følge med på de så kan du bare sende meg mld så kan eg sende deg facebooken min :) for eg kommer sikkert til å lage en video hvor eg snakker om slike ting :) Gud velsigne deg <3 å viss de er kundalini du er blitt utsatt for så kan du fortsatt få DHÅ :) her er ett vitnesbyrd fra en som var i new age før å som senere møtte Gud å Yeshua <3

https://www.youtube.com/watch?v=cMu5F2icsT8

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 17.07.2017 av Anonym
Kundalini-alarm Infiltrerer fremmede ånder menigheten?
En bok av Andrew Strom © 2010. Alle rettigheter reservert.
Originalens tittel: Kundalini Warning. Are false spirits invading the church?
Tillatelse gis til å kopiere og sende rundt kopier av denne boken (både originalen og denne oversettelsen) – så lenge det gjøres vederlagsfritt. Så ja, du kan kopiere den! Imidlertid kan ikke denne boken bli trykt opp på nytt i bokform eller lagt ut på Internett uten forfatters tillatelse.
Norsk oversettelse: Sigmund V. Ådnøy 2010

Har oversettelsen på pdf, men det er ikke noen plass å legge den her. Kan eventuelt sende på pm.
Dette er viktig for alle oss som er i karismatiske miljøer. Vi skal være forsiktige med hva vi tar inn.
Har også egne erfaringerer med kundulini, den finnes
Anonym
#2. Postet 17.07.2017 av Anonym
Litt fra boka:

La meg for ordens skyld være litt tydelig før jeg starter. Jeg skriver ikke dette som en ”outsider”. Jeg har vært en del av den karismatiske bevegelsen i mer enn 25 år – og jeg var involvert i den moderne ”profetiske” bevegelsen i over et tiår. Så jeg kommer ikke her fra ”utsiden” med en dømmende pekefinger. Men det fins ting i bevegelsen vår som har blitt ytterst syke og ugudelige. Hvem kan nekte for det? Faktisk kjenner jeg til mange som ikke lenger ønsker å ha merkelappen ”karismatisk” i det hele tatt. Er det mulig at ”invasjonen” av bisarre og ubibelske ting som vi har sett pågå de siste seksten år, står bak mye av dette? Det er hva de følgende sidene søker å avdekke.
Så hvor begynner vi? Vel – se for deg dette: Det er 2010. Det står to ledere på scenen på et stort kristent arrangement. Men dette er ingen vanlig sammenkomst. Mennene ser ut til å være ravende fulle eller – bokstavelig talt – ”steine”. Likevel roper de kristne i publikum ut sine bifall mens de slipper latteren løs. Til forbauselse patter en av mennene på scenen på noe som ser ut omtrent som en marihuana-sigarett – i det minste er det det inntrykket han gir der han raver rundt på scenen. Men det er ikke virkelig marihuana. Det er en liten ”Jesus”-dukke av plastikk som han patter på – og han kaller dette ”å ta et blås av Ånden”. Mennene henstiller folkemengden til å gjøre det samme – til å bli ”drukne i ånden” ved å ”ta et blås av Ånden” slik som de gjør. Og mange følger på.
Hvem er disse mennene? De er John Crowder (som selv beskriver seg som ”ny mystiker”) og hans medsammensvorne Ben Dunn. Velkommen til ”River”-bevegelsens nye ansikt. Disse er mennene bak ”Sloshfest” og ”Drukken herlighet”-turneene. Og innflytelsen deres har vokst enormt i den karismatiske bevegelsen – spesielt blant ungdommen

Enhver som tror at dette bare er en eller annen liten ”utkant”-gruppe, må tro om igjen. I senere år har den ene eller andre av disse karene delt plattform med karismatiske stjerner som James Goll, Heidi Baker, Cal Pierce (berømt for ”Healing Rooms”), Bobby Conner eller Patricia King. Crowder er en venn og beundrer av Todd Bentley. Og hans partner Ben Dunn har blitt invitert til å undervise ved Bill Johnsons berømte Bethel School of Ministry i Redding, California. Disse karene er nå virkelige ”navn” i bevegelsen – lyttet til på stor skala og beundret av mange. Crowders bok ”The New Mystics” har slått svært godt an blant dem som ser seg som en del av “River”-fornyelsen.
I 2010 annonserte John Crowders egen nettside for treningsskolen hans på følgende måte:
”Smak på Åndens dype saker … Vår mystikkskole er et intensivt tre dagers kurs med dyptgående instruksjon, aktivering og overføring ved håndspåleggelse (”hands-on impartation”) med John Crowder … I disse kursene vil du:
Operere i transer/henrykkelser, ekstaser og ekstatisk bønn
Oppleve fysiske fenomen av mystisisme
Bli aktivert i skapende mirakler, tegn og under
Forstå og få tilgang til New Creation Realities (”Ny skapelse”/”- skapning”-realiteter)
Anonym
#3. Postet 17.07.2017 av Anonym
Det er viktig å kjenne DHÅ sin natur, han er jo en person.

Den hellige ånd kan ikke annonseres eller "brukes", det er Guds ånd.
Nådegavene kan misbrukes og det hviler et stort ansvar på oss som har mottatt DHÅ.

DHÅ herliggjør alltid Jesus, det er hans hensikt. Dersom Jesus ikke er fokuset i denne sammenheng er det verdt å være obs.

DHÅ er hellig og må behandles med den største respekt. Den ER jo Gud.

Satans ånder/demoner immiterer selvsagt Gud for å forlede. Han har god trening i det. Med litt kunnskap og bevissthet kan vi skjelne ånder. Det er jo en av nådegavene også.
Satan kan bare immitere/forlede/lure/tåkelegge.Han har bare den makten vi gir han fordi vi ikke er bevisst vår makt.
Han er beseiret en gang for alle i en fullstendig seier på korset.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16