Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
Anonym
Opprettet 13.04.2017 av Anonym.
VALG2017: Kristne bør stemme taktisk i september
I September er det Stortingsvalg og velgerne i Norge må ta et valg. Hvem skal styre Norge de neste 4 årene? Mange kristne flokker seg rundt KrF, men noen vurderer kanskje å stemme på Partiet De Kristne eller Verdipartiet. Dessverre så vil ingen stemmer til de to sistnevnte påvirke hvem som styrer dette landet. En stemme til KrF gir også usikkerhet fordi man ikke vet om de ønsker å støtte Jonas eller Erna.

Arbeiderpartiet står bak sekulariseringen av Norge. Sammen med SV og resten av den sosialistiske siden i norsk politikk har de gradvis jobbet for å fjerne kristne verdier fra samfunnet. En ny regjering bestående av AP, SV, SP vil fortsette dette arbeidet. Er man avhengig av støtte fra MDG blir det enda verre og må man støtte seg på KrF vil ikke KrF få gjennomslag for noe av betydning. En ny sosialistisk regjering vil også ødelegge Norges forhold til Israel og "hylle" Palestina. I tillegg vil Arbeiderpartiet øke skatter og avgifter med ca. 10 milliarder kroner, noe som gjør din og min hverdag dyrere. Arbeidsgiverne våre vil også få det vanskeligere fordi deres kostnader også vil øke. Et dårlig valg slik jeg ser det.

Dagens Regjering bestående av Høyre og FrP er ikke perfekt, men har fungert bra. De har vært avhengig av støtte fra KrF og Venstre og det har gjort jobben svært vanskelig til tider, men de har fått til mye. De har styrket Politiet, fengselsvesenet og justissektoren. De har også styrket helsevesenet, skolen og ikke minst samferdselssektoren. Dagens Regjering er også tilhenger av kristne friskoler og beskytter disse. I tillegg har de klart å stramme inn innvandringen til Norge, noe som jeg tror er årsaken til at vi i Norge ikke har hatt like mange problemer som i andre europeiske land. De har også styrket forholdet til Israel, noe som er bra.

Så var det dette valget. Senterpartiet er i vinden og blomstrer om dagen, men hva blir resultatet av en stemme på SP? Jo, en ny regjering ledet av Jonas Gahr Støre. En stemme på SV eller MDG gir samme resultat. En stemme på KrF og/eller Venstre gir usikkert resultat. En stemme på PDK eller VP gir ingen resultater bortsett fra at deres stemmer kanskje kan hindre en av de andre blokkene fra og få flertall. Hverken PDK eller VP vil bli store nok til å komme inn på Stortinget. De står for mye bra, men de er for konservative til at de vil få nok velgere til å kunne få makt og påvirke norsk politikk. Dessverre er en stemme på dem en bortkastet stemme slik jeg ser det.

Er ønsket en ny Regjering ledet av Arbeiderpartiet så bør man stemme på dem og ingen andre. Ønsker man derimot at dagens Regjering skal fortsette, bør man stemme på FrP eller Høyre og glemme de småpartiene som finnes på borgerlig side. Høyre og FrP trenger flertall uten KrF og Venstre, som begge har sagt at de ikke ønsker å støtte en regjering hvor FrP er med. Da trenger Høyre og FrP minst 51% av stemmene for å kunne fortsette den jobben de har startet på. Høyre og FrP er ikke "kristne" partier, men forsvarer likevel mange av de verdiene vi kristne verdsetter høyt. Flere av dagens Statsråder er troende kristne, noe som også vises gjennom den jobben de gjør.

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 13.04.2017 av Anonym
Takk for interessant informasjon, Remi.
Anonym
#2. Postet 13.04.2017 av Anonym
Mye sant her Remis

Men hva trenger Norge?
Å stemme på det partiet som kan komme i posisjon er en ting, er det, det vi er kallet til?
Og hvem setter vi vårt håp til?

Hva med å be(tillate) Gud sette alt på hodet i dette landet, er det en bønn som vi vil be?
Vi trenger en vekkelse, enten bøyer vi knær for Gud eller så vil Han bøye oss(tenker at det blir det siste).

Noen sier at politikk er politikk og vi må ikke blande Gud inn i det. Gud er den eneste som kan få dette landet på rett kjøl. Det holder at AP har systematisk kastet Gud ut av dette landet, de har drevet politikk uten Gud.

Hva er Guds vilje med Norge som nasjon?

Profeti av Francois Botes, Ungdom i oppdrag, Flekkerøy 11. mai 2011.

