Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

chrisso577
Opprettet 14.05.2017 av chrisso577, mann, 27 år, Rogaland.
viktig les !!!!!
eg vil bare skriva dette fordi eg synes de e viktig å huske på... som brødre å søstre i kristus så skal vi jo stå sammen i troen å hjelpe hverandre ;) å da synes eg de blir litt dumt når folk skybbe hverandre vekk.. viss en fremmed kommer til deg å begynner å snakke osv så kan de godt være at de er den Hellige Ånd som har ledet personen å at de er meningen at du skal hjelpe han/henne osv... blei sjøl kasta ut av en norsk kristne gruppa for noen dager siden å anklaget for vranglære bare fordi eg kommenterte at de e lørdag som e sabbath å hellig dag å ikke søndag osv... eg tenker at har me ulike syn på ting så burde me kunne snakke om de å på en rolig å voksen måte å så gå i dypden i bibelen å be til Gud for å finne svar istedenfor å oppføre oss som fariseere å begynne å kjefte på hverandre å blokere osv.... har og opplevd når de har vert tider eg har slitt osv å Gud har leda meg til folk som eg skulle snakka me men så har di ignorert å snudd ryggen til osv... noe eg synes blir for dumt når vi skal hjelpe hverandre osv å med tanke på hvilken tid vi lever i så trenger vi samhold nå mer enn noen sinne.. når vi er brødre å søstre i troen så er vi jo en familie å forstår ikke hvorfor vi skal behandle hverandre som fremmede osv.. synes de blir for dumt... anklager ingen å sier heller ikke at eg e bedre enn andre men synes alikevell de er en viktig ting å tenke på :) du vett aldri hva som er grunnen for at noen tar kontakt å når vi er født på ny i Ånden så burde de hvertfall ikke være noe problem å være åpen mot andre mennesker osv vi skal jo tross alt være lys i mørke å dele lyset med så mange som mulig å med hverandre når vi trenger fellesskap :) å de viktigeste er jo å ha fellesskap med vår far i himmelen Elohim <3 så ja elske dåkke å de gjørr Far i himmelen og å Guds fred :)

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 14.05.2017 av Anonym

Amen! Du er og blir en sann Kristen Chris! Om hele verden hater deg så bare husk at Jeshua ELSKER deg!

Galatians 4:16 Have I become your enemy by telling you the truth?

Anonym
#2. Postet 14.05.2017 av Anonym
Det du opplever er ikke kjekt chrisso577, men det er helt normalt.
Alle som har fått et kall fra Gud og går på kallet vil møte motstand 2 Tim 3:12.
Da er jo dette en fin anledning til tilgi "tilgi dem for de vet ikke hva de gjør"
Men det aller viktigste er hva vi gjør, og at vi bevarer hjerte.
Jeremia 17:10 Jeg, Herren, ransaker hjerter og prøver nyrer. Jeg gir enhver etter hans ferd, etter frukten av hans gjerninger.
Anonym
#3. Postet 15.05.2017 av Anonym
Husk og på at du ikke går hardt frem med det du tror på og liksom skal sette andre på plass, så vil du møte motstand. Var ops på hvordan du ordlegger deg og går frem. Om du går frem i respekt får du respekt tilbake. Du skal rettlede i kjærlighet og respekt. Men som nyfrelst er man jo ganske påståelig og ivrig, etterhvert når man har gått med Gud en stund så forstår man at man, at man ikke kan buse på slik,fordi om man er overbevist om at det ER sannheten. Og at flest mulig må få høre den. Man lærer hele tiden noe fra Guds ord, man blir aldri utlært. Men vær ydmyk,og ha respekt..lever ditt budskap, og gå videre. Du kan ikke banke vett inn i folk du møter.
chrisso577
#4. Postet 15.05.2017 av chrisso577
hey ester å Guds fred :) hmm ja vet de ble litt misforståelse når vi snakket å eg prøvde og å forklare å rette opp i de på en vennlig måte :) hmm ja er ydmyk :) Herren har gitt meg mye å visst meg mye å eg har vokst veldig mye på den tiden siden påsken 2016 når eg blei frelst :) men eg tror ikke att eg kan alt fordeom å er ydmyk å har respekt for di som har vert troende lenger enn meg men de betyr heller ikke at di alltid er rett heller å er derfor viktig å først å fremst høre på hva Gud sier å Jesus/Yeshua å så bruke bibelen for å backup :) eg er heller ikke sånn typisk "ung kristen" å er heller ikke som folk flest å de har eg heller aldri vert.... Gud har vist meg mye å de tok heller ikke lang tid før eg gikk til kjøtte... har ikke lest hele bibelen enda da men holder på å lese den fra bok til bok å er godt påvei i gammletestamente å blar og igjennom nye testamente osv av og til for å lese om de å være ny i kristus å åndens frukter osv :) jaja er den samme visen hele tiden har eg funnet ut :) folk får alltid ett heilt aent inntrykk av meg på nette når eg skrive osv en hvordan eg egentli er osv :P jaja all ære til Gud Elohim å Guds velsignelser å helbredelser å frelse over dere alle :)
chrisso577
#5. Postet 17.05.2017 av chrisso577
Det du opplever er ikke kjekt chrisso577, men det er helt normalt.
Alle som har fått et kall fra Gud og går på kallet vil møte motstand 2 Tim 3:12.
Da er jo dette en fin anledning til tilgi "tilgi dem for de vet ikke hva de gjør"
Men det aller viktigste er hva vi gjør, og at vi bevarer hjerte.
Jeremia 17:10 Jeg, Herren, ransaker hjerter og prøver nyrer. Jeg gir enhver etter hans ferd, etter frukten av hans gjerninger.
hey :) ja takk for go kommentar men de er ikke noe problem for meg personlig aent enn att eg synes de er trist med tanke på selve de kristne felleskapet men ja motstand klarer eg fint så lenge eg har Gud med meg :)
chrisso577
#6. Postet 17.05.2017 av chrisso577

Amen! Du er og blir en sann Kristen Chris! Om hele verden hater deg så bare husk at Jeshua ELSKER deg!

Galatians 4:16 Have I become your enemy by telling you the truth?

Amen å takk de samme til deg broder å Guds fred over alle her :)
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16