Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen

Forum > Religion og tro > Debatt

Anonym
Opprettet 06.04.2017 av Anonym.
Ting i ditt hjem kan ødelegge ditt forhold til Jesus
Du har kanksje ikke tenkt på det men jeg kom over ett klipp, som forteller noe som jeg egentlig har hørt om før men ikke tenkt så grundig igjennom. Og det er at ting i ditt hjem kan gjøre deg syk, eller være en brems for å få ett tettere forhold til Jesus.
Som bøker, musikk,filmer,symbol,bilder,pyntegjennstander osv som glorifiserer satan. Eller noe som enkelt som en pappeske med en demon på. Jeg har hørt flere har vitnet om dette,med tanke på at de har drager hjemme, eller en budda statue. Eller bøker som er ukulte. Få meg deg klippet,det var en øyåpner for meg, og er sikkert det for deg også.
Han tar også med hva som står i skriften om det, så det er i tråd med bibelen.

https://www.youtube.com/watch?v=XjuG5XVu5Tg

Svar på innlegg

Anonym
#1. Postet 06.04.2017 av Anonym
Anbefaler boken "Velsignese eller forbannelse" av Derek Prince. Den går grundig inn i dette.
Anonym
#2. Postet 07.04.2017 av Anonym
Den har jeg lest...men ikke ferig da. Den var veldig tung å lese synes jeg. Så den boka har blitt lagt bort...egnet seg ikke som kveldslesning...
compaq
#3. Postet 07.04.2017 av compaq
5. Mos 7:25-26: Deres gudebilder skal dere brenne opp. Du må ikke fristes til å ta sølvet og gullet på dem og bruke det selv. Det ville bli en snare for deg for det er en styggedom for ( Jehova ) din Gud. La ikke slik styggedom komme inn i ditt hus, så du blir bannlyst likesom det. Du skal avsky det og holde det for en styggedom for det er bannlyst.

Jehovas folk i vår tid har ikke fått fullmakt til å ødelegge bilder som tilhører andre, men dette påbudet, som ble gitt til Israel,utgjør et mønster som viser hvordan de bør betrakter bilder som de selv eier og som de tidligere har vist ære. ( Apg 19: 19 )

Sal 115: 4-8: Folkenes gudebilder ( avguder ) er av sølv og gull, et verk av menneskehender. De har munn, men kan ikke tale, de har øyne, men kan ikke se. De har ører, men kan ikke høre, de har nese, men kan ikke lukte. De kan ikke gripe med sine hender og kan ikke gå med sine føtter, de har ikke mål i strupen. Slik blir også de som lager dem og alle som setter sin lit til dem. Jer 10: 14-15 : Hver gullsmed må skamme seg over sine gudebilder, hans støpte bilder er løgn, det er ikke ånd i dem. Gagnløse er de, et verk som spottes.
Joh 4: 23-24:

De sanne tilbedere skal tilbe Faderen i ånd og sannhet. For slike tilbedere er det Faderen vil ha. Gud er ånd og de som tilber, må gjøre det i ånd og sannhet. ( Joh 4: 23-24 ) 2.kor 5: 7: Vi lever i tro uten å se.
De som trenger bilder, statuer, kors, altere og andre gjenstander som hjelpemidler i sin gudsdyrkelse, tilber ikke Gud i ånd, men de er avhengige av det de kan se med sine bokstavelige øyne. Jesus svarer: Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten gjennom meg, Ja, hver bønn bedt i mitt navn vil jeg oppfylle. Jesus viser her tydelig at vi bare kan nærmere oss Faderen gjennom ham og at vi må be bønner i Jesu navn. 1.Tim 2:5: Det er en Gud og en mellommann mellom Gud og menneskene, mennesket Krisus Jesus.
Anonym
#4. Postet 16.04.2017 av Anonym
Her er der også en dame som tar opp dette med å ha symboler i hjemmet som suvenirer og kalender, gaver som kommer fra utlandet som du har i ditt hjem som gjør at du får demoner i ditt hjem. Og som ikke gjør noe positivt for livet ditt...
https://www.youtube.com/watch?v=dqFsM2tFwjw
Anonym
#5. Postet 17.04.2017 av Anonym
Kjære troende!

Det er bare positivt å ha symboler, statuer og bilder av Jesus rundt seg, så lenge de ikke er blasfemiske. Disse kan virke styrkende og motiverende på troen, men slike gjenstander er ikke mål iseg selv.
Målet er å hengi seg til Herren, stole på at Han tar vare på deg og gir deg beskyttelse. Du må tørre å la Jesus passe på deg, det er kjærlighet!

Tom
Anonym
#6. Postet 19.04.2017 av Anonym
Her er det ikke snakk om Jesus, korset og engler som symboler. Men symboler som tilhører avgudsdyrkelse.Andre guder.Eller symboler/ting som blir brukt eller har en sammenheng med avgudsdyrkelse. Eller som glorifiserer umoral, og satan.
Her kan du skrive en melding som vil vises for alle på KristenDate.no.
Skriv Skriv her Skriv i megafonen
annonseRadio 3:16