”Gud vil vende nasjonen tilbake til ham med en ny tilbedelse og lovsang. Men jeg ser flagget blir firt på halv stang over hele landet på grunn av en hendelse. Mange vil gråte og sørge, men det er ikke tid for tårer, men det er tid for å vende seg tilbake til Gud. Over hele nasjonen vil mennesker vende tilbake til Gud. For dette landet er kalt til å være en kristen nasjon. Han vil vinne hjertene på en helt ny måte. Og selv om det skjer i det naturlige er en katastrofe – og det er ikke en naturkatastrofe – så vil nasjonen vende tilbake til Gud. Folk vil se Gud på en ny måte. Gud har en plan for alle mennesker. Han kalte dere som nasjon før verdens grunnvoll. Fienden har prøvd å stjele menneskers hjerter. Men det varer ikke evig. For Norge er kalt til å bli satt til side for Guds hensikter. Gud skal bli herliggjort ifra nord til sør, Gud vil bli herliggjort ifra øst til vest i dette landet.”



Anonym
#3. Postet 13.04.2017 av Anonym
Det er ikke særlig taktisk å stemme slik at både V og KrF faller under sperregrensa. Det vil føre til at de øvrige partiene får enda flere representanter, og dersom du vil bevare H + Frp i regjering vil du antakelig miste det nødvendige stortingsflertallet. Med tanke på de store blokkene som stemmer Ap og Sp, er det kun dersom V og KrF kommer over sperregrensa, mens SV, MDG og R kommer under, at de borgerlige kan fortsette.

Forøvrig: Stem KrF :)
Anonym
#4. Postet 15.04.2017 av Anonym
huff... disse kristenkonservative... Det er som å høre på min mor og min bestfar.
Anonym
#5. Postet 15.04.2017 av Anonym
Mye sant her Remis

Men hva trenger Norge?
Å stemme på det partiet som kan komme i posisjon er en ting, er det, det vi er kallet til?
Og hvem setter vi vårt håp til?

Hva med å be(tillate) Gud sette alt på hodet i dette landet, er det en bønn som vi vil be?
Vi trenger en vekkelse, enten bøyer vi knær for Gud eller så vil Han bøye oss(tenker at det blir det siste).

Noen sier at politikk er politikk og vi må ikke blande Gud inn i det. Gud er den eneste som kan få dette landet på rett kjøl. Det holder at AP har systematisk kastet Gud ut av dette landet, de har drevet politikk uten Gud.

Hva er Guds vilje med Norge som nasjon?

Profeti av Francois Botes, Ungdom i oppdrag, Flekkerøy 11. mai 2011.

”Gud vil vende nasjonen tilbake til ham med en ny tilbedelse og lovsang. Men jeg ser flagget blir firt på halv stang over hele landet på grunn av en hendelse. Mange vil gråte og sørge, men det er ikke tid for tårer, men det er tid for å vende seg tilbake til Gud. Over hele nasjonen vil mennesker vende tilbake til Gud. For dette landet er kalt til å være en kristen nasjon. Han vil vinne hjertene på en helt ny måte. Og selv om det skjer i det naturlige er en katastrofe – og det er ikke en naturkatastrofe – så vil nasjonen vende tilbake til Gud. Folk vil se Gud på en ny måte. Gud har en plan for alle mennesker. Han kalte dere som nasjon før verdens grunnvoll. Fienden har prøvd å stjele menneskers hjerter. Men det varer ikke evig. For Norge er kalt til å bli satt til side for Guds hensikter. Gud skal bli herliggjort ifra nord til sør, Gud vil bli herliggjort ifra øst til vest i dette landet.”
Jeg tror Gud kaller oss til å være menneskefiskere for han, men på forskjellige måter. Fokuset må slik jeg ser det være å "fiske" flere mennesker til tro på Jesus Kristus.

Når det gjelder politikk, så kan vi velge å stemme på akkurat det partiet vi måtte ønske, men svært få tenker over konsekvensene av det valget de tar. En blank stemme, eller en stemme på et eller annet miniparti vil styrke den sosialistiske siden i Norge. En stemme på SV, SP, MDG og Rødt vil styrke sjansen for en ny Rødgrønn Regjering. En stemme på KrF og Venstre gir uklare resultater fordi de er uklare rundt hvem de ønsker å støtte. Ønsker man fortsatt en Regjering med FrP og Høyre så bør man stemme på FrP og Høyre. Jeg valgte FrP som mitt parti i 1997 og vil fortsatt stemme FrP. Jeg er ikke enig i alt de gjør, men de gjør mye bra og har gjort mye bra for landet i de årene de har styrt. Det ønsker jeg at de skal fortsette med.
Anonym
#6. Postet 15.04.2017 av Anonym
En blank stemme, eller en stemme på et eller annet miniparti vil styrke den sosialistiske siden i Norge. En stemme på SV, SP, MDG og Rødt vil styrke sjansen for en ny Rødgrønn Regjering. En stemme på KrF og Venstre gir uklare resultater fordi de er uklare rundt hvem de ønsker å støtte. Ønsker man fortsatt en Regjering med FrP og Høyre så bør man stemme på FrP og Høyre.
Det er riktig at V og KrF ikke uten videre garanterer for en H+Frp-regjering, men pga. valgsystemet i Norge vil H+Frp likevel ikke ha noen reell sjanse til å fortsette i regjering dersom både V og KrF kommer under sperregrensa. Antakelig vil de borgerlige miste makta dersom kun ett av de to småpartiene kommer under 4%. I en situasjon hvor samtlige småpartier kommer under 4% (R, SV, MDG, KrF, V) vil alle utjevningsmandater fordeles på de fire store (Ap, Sp, H, Frp).

Selv da er det svært sannsynlig at koalisjonen Ap+Sp kommer til makta, ganske enkelt fordi de henter mange mandater i fylker med uforholdsmessig mange mandater, som f.eks. Finnmark, Sogn og Fjordane, Nord-Trøndelag etc. Disse fylkene tjener mye på arealutjevning av mandatene (som går ut på at det fysiske arealet til fylkene også skal spille inn på hvor mange mandater de får tildelt). De røde og grønne har godt tak på disse fylkene, selv om de borgerlige partiene har hatt stemmeflertall nasjonalt i nesten alle valg.
Anonym
#7. Postet 15.04.2017 av Anonym
Det er riktig at V og KrF ikke uten videre garanterer for en H+Frp-regjering, men pga. valgsystemet i Norge vil H+Frp likevel ikke ha noen reell sjanse til å fortsette i regjering dersom både V og KrF kommer under sperregrensa. Antakelig vil de borgerlige miste makta dersom kun ett av de to småpartiene kommer under 4%. I en situasjon hvor samtlige småpartier kommer under 4% (R, SV, MDG, KrF, V) vil alle utjevningsmandater fordeles på de fire store (Ap, Sp, H, Frp).

Selv da er det svært sannsynlig at koalisjonen Ap+Sp kommer til makta, ganske enkelt fordi de henter mange mandater i fylker med uforholdsmessig mange mandater, som f.eks. Finnmark, Sogn og Fjordane, Nord-Trøndelag etc. Disse fylkene tjener mye på arealutjevning av mandatene (som går ut på at det fysiske arealet til fylkene også skal spille inn på hvor mange mandater de får tildelt). De røde og grønne har godt tak på disse fylkene, selv om de borgerlige partiene har hatt stemmeflertall nasjonalt i nesten alle valg.
Høyre+FrP trenger 51% av stemmene. På meningsmålingene denne våren har de hatt mellom 33-40% av stemmene. Det betyr at dersom folk stemmer på H eller FrP istedet for KrF, V, SP, PDK, VP osv. så vil oppslutningen øke.

Muligheten for Regjeringsskifte er der, men det er til syvende og sist oss velgere som bestemmer. Vil vi fortsatt ha Erna & co. i Regjering eller vil vi ikke? Vil vi ha en Regjering som forsvarer kristne verdier eller vil vi ikke det?
Anonym
#8. Postet 16.04.2017 av Anonym
Å stemme blankt er ivertfall det dummeste man kan gjøre...En hvær kristen må bruke sin stemmerett slik at Norge ikke gir makten over til muslimsk styre,og sharia...og avkristner Norge. Det må ikke skje! Er man lur så stemmer man også på de som ønsker å ha Norge med Norske lover,og en begrenset innvandringspolitikk og gode kristne verdier. Demokratene har jo veldig mye bra,men vil de vinne ett valg? Jeg tviler på det da, men at de kan komme i regjering kan være. Sylvi Listhaug gjør mye fra på sitt område, men om hun sklal bli partileder for FRP, så må hun jo og bli valgt innad i partiet...og hvilke meninger har hun om andre saker? Som abort,gentukkling med det ufødte liv.Alkoholpolitikken..miljø osv. Siv vingler nå frem og tilbake i sine meninger og har brudt valglovnader etter det andre gjennom hele perioden hun har vert i regjering. Jeg føler ike hun har fått utført så mye akurat av noe hun lovet. Høyre og Erna er jo frimurer, og alle vet jo hva det fører med seg...de tar ivertfall ikke vare på de kristne verdiene! Tvert om...monn tro om Siv og har blitt frimurer..
Anonym
#9. Postet 16.04.2017 av Anonym
Visste dere at Erna fikk en profeti av Terje Liverud at hun skulle bli statminister flere mnd før hun ble valgt

Å nei, nå bladet jeg politikk og Gud;)
Anonym
#10. Postet 16.04.2017 av Anonym
En hvær kristen må bruke sin stemmerett slik at Norge ikke gir makten over til muslimsk styre,og sharia...og avkristner Norge.
Det er vel større sjanse for at dagens sekulære nordmenn og sløve kristne "avkristner" Norge. Mener du virkelig at Norge er i faresonen for sharia?
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